Bibliografia.pdf

(79 KB) Pobierz
707339731 UNPDF
BIBLIOGRAFIA
MODUŁ 6 — KLASY I—III
Literatura obowiązkowa
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, Uczeń z dysleksją w szkole. Poradnik nie tylko dla polonistów , Gdynia
2009, s. 123-146.
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska, Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców ,
Gdynia 2007, s. 99-104.
M. Bogdanowicz, R. Czabaj, Jestem rodzicem dziecka z dysleksją , Gdynia 2007, s. 6-7.
I. Mańkowska, M. Rożyńska, Program ORTOGRAFFITI z Bratkiem kl. I , Gdynia 2010, s. 27 (dostępny do
pobrania po zalogowaniu ze strony www.ortograiti.pl/nauczyciele/materialy_do_pobrania).
G. Młynarska Nauka ortograii z wykorzystaniem kolorów . Część I, Biuletyn PTD „Dysleksja”
nr 2(2)/2008, s. 45-46.
G. Młynarska Nauka ortograii z wykorzystaniem kolorów . Część II, Biuletyn PTD „Dysleksja”
nr 1(3)/2009, s. 42-44.
G. Młynarska Nauka ortograii z wykorzystaniem kolorów . Część III, Biuletyn PTD „Dysleksja”
nr 3(5)/2009, s. 48-49.
V. Piasecka, Malowane dyktando – scenariusz lekcji z wykorzystaniem Kolorowej Ortograii, Biuletyn PTD
„Dysleksja” 2(4)/2009, s. 34-38.
Literatura uzupełniająca
E. Baranowska, Mnomotechniki w ortograii , „Życie Szkoły” nr 5/2007, s. 21-23.
M. Bogdanowicz, Integracja percepcyjno-motoryczna. Teoria, diagnoza, terapia , Warszawa 1997.
M. Bogdanowicz, Ryzyko dysleksji, dysortograii i dysgraii, Gdańsk 2011.
M. Bogdanowicz, Ryzyko dysleksji, Problem i diagnozowanie , Gdańsk 2003.
M. Bogdanowicz, Trudne litery b, d, g, p , Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska, Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców ,
Gdynia 2007.
I. Czajkowska, K. Herda, Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole, Warszawa 1996.
J. Dyrda, Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły , Gdańsk 2003.
A. Eckert, Zabawy rozwijające zmysły , Kielce 2002.
M. Frostig, D. Horn, Wzory i obrazki. Program rozwijający percepcję wzrokową , Warszawa 1994.
T. Gąsowska, Z. Pietrzak-Stępowska, Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu
i pisaniu, Warszawa 1994.
K. Grabałowska, J, Jastrząb, J. Mickiewicz, M. Wojak, Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. Poradnik metodycz-
ny do terapii dzieci dyslektycznych, Toruń 1995.
Z. Hanzel, Dyktanda graiczne , Gdańsk 2000.
R. Janiec, Ortofrajda. Nauka ortograii zupełnie inaczej , „Biuletyn Oświatowy” nr 12/2002.
J. Jastrząb (red.), Edukacja terapeutyczna. Toruńska Szkoła Terapeutyczna – dziesięć lat
doświadczeń, Toruń 2002.
J. Jastrząb, Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci dyslektycznych , Warszawa 2005.
J. Krzyżewska, Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej , Suwałki 2000.
E. Kujawa, M. Kurzyna, Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyra-
zowych , Warszawa 1994.
V. F. Maas, Uczenie się przez zmysły , Warszawa 1998.
I. J. Matiugin, I. K. Czakaberija, Magia pamięci , Piła 1997.
I. J. Matiugin, Jak rozwijać pamięć i uwagę Waszego dziecka , Piła 1997.
707339731.007.png 707339731.008.png 707339731.009.png 707339731.010.png 707339731.001.png
BIBLIOGRAFIA
MODUŁ 6 — KLASY I—III
H. Nartowska, Różnice indywidualne czy zaburzenia rozwoju dziecka przedszkolnego ,
Warszawa 1986.
H. Spionek, Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne , Warszawa 1973.
I. Sosin (red.), Terapia pedagogiczna uczniów ze specyicznymi trudnościami w uczeniu się , Warszawa
2008.
W. Szymańska, Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych, [w:]
E. M. Skorek (red.), Terapia pedagogiczna , Tom 1: Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci , Kraków
2007, s. 45-58.
W. Turewicz (red.), Jak pomóc dziecku z dysortograią , Zielona Góra 2000.
K. Wójcik, Nauczanie polisensoryczne , „Życie Szkoły” nr 9/2009, s. 40-41.
707339731.002.png 707339731.003.png 707339731.004.png 707339731.005.png 707339731.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin