Bibliografia.pdf
(
79 KB
)
Pobierz
707339731 UNPDF
BIBLIOGRAFIA
MODUŁ 6 — KLASY I—III
Literatura obowiązkowa
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek,
Uczeń z dysleksją w szkole. Poradnik nie tylko dla polonistów
, Gdynia
2009, s. 123-146.
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska,
Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców
,
Gdynia 2007, s. 99-104.
M. Bogdanowicz, R. Czabaj,
Jestem rodzicem dziecka z dysleksją
, Gdynia 2007, s. 6-7.
I. Mańkowska, M. Rożyńska,
Program ORTOGRAFFITI z Bratkiem kl. I
, Gdynia 2010, s. 27 (dostępny do
pobrania po zalogowaniu ze strony www.ortograiti.pl/nauczyciele/materialy_do_pobrania).
G. Młynarska
Nauka ortograii z wykorzystaniem kolorów
. Część I, Biuletyn PTD „Dysleksja”
nr 2(2)/2008, s. 45-46.
G. Młynarska
Nauka ortograii z wykorzystaniem kolorów
. Część II, Biuletyn PTD „Dysleksja”
nr 1(3)/2009, s. 42-44.
G. Młynarska
Nauka ortograii z wykorzystaniem kolorów
. Część III, Biuletyn PTD „Dysleksja”
nr 3(5)/2009, s. 48-49.
V. Piasecka,
Malowane dyktando – scenariusz lekcji z wykorzystaniem Kolorowej Ortograii,
Biuletyn PTD
„Dysleksja” 2(4)/2009, s. 34-38.
Literatura uzupełniająca
E. Baranowska,
Mnomotechniki w ortograii
, „Życie Szkoły” nr 5/2007, s. 21-23.
M. Bogdanowicz,
Integracja percepcyjno-motoryczna. Teoria, diagnoza, terapia
, Warszawa 1997.
M. Bogdanowicz,
Ryzyko dysleksji, dysortograii i dysgraii,
Gdańsk 2011.
M. Bogdanowicz,
Ryzyko dysleksji, Problem i diagnozowanie
, Gdańsk 2003.
M. Bogdanowicz,
Trudne litery b, d, g, p
, Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska,
Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców
,
Gdynia 2007.
I. Czajkowska, K. Herda,
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole,
Warszawa 1996.
J. Dyrda,
Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły
, Gdańsk 2003.
A. Eckert,
Zabawy rozwijające zmysły
, Kielce 2002.
M. Frostig, D. Horn,
Wzory i obrazki. Program rozwijający percepcję wzrokową
, Warszawa 1994.
T. Gąsowska, Z. Pietrzak-Stępowska,
Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu
i pisaniu,
Warszawa 1994.
K. Grabałowska, J, Jastrząb, J. Mickiewicz, M. Wojak,
Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. Poradnik metodycz-
ny do terapii dzieci dyslektycznych,
Toruń 1995.
Z. Hanzel,
Dyktanda graiczne
, Gdańsk 2000.
R. Janiec,
Ortofrajda. Nauka ortograii zupełnie inaczej
, „Biuletyn Oświatowy” nr 12/2002.
J. Jastrząb (red.),
Edukacja terapeutyczna. Toruńska Szkoła Terapeutyczna – dziesięć lat
doświadczeń,
Toruń 2002.
J. Jastrząb,
Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci dyslektycznych
, Warszawa 2005.
J. Krzyżewska,
Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej
, Suwałki 2000.
E. Kujawa, M. Kurzyna,
Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyra-
zowych
, Warszawa 1994.
V. F. Maas,
Uczenie się przez zmysły
, Warszawa 1998.
I. J. Matiugin, I. K. Czakaberija,
Magia pamięci
, Piła 1997.
I. J. Matiugin,
Jak rozwijać pamięć i uwagę Waszego dziecka
, Piła 1997.
BIBLIOGRAFIA
MODUŁ 6 — KLASY I—III
H. Nartowska,
Różnice indywidualne czy zaburzenia rozwoju dziecka przedszkolnego
,
Warszawa 1986.
H. Spionek,
Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne
, Warszawa 1973.
I. Sosin (red.),
Terapia pedagogiczna uczniów ze specyicznymi trudnościami w uczeniu się
, Warszawa
2008.
W. Szymańska,
Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych,
[w:]
E. M. Skorek (red.),
Terapia pedagogiczna
, Tom 1:
Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci
, Kraków
2007, s. 45-58.
W. Turewicz (red.),
Jak pomóc dziecku z dysortograią
, Zielona Góra 2000.
K. Wójcik,
Nauczanie polisensoryczne
, „Życie Szkoły” nr 9/2009, s. 40-41.
Plik z chomika:
grudzien33
Inne pliki z tego folderu:
Zestaw ćwiczeń.pdf
(74 KB)
SRD6.pdf
(193 KB)
SRD.pdf
(386 KB)
kwestionariusz_kl_2.pdf
(297 KB)
Kwestionariusz_kl III.pdf
(302 KB)
Inne foldery tego chomika:
! 1- Do segregacji
! 3 LATKI
! 4-latki
! 5-latki
! Plany pracy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin