Demontaż i czyszczenie przepustnicyZA 1_8.pdf

(3842 KB) Pobierz
Demontaż i czyszczenie przepustnicy w silniku
1.8 (125KM) Z18XE . Opel Zafira A
Wygląd zamontowanej przepustnicy po zdjęciu plastikowej osłony silnika.
Rys.1
Zaczynamy od zdjęcia odmy poprzez odkręcenie opaski zaciskowej (1) (druga opaska jest w połowie
pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza) oraz zdjęcie i wyciągnięcie przewodu (2). Gdy mamy
wyjętą odmę zaczynamy wyciągać kolejne przewody Rys. 2 nr 3-7. Przy czym 4 można zostawić po
wyjęciu całej przepustnicy (jest łatwiej) ; 6 i 7 to jeden wężyk tak jak 5 tylko z drugiej strony
natomiast 6 to niżej umieszczony wężyk zakończony fajką i wciskany na króciec.
Rys. 2
917723724.001.png
Po odczepieniu wszystkich wężyków i wypięciu kostki 8 można odkręcać 4 śruby TORX 10
umieszczone dookoła gniazda przepustnicy na którą nakłada się odmę. Może być konieczność
zeszlifowania nasadki TORX bo łby śrub są dość blisko gniazda.
Po wymontowaniu przepustnicy wygląda to tak:
Tak wyglądała przepustnica po wyjęciu:
917723724.002.png
U mnie także mnóstwo kremowej mazi było w tej cienkiej końcówce w odmie którą widać na
poniższym zdjęciu. Dokładnie to wyczyściłem bo praktycznie była zapchana całkowicie.
917723724.003.png
A tak wygląda przepustnica po wyczyszczeniu:
917723724.004.png
Warto też zaopatrzyć się w uszczelkę korpusu przepustnicy bo jest ona sztywna i łatwo ulega
pęknięciu. Nr katalogowy tej uszczelki to 8 25 508 (koszt ASO ok. 4zł). Złożenie powrotem idzie dużo
szybciej i sprawniej. Czas takiej pracy to około 1h - przy pierwszym razie góra 1.5h
Opracowanie : Kris ©
www.zafiraklub.pl
Zgłoś jeśli naruszono regulamin