Bibliografia.pdf

(119 KB) Pobierz
597828865 UNPDF
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 2 — KLASY I—III
Literatura podstawowa
Dz.U. z 2010 nr 228 poz. 1487, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada
2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicz-
nych przedszkolach, szkołach i placówkach.
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska, Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla ro-
dziców , Gdynia 2007, s. 126–141.
M. Bogdanowicz, A. Bućko, R. Czabaj, Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-peda-
gogicznej uczniom z dysleksją , Gdynia 2008 (dostępny do pobrania ze strony:
http://www.ortograffiti.pl/nauczyciele/men_wprowadza_zmiany).
T. Gąsowska, Z. Pietrzak-Stępkowska, Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czyta-
niu i pisaniu , Warszawa 1994, s. 28–52, 209–357.
Literatura uzupełniająca
E. Baranowska, Mnemotechniki w ortografii , „Życie Szkoły” nr 5/ 2007, s. 21–23.
M. Bogdanowicz, Dzień powszedni dyslektycznego ucznia , Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 2(4)/2009,
s. 54–57.
M. Bogdanowicz, Integracja percepcyjno-motoryczna. Teoria, diagnoza, terapia , Warszawa 1997.
M. Bogdanowicz, Model diagnozowania dysleksji rozwojowej , Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(1)/2008,
s. 7–12.
M. Bogdanowicz, R. Daruk, B. Ingielewicz, Czytamy razem. Program doskonalenia czytania i rozwi-
jania myślenia , Gdańsk 2009, s. 3–16.
T. Buzan, Podręcznik szybkiego czytania , Łódź 1999.
R. Czabaj, Diagnoza pedagogiczna niepowodzeń szkolnych — przegląd metod diagnostycznych ,
Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(1)/2008, s. 13–18.
R. Czabaj, Przegląd metod terapii pedagogicznej , Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(3)/2009, s. 13–16.
E. Czaplewska, Trudności w czytaniu a zaburzenia rozwoju mowy , Biuletyn PTD „Dysleksja” nr
2(7)/2010, s. 7–11.
G. Dryden, J. Vos, Rewolucja w uczeniu , Poznań 2003.
A. Jurek, Profilaktyka niepowodzeń w czytaniu i pisaniu na przykładzie wybranych metod , Biuletyn
PTD „Dysleksja” nr 2/(2)/2008, s. 33–37.
E. Kramarczyk, Bajki szczególne, bajki terapeutyczne , „Życie Szkoły” nr 10/ 2007, s. 10–13.
G. Krasowicz-Kupis, I. Pietras, W kierunku poprawy sytuacji diagnozowania dysleksji , Biuletyn PTD
„Dysleksja” nr 1(1)/2008, s. 20–21.
597828865.017.png 597828865.018.png 597828865.019.png 597828865.020.png 597828865.001.png
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 2 — KLASY I—III
C. Kupisiewicz, Dydaktyka ogólna , Warszawa 2002.
I. Mańkowska, M. Rożyńska, Program ORTOGRAFFITI z Bratkiem kl. I , Gdynia 2010, s. 19–20
(dostępny do pobrania po zalogowaniu ze strony:
www.ortograffiti.pl/nauczyciele/materialy_do_pobrania).
B. Połeć, Czy dziecko z tego wyrośnie …, „Życie Szkoły”, nr 9/2006, s. 24-28.
B. Rocławski, Poradnik fonetyczny dla nauczycieli , Warszawa 1986.
H. Spionek, Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne , Warszawa 1973.
E. Tryzno, Diagnoza edukacyjna dzieci 6-, 7- letnich rozpoczynających naukę , Gdańsk 2006.
W. Turewicz (red.), Jak pomóc dziecku z dysortografią , Zielona Góra 2000.
K. Wójcik, Nauczanie polisensoryczne , „Życie Szkoły” nr 9/2009, s. 40–41.
B. Zakrzewska, Trudności w czytaniu i pisaniu. Modele ćwiczeń , Warszawa 1996.
Metody, programy i zestawy ćwiczeń do pracy z uczniem ryzyka dysleksji
M. Bogdanowicz, Metoda Dobrego Startu , Warszawa 1999.
M. Bogdanowicz, Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymi-
chovej , Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz, Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki , Gdańsk 2003.
M. Bogdanowicz, Trudne litery b, d, g, p , Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz, W co się bawić z dziećmi. Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka , Gdańsk
2000.
M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka, Od piosenki do literki , Gdańsk 2006.
M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka, Piosenki do rysowania , Gdańsk 2006.
M. Barańska, E. Jakacka, Wiem jak to napisać. Ćwiczenia ortograficzne dla klas nauczania zintegro-
wanego , Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska, Dni tygodnia, pory roku i miesiące. Zabawy i scenariusze zajęć roz-
wijających funkcje językowe , Gdańsk 2004.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska, Karty ortomagiczne , Gdynia 2007.
M. Bogdanowicz., M. Rożyńska, Lewa ręka rysuje i pisze , Gdańsk 2004.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska, Zeszyt z ukośnie ułożoną liniaturą dla uczniów leworęcznych , Gdańsk
2003.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska, Zeszyt z węższą liniaturą (zeszyt dla uczniów z dysleksją) , Gdańsk
2005.
597828865.002.png 597828865.003.png 597828865.004.png 597828865.005.png 597828865.006.png
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 2 — KLASY I—III
M. Bogdanowicz, D. Szlagowska, Piosenki do rysowania , Gdańsk 1996.
A. Eckert, Zabawy rozwijające zmysły , Kielce 2002.
M. Frostig, D. Horne, Wzory i obrazki , Warszawa 1987.
L. Furmaga. Ortofrajda: gawęda i teoria. Przewodnik , Wejherowo 2007.
K. Grabałowska, J, Jastrząb, J. Mickiewicz, M. Wojak, Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. Poradnik meto-
dyczny do terapii dzieci dyslektycznych , Toruń 1995.
Z. Hanzel, Dyktanda graficzne , Gdańsk 2000.
R. A. Hływa, 311 szlaczków i zygzaczków. Ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą ,
Gdańsk 2004.
R. Janiec, Ortofrajda. Nauka ortografii zupełnie inaczej , „Biuletyn Oświatowy” nr 12/2002.
J. Jastrząb, Terapia jako metoda działania , Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(3)/2009, s. 7–12.
J. Jastrząb, Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci dyslektycznych , Warszawa
2005.
V. Karaskova, Zabawy ruchowe , Gdańsk 2007.
G. Krasowicz-Kupis, Trudne głoski s–c, sz–cz , Gdańsk 2005.
J. Krzyżewska, Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej , Suwałki 2000,
E. Kujawa, M. Kurzyna, Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur
wyrazowych , Warszawa 1994.
M. Kurczyńska, Jak przygotować dziecko do czytania i pisania i mieć przy tym sporo zabawy , Biule-
tyn PTD „Dysleksja” nr 3(8)/2010, s. 56–58.
I. Mańkowska, Kreowanie rozwoju dziecka , Gdynia 2005.
I. Mańkowska, Po prostu ćwicz! Ćwiczenia z wykorzystaniem integracji sensorycznej , Biuletyn PTD
„Dysleksja” nr 2(2)/2008, s. 57–59.
I. Mańkowska, M. Rożyńska, ORTOGRAFFITI z Bratkiem, klasa 1 , Gdynia 2010.
V. F. Maas, Uczenie się przez zmysły , Warszawa 1998.
A. Omiecińska, Z. Saduś, Ortografia dla uczniów szkoły podstawowej , Opole 2001.
Z. Orzechowska, I. Kurzejewska, Coraz lepiej czytam i piszę. Ćwiczenia wspomagające naukę czyta-
nia i pisania w klasie 1 , Warszawa 2006.
K. Pankowska, Edukacja przez dramę. Przewodnik metodyczny , Warszawa 1997.
597828865.007.png 597828865.008.png 597828865.009.png 597828865.010.png 597828865.011.png
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 2 — KLASY I—III
Z. Rejniak, D. Stryjewska, Ćwiczenia graficzne ułatwiające pisanie liter , Kielce 2002.
Strony internetowe
http://efektywnoscksztalcenia.aps.edu.pl/APS_Efektywnosc/article/115000001.id
http://www.ortograffiti.pl/nauczyciele/men_wprowadza_zmiany
http://bip.men.gov.pl/
index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=26&Itemid=49&limitstart=10
597828865.012.png 597828865.013.png 597828865.014.png 597828865.015.png 597828865.016.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin