BEZPIECZEŃSTWO NA DRODZE-3.doc

(28 KB) Pobierz
BEZPIECZEŃSTWO NA DRODZE

BEZPIECZEŃSTWO NA DRODZE

 

PONIEDZIAŁEK

I Zabawy konstrukcyjne: „Budujemy ulicę”. Zabawa orientacyjno- porządkowa

   „Samochody”.

II „Uwaga samochód”- teatrzyk cieni.

·         Przestrzeganie nakazów dorosłych,

·         Kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat

Dziecko:

-          rozumie dlaczego nie należy poruszać się po ulicy bez opieki dorosłych i oddalać się z miejsca zabaw,

-          potrafi ocenić postępowanie bohaterów teatrzyku.

III Ćwiczenia ortofoniczne: naśladowanie odgłosów wydawanych przez różne

     pojazdy.

 

WTOREK

I „Samochody” – wypełnianie konturu samochodu kuleczkami plasteliny. Zabawa

   ruchowa z elementem czworakowania  „Przeprawa przez most”.

II „Różne odgłosy”- rozmowa połączona z działaniem.

·         Rozpoznawanie i nazywanie dźwięków

·         Utrwalenie nazw przedmiotów wykorzystanych w zabawie

Dziecko:

-          potrafi określić dwa dźwięki pochodzące z najbliższego otoczenia

-          potrafi określić ich natężenie ( głośno- cicho)

III Zabawa z elementem równowagi „ Trudna trasa”. Zabawy dowolne w kącikach

      zainteresowań.

 

ŚRODA

I Ćwiczenia  oddechowe „Mój samochód”- przesuwanie sylwety papierowego

   samochodu po blacie stolika. Zabawa orientacyjno- porządkowa „ Samochody”.

II „ Ulica”- rozmowa połączona z oglądaniem.

·         Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej

·         Wypowiadanie się na określony temat

·         Doskonalenie umiejętności posługiwania się pędzlem

Dziecko:

-          potrafi dostrzec dwa szczegóły na przedstawionej ilustracji

-          wypowiada się na temat ilustracji

-          potrafi domalować brakujące elementy

III Zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne z użyciem klocków w określonym

     kolorze. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Przeprawa przez

     most”.

 

CZWARTEK

I Ćwiczenia klasyfikacyjne: wskazywanie małych i dużych pojazdów, łączenie

w pary takich samych. Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Trudna trasa”.

II „Światła”- zabawa ruchowa

·         Znaczenie sygnalizatora świetlnego,

·         Wyrabianie reakcji na określone hasło

·         Kształcenie spostrzegawczości wzrokowej

Dziecko:

-          rozpoznaje barwy sygnalizatora

-          prawidłowo reaguje na określone hasło

-          wie co oznacza barwa zielona na sygnalizatorze świetlnym

III „Jesienny koncert życzeń”- śpiewanie poznanych piosenek indywidualnie

i zbiorowo.

 

PIĄTEK

I Ćwiczenia artykulacyjne: „Smok”, „Tajemnica”, „Zmęczony piesek”. Zabawa

   ruchowa z elementem równowagi „Trudna trasa”.

II „Znaki i mozaika”- zabawa konstrukcyjno-matematyczna.

·         Wzbogacenie wiedzy na temat znaków drogowych

·         Kształcenie spostrzegawczości wzrokowej

Dziecko:

-          dostrzega różnorodność znaków drogowych

-          potrafi prawidłowo wyodrębnić znaki o określonym kształcie (bez nazywania ich)

III „Ulica”- rysowanie kredkami pastelowymi. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Samochody”.

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin