praca przejsciowa.pdf
(
1046 KB
)
Pobierz
4993636 UNPDF
SYSTEM ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI
PROJECT MANAGER
Roman Glonek
Mariusz Grzegorzewicz
Adam Cieszkiel
SPIS TREŚCI:
I. ANALIZA PORÓWNAWCZA SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI
Q4
1 Cel dokumentu
4
2
Możliwe strategie
4
3
Analiza
4
3.1
lstmanager
5
3.2
phpProject
7
3.3
dotProject 2.1
.
..9
4
Porównanie
12
5
Wnioski
12
n. ZAŁOŻENIA SYSTEMU ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI
,
14
1
Cel działania systemu
,
, „..,.......„,
14
2
Potrzeby systemu
14
3
Sytuacje uwzględnione przez system
15
W. SPECYFIKACJA
17
1
Aktorzy
17
2
Diagram Use Case
18
2.1
Diagram
18
2.2
Lista przypadków użycia
19
3
Diagram Activity
21
4
Diagram Proces Fłow
23
5
Logika biznesowa
25
6
Interfejsy wejścia/wyjścia
25
7
Diagram Klas
26
8
Ekrany i prototypy
27
8.1
Ekran 1: widok ogólny
27
8.2
Ekran 2: Przypomnienia
28
8.3
Ekran 3: Dodanie nowego projektu
30
8.4
Ekran 4: Dodanie nowego zadania
„
32
8.5
Ekran 5: Użytkownicy
34
9
Baza danych
36
2
SPIS RYSUNKÓW:
Rysunek 1 System
18
Rysunek 2 Zarządzanie projektem
19
Rysunek 3 Twórz projekt
21
Rysunek 4 Twórz zadanie
22
Rysunek 5 Diagram PFD
...
23
Rysunek 6 Diagram Klas
26
Rysunek 7 Ekran widok ogólny
27
Rysunek 8 Ekran - Przypomnienia.
29
Rysunek 9 Ekran - Dodawanie nowego projektu
30
Rysunek 10 Ekran Dodaj nowe zadanie
32
Rysunek 11 Ekran Użytkownicy
34
Rysunek 12 Baza danych
36
SPIS TABEL:
Tabela 1 Porównanie
,.
12
Tabela 2 Lista przypadków vtżycia - Use Case System
20
Tabela 3 Lista przypadków użycia - Use Case Zarządzanie projektem
20
Tabela 4 Interfejsy we/wy
25
Tabela 5 Ekran widok ogólny - Przyciski
27
Tabela 6 Ekran Przypomnienia - Pola
28
Tabela 7 Ekran Dodaj nowy projekt - Przyciski
31
Tabela 8 Ekran Dodaj nowy projekt - Pola
31
Tabela 9 Ekran Dodaj nowe zadanie - Przyciski
33
Tabela 10 Ekran Dodaj nowe zadanie - Pola
34
Tabela 11 Ekran Użytkownicy - Przyciski
35
3
I. ANALIZA PORÓWNAWCZA SYSTEMÓW
ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI
1 Ceł dokumentu
Dokument ma na celu porównanie istniejących już systemów zarządzania projektami,
przedstawienie ich zalet i wad. Następnie dzięki poznaniu cech takich systemów będziemy w
stanie określić ich przydatność i skontrować je z wymaganiami postawionymi przy budowie
systemu zarządzania projektami, aby ów projekt spełniał nasze oczekiwania.
W
taki sposób
wybierzemy jedną z proponowanych poniżej strategii.
2 Możliwe strategie
Strategie jakie proponujemy to:
1. OPEN SOURCE - skorzystanie z gotowych i już funkcjonujących projektów,
ewentualnie dokładając do nich brakujące funkcjonalności, ale w niniejszym stopniu
mając wpływ na dostosowanie/zmianę już istniejących funkcji.
2. IMPLEMENTACJA OD PODSTAW - stworzenie nowego, odrębnego systemu, w
pełni spełniającego nasze oczekiwania, ale wiążący się z największym nakładem
pracy.
Wyboru jednej z nich dokonamy po przedstawieniu analizy obu strategii.
3 Analiza
Na rynku dostępnych mamy kilka gotowych rozwiązań takich jak:
• dotProject
• phpProject
• openBravo
• project-open
• Onepoint Project
• lstmanager
W ramach naszego projektu z góry odrzucamy komercyjne zastosowania, jednak w miarę
możliwości również i funkcjonalność takich systemów podpatrzyliśmy, celem wyłapania
prezentowanych przez nie - być może interesujących - rozwiązań.
Po wstępnej selekcji, z kilku przedstawionych systemów, z uwagi na braki istotnych funkcji
oraz słabą intuicyjrjośc w obsłudze programu, do dalszego etapu zakwalifikowaliśmy
dotProject, phpProject oraz 1 manager.
4
Ich właściwości postanowiliśmy przeanalizować oraz porównać je wzajemnie pod względem
zawartości funkcjonalności, które wraz z postawionymi wymaganiami prezentujemy w tabeli
w następnym punkcie.
3.1 Istmanager
„Istmanager" jest web-apłikacją pozwalającą użytkownikom planować i zarządzać
projektami. Użytkownik może dodawać nowych użytkowników w ramach powołanego
projektu, definiować rolę teamu, powoływać zadania i nimi zarządzać. Oprócz spełnienia
głównego celu projektu, Istmanager oferuje przydatne narzędzia w postaci: wizualnej
reprezentacji projektów (wykresy Gantta) oraz systemu alarm, pilnującego postępów
wykonania zadań i projektu, w postaci powiadomień o nadchodzącym terminie.
Obsługa programu już po kilku chwilach użytkowania jest prosta ze względu na intuicyjność,
a sam program jest czytelny i przejrzysty. Nie zawiera zbędnych funkcji, dlatego jest
przyjazny w obsłudze. Jest to jego niewątpliwą zaletą. Do zalet można zaliczyć usprawnione
poruszanie po systemie w postaci dynamicznego menu.
System zawiera funkcjonalności tj,:
• Alarins - moduł przypominający i pilnujący terminów wykonania zadań i postępów w
realizacji projektu. Umożliwia wysyłanie emaili o określonej dacie dla konkretnych
użytkowników.
•
Clients
- pozwala zapisywać podstawowe informacje o klientach projektu. W wielu
projektach ich członkowie przechowują informacje kontaktowe z klientami, z którymi
współrealizują lub dla których realizują projekt. Moduł umożliwia dodawanie
klientów do konta i powiązanie projektu z klientem podczas jego tworzenia czy
modyfikacji.
•
Default
- logowanie i uwierzytelnianie w systemie on-line.
•
Project
- moduł prezentujący realizowane/ukończone projekty, dostępne według
przyznanego poziomu użytkownika (tworzenie/usuwanie/odczyt/modyfikacja).
•
Reports
- umożliwia generowanie wizualnego postępu w realizacji projektu w postaci
wykresu Gantta, danych tabelarycznych, listy poziomu ukończenia dla każdego
użytkownika wraz z danymi i postępem w formie graficznej.
•
Signup
- dane o użytkowniku konta.
•
Tasks
- zdania będące częścią pracy. Zadania mogą ale nie muszą przynależeć do
projektu. Włączanie zadań w projekt jest dobrą praktyką systematyzującą postępy
pracy.
•
User
- użytkownicy, członkowie zespoły, projektu. Zastosowano podział na:
5
Plik z chomika:
flipsik
Inne pliki z tego folderu:
praca przejsciowa.pdf
(1046 KB)
PRACA PRZEJŚCIOWA.ZIP
(1366 KB)
praca przejściowa.doc
(1036 KB)
praca przej.pdf
(284 KB)
Praca Przejściowa.rar
(5344 KB)
Inne foldery tego chomika:
ANEFI
BADOP
DAMIL
EKBEM
LOGIP
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin