1232352614_163_090_ppwd_cz4.pdf

(339 KB) Pobierz
163554322 UNPDF
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej
z dzieæmi szeœcioletnimi opracowany
na podstawie Programu
wychowania przedszkolnego
„Moje przedszkole”
MARZEC – KWIECIEÑ
Umieszczone w przewodniku metodycznym piktogramy oznaczaj¹:
– zajêcia wynikaj¹ce z realizacji zadañ programowych
– zajêcia wynikaj¹ce z realizacji treœci wychowania zdrowotnego
3
163554322.017.png 163554322.018.png 163554322.019.png 163554322.020.png
Treœci
programowe
Temat
tygodnia
Dzieñ
tygodnia
Procedury osi¹gniêcia celów
(aktywnoœæ i dzia³alnoœæ dziecka)
1
2
3
4
TYDZIEÑ PIERWSZY
Rozwijanie umiejêt-
noœci okreœlania po-
gody:
– obserwowanie zmie-
niaj¹cych siê warun-
ków pogodowych,
– zapoznanie ze spo-
sobami oznaczania
pogody,
– zapoznanie z kalen-
darzem pogody; sys-
tematyczne prowa-
dzenie go (Program
wychowania przed-
szkolnego „Moje
przedszkole”, MAC
EDUKACJA S.A. , Kiel-
ce 2002, s. 35).
Marcowa
pogoda
1
• S³uchanie wiersza M. Kownackiej
Marzec oraz przys³ów o marcu.
• Malowanie palcem na podk³adzie
z farby klejowej.
2
• Poznanie zapisu cyfrowego liczby
10.
• Zabawy muzyczne przy piosence
Marzec.
3
• Poznanie ma³ej i wielkiej, drukowa-
nej i pisanej litery g na podstawie
wyrazów: gumka, Gutek.
• Czytanie tekstu z liter¹ g, G Zajêcia
i zabawy Magdy.
4
• S³uchanie wiersza J. Kulmowej
Krople deszczu.
• Zabawa dydaktyczna Jak powsta-
j¹ deszczowe chmury?
5
• Rozmowa na temat marcowej po-
gody.
• Wykonanie zegara pogody (me-
teorologicznego).
4
163554322.001.png 163554322.002.png 163554322.003.png 163554322.004.png
Cele g³ówne
Cele operacyjne
Ksi¹¿ka Sze-
œciolatek. Bawiê
siê i uczê, cz. 4
Zajêcia ruchowe
5
6
7
8
TYDZIEÑ PIERWSZY
–poznanie oznak
przedwioœnia
– rozwijanie spraw-
noœci manualnych
Dziecko:
– stosuje s³owa:
przedwioœnie,
kra, ka³u¿a
– potrafi malowaæ
palcem
s.3
Literatura:
Æwiczenia poranne –
zestaw XXII (u³o¿one
przez autora).
Zabawa orientacyjno-
-porz¹dkowa Pada
deszcz – œwieci s³oñce
(S. Owczarek, M. Bon-
darowicz Zabawy i gry
ruchowe w gimnastyce
korekcyjnej, s. 125).
– rozwijanie pojêæ
matematycznych
– rozwijanie umiejêt-
noœci wokalnych
– zna zapis cyfro-
wy liczby 10
– potrafi œpiewaæ
piosenki
s.4-6
– rozwijanie umie-
jêtnoœci czytania
– czytanie prostych
tekstów
– zna ma³¹ i wiel-
k¹, drukowan¹
i pisan¹ literê g
– czyta proste tek-
sty
s.7-11
Æwiczenia gimnastycz-
ne – zestaw X (na pod-
stawie M. Bogdano-
wicz, B. Kisiel, M. Przas-
nyska Metoda Weroni-
ki Sherborne w terapii
i wspomaganiu rozwo-
ju dziecka).
– rozwijanie zainte-
resowañ poznaw-
czych
– poznawanie ele-
mentów pogody
– naœladuje g³o-
sem ró¿ne zja-
wiska atmosfe-
ryczne
– wie, w jaki spo-
sób tworz¹ siê
chmury
s.12-14
– rozwijanie zainte-
resowañ poznaw-
czych
– rozwijanie umie-
– zna niektóre ele-
menty marco-
wej pogody
s. 15
5
163554322.005.png 163554322.006.png 163554322.007.png
1
2
3
4
TYDZIEÑ DRUGI
Obserwowanie pracy
ludzi w przedszkolu
oraz w bliskim otocze-
niu przedszkola (np.:
pracowników sklepu,
apteki, poczty...):
– poznawanie czyn-
noœci jakie wykonu-
j¹, poprawne ich na-
zywanie,
– inspirowanie za-
baw tematycznych
zwi¹zanych z okre-
œlonym zawodem,
– urz¹dzanie k¹ci-
ków tematycznych
(np. sklepowy)
(Program wychowa-
nia przedszkolnego
„Moje przedszkole”,
MAC EDUKACJA S.A. ,
Kielce 2002, s. 17).
Robimy
zakupy
1
• Wycieczka do sklepu.
2
• S³uchanie wiersza W. Scis³owskie-
go Ekspedientka.
• Wykonanie komody dla lalek
z pude³ek po zapa³kach i koloro-
wego papieru.
3
• Poznanie ma³ej i wielkiej, druko-
wanej i pisanej litery p na podsta-
wie wyrazów: ptaki, Patryk.
• Wykonanie Plakatu z ptakami.
4
• S³uchanie wiersza Cz. Janczarskie-
go Sklepy.
• Wykonanie szyldu sklepowego
z wykorzystaniem dowolnej tech-
niki.
5
• Zabawy i æwiczenia pod has³em
Wa¿ymy nasze zakupy.
• Zabawy muzyczne pod has³em
Robimy zakupy.
6
163554322.008.png 163554322.009.png 163554322.010.png 163554322.011.png
5
6
7
8
jêtnoœci technicz-
nych
– wie, do czego
s³u¿y zegar po-
gody
TYDZIEÑ DRUGI
– poznawanie wy-
posa¿enia sklepu
Dziecko:
– potrafi w³aœci-
wie zachowaæ
siê w sklepie
s. 16
Literatura:
Æwiczenia poranne –
zestaw XXIII (K. WlaŸ-
nik Wychowanie fizycz-
ne w przedszkolu,
s. 156).
–poznanie pracy
ekspedientki
– rozwijanie umie-
jêtnoœci technicz-
nych
– wie, co robi eks-
pedientka
– potrafi wyko-
naæ formê prze-
strzenn¹
s. 17
Zabawa bie¿na Kto
pierwszy wróci na swo-
je miejsce? (K. WlaŸnik
Wychowanie fizyczne
w przedszkolu, s. 71).
– rozwijanie umie-
jêtnoœci czytania
– poznanie nowej
techniki plastycznej
– zna wygl¹d ma-
³ej i wielkiej,
drukowanej i pi-
sanej litery p
– potrafi wyko-
naæ plakat
s. 18-22
Æwiczenia gimnastyczne
– zestaw X (na podsta-
wie M. Bogdanowicz,
B. Kisiel, M. Przasnyska
Metoda Weroniki
Sherborne w terapii
i wspomaganiu rozwo-
ju dziecka).
– rozwijanie s³ow-
nictwa
– rozwijanie aktyw-
noœci twórczej
– zna ró¿ne ro-
dzaje sklepów
– potrafi zapro-
jektowaæ szyld
sklepowy
s. 23-24
– poznanie wagi
szalkowej
– wykorzystanie
niekonwencjonal-
nych instrumen-
tów
– wie, jak wygl¹-
da waga szalko-
wa
– potrafi akompa-
niowaæ na in-
strumentach
s. 25
7
163554322.012.png 163554322.013.png 163554322.014.png 163554322.015.png 163554322.016.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin