4-latki, maj.doc

(160 KB) Pobierz
Plan wynikowy pracy dydaktyczno- wychowawczej dla dzieci 3-4 letnich

Plan wynikowy pracy dydaktyczno- wychowawczej dla dzieci 3-4 letnich

 

 

 

 

 

MAJ

Tematyka:

I Wiosenna łąka

II „Moja mama jest kochana”

 

Obszary edukacyjne:

I. Obszar edukacji społeczno- moralnej

·         Uczenie się zwrotów grzecznościowych w danych sytuacjach: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.

·         Słuchanie nauczycielki, podchodzenie na jej przywołanie. Wykonywanie poleceń bez ociągania się.

·         Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą, uczenie się słuchania innych kolegów.

·         Samodzielne odejmowanie prostych obowiązków w domu: sprzątanie zabawek w swoim pokoju, układanie książek.

·         Kształtowanie uczucia przywiązania do swojej rodziny.

II. Obszar edukacji przyrodniczej

·         Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku np. pszczoła, mrówka, dżdżownica, kret – nazwa, charakterystyczny wygląd, sposób poruszania się i odżywiania się, przystosowanie zwierząt do warunków środowiska, zwrócenie uwagi na pożyteczność, przełamanie ewentualnej niechęci.

·         Utrwalanie cech charakterystycznych dla wiosny.

·         Zbieranie skarbów do kącika przyrody.

II. Obszar edukacji w zakresie mowy i myślenia

·         Uczestniczenie w zajęciach zmierzających do rozwijania procesów poznawczych.

·         Słuchanie krótkich utworów literackich o treściach bliskich dzieciom ilustrowanych obrazkami.

·         Uczenie się budowania poprawnych, prostych i zrozumiałych zdań.

·         Rozwijanie zasobu słownika biernego i czynnego.

·         Udział w różnych zabawach dydaktycznych.

·         Rozwiązywanie zagadek o bliskich, znanych przedmiotach.

III. Obszar edukacji w zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania

·         Składanie wzoru prostych obrazków pociętych na 2/3 części.

·         Rozpoznawanie odgłosów i dźwięków wydawanych przez znane zwierzęta- ich naśladowanie.

·         Porządkowanie par obrazków.

·         Rozpoznawanie odgłosów i dźwięków z najbliższego otoczenia, przyporządkowanie im obrazków.

·         Wykonanie prostych prac plastycznych- prawidłowe trzymanie kredki i pędzla.

·         Uczestniczenie w zabawach doskonalących narządy mowy, głos oddech i fonację.

IV. Obszar edukacji matematycznej

·         Posługiwanie się liczebnikami głównymi w zakresie 4.

·         Rozumienie i stosowanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni (obok, przy, pod, za).

·         Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej- składanie w całość pociętych ilustracji owadów.

·         Klasyfikowanie przedmiotów według długości, stosowanie pojęć: długi, krótki.

·         Próby odwzorowywania i odtwarzania zbiorów z przeliczaniem w zakresie 4- posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

V. Obszar edukacji kulturowo- estetycznej

·         Malowanie farbami plakatowymi przy pomocy pędzelka oraz palców: rozwijanie ekspresji śmiałości i płynności ruchów.

·         Lepienie z masy solnej całymi dłońmi i palcami.

·         Przyzwyczajenie do prawidłowego trzymania narzędzia malarskiego i rysunkowego.

·         Próby wycinania i wydzierania z różnego rodzaju papieru, naklejanie na karton.

·         Próby cięcia nożyczkami- dowolne formy, naklejanie na karton.

·         Uczestniczenie w uroczystości związanej z obchodami Dnia Matki.

·         Słuchanie i uczenie się okolicznościowych wierszy i piosenek związanych z obchodzonym Dniem Matki.

·         Rysowanie kredkami świecowymi, ołówkowymi, kredą (po chodniku).

·         Naklejanie na karton gotowych elementów- wiosenna łąką, żabka.

VI. Obszar edukacji muzycznej

·         Słuchanie piosenek z tekstem o treści zrozumiałej dla dzieci.

·         Udział z zabawach ćwiczących prawidłowe oddychanie.

·         Wykonywanie ćwiczeń rytmicznych w oparciu o piosenki.

·         Kształtowanie wrażliwości na zmianę dźwięku „głośno i cicho”.

·         Reagowanie ruchem na pojawienie się przerwy w muzyce

·         Nabywanie swobody w ruchowej wypowiedzi inspirowanej tekstem.

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 16, 17 w/g K. Wlaźnik

 

Spacery:

·         Zabawy w ogrodzie przedszkolnym- naśladowanie sposobu poruszania się zwierząt, np. skoki żabek- wskakiwanie obunóż do koła („kałuży”).

·         Spacer po okolicy – obserwacja kobiet np. niosących zakupy, idących z dziećmi, pracujących w sklepie.

 

Zabawy ruchowe:

·         Z elementem biegu Ptaszki

·         Z elementem czworakowania „Przejdź przez tunel”.

·         Z elementem równowagi „Przekrocz linkę”.

·         Z elementem celowania „Rzuć wysoko!”.

·         Z elementem skoku „Złap chustkę

·         Zabawa orientacyjno- porządkowa „Grzechotki.

 

Zabawy dydaktyczne:

·         Szukamy misia”- ćwiczenie spostrzegawczości i wytrwałości, rozróżnianie mebli oraz utrwalanie ich nazw, posługiwanie się przyimkami na, pod, za.

·         Pokaż taki sam kwiatek”- zwrócenie uwagi dzieci na kolor i kształt kwiatów, dobieranie jednakowych barw i kształtów.

 

Zabawy ortofoniczne:

·         Spacer z mamą”- przećwiczenie narządów mowy na zgłoskach „brum, fiu, hop”.

·         Co krasnoludki widziały na spacerze?”- ćwiczenie na zgłoskach: zzz, sss, mmm, fff itp.

 

Zabawy oddechowe:

·         Motylek”- dmuchanie na papierowego motylka, zróżnicowanie natężenia dmuchania, rozwijanie pojemności płuc, prawidłowe oddychanie.

·         Płatki róży”- dmuchanie na płatek róży– głęboki wdech nosem, długi wydech ustami

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMATY KOMPLEKS-OWE

DATA

TEMATY

CEL PODSTAWOWY

CELE OPERACYJNE

 

 

W

I

O

S

E

N

N

A

 

Ł

Ą

K

A

 

 

W

I

O

S

E

N

N

A

 

Ł

Ą

K

A

 

 

 

W

I

O

S

E

N

N

A

 

Ł

Ą

K

A

 

 

 

 

 

W

I

O

S

E

N

N

A

 

Ł

Ą

K

A

 

 

W

I

O

S

E

N

N

A

 

Ł

Ą

K

A

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin