Idziemy na marcowy spacer.doc

(47 KB) Pobierz

Joanna Budzyńska

PWiP, gr. B

Konspekt zajęć

 

Placówka: Przedszkole nr 1 im. Krasnala Hałabały w Gryfinie

Grupa: 5-latki

Nauczyciel prowadzący: Marianna Feller

 

Temat bloku: W marcu jak w garncu.

Temat dnia aktywności: Idziemy na marcowy spacer.

Temat do dziennika: Porządkowanie ilustracji do historyjki obrazkowej - w marcu bywa tak. Przedstawianie za pomocą ruchów własnego ciała treści opowiadania pt. „Spacer przedszkolaków” oraz wiersza „Słonko po deszczu”.

 

Cele ogólne:

- poznanie zalet marcowej pogody.

Cele operacyjne:

dziecko:

- porządkuje ilustracje do historyjki obrazkowej;

- przedstawia za pomocą ruchów własnego ciała treść czytanego tekstu;

- wypowiada się na temat zalet marcowych spacerów.

 

Metody:

- metody oparte na słowie: dyskusja, opis;

- metody oparte na obserwacji: metoda pokazu;

- metody gier dydaktycznych: metoda inscenizacji (wg Cz. Kupisiewicza).

 

Środki dydaktyczne:

- ilustracje do historyjki obrazkowej – w marcu bywa tak;

- opowiadanie pt. „Spacer przedszkolaków”;

- wiersz M. Kownackiej pt. „Słonko po deszczu”.

 

Formy organizacyjne: zbiorowa.

 

Czas trwania: 60 min.

 

Literatura:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szczegółowy przebieg zajęć:

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

 

CZYNNOŚCI

UCZNIÓW

 

ŚRODKI

DYDAKTYCZNE

1.

- czynności organizacyjne (zebranie dzieci w kole na dywanie, przywitanie się);

- prośba o wybranie przez dzieci bajki;

- czytanie wybranej przez dzieci bajki;

 

- zadawanie pytań do obrazków znajdujących się w książce oraz do tekstu czytanej bajki.

2.

- czynności organizacyjne (zebranie dzieci w kole na dywanie);

- pokazanie dzieciom ilustracji do historyjki obrazkowej;

- rozmowa:

(1) co przedstawiają te ilustracje? (prośba o opis kolejnych ilustracji);

(2) prośba o uporządkowanie ilustracji w całą historyjkę;

(3) wyznaczenie jednej osoby do opowiedzenia poprawnie ułożonej historyjki;

(4) jak musiała czuć się dziewczynka w tych sytuacjach?;

(5) czy można przewidzieć marcową pogodę?

(6) kto z was lubi marcową pogodę?... dlaczego?

(7) a kto lubi chodzić na marcowe spacery?

3.

- prośba o powstanie dzieci;

- zapoznanie dzieci z ich zadaniem;

- czytanie opowiadania pt. „Spacer przedszkolaków”;

- pomoc dzieciom w ich zadaniu (podpowiadanie ruchem nowych, ciekawych rozwiązań przedstawienia ruchem przeczytanego fragmentu).

4.

- czynności organizacyjne (zebranie dzieci w kole na dywanie);

- rozmowa do opowiadania:

(1) podobał się wam marcowy spacer?;

(2) jaka spotkała was podczas spaceru pogoda?;

(3) co robiliście ciekawego podczas spaceru?;

(4) czy spacer w marcu może być ciekawy?... dlaczego?

5.

- czynności organizacyjne (zebranie dzieci w rozsypce na dywanie);

- zapoznanie dzieci z ich zadaniem;

- czytanie wiersza pt. „Słonko po deszczu”;

- pomoc dzieciom w ich zadaniu (podpowiadanie ruchem nowych, ciekawych rozwiązań przedstawienia ruchem przeczytanego fragmentu).

6.

- czynności organizacyjne (zebranie dzieci w kole na dywanie);

- rozmowa do wiersza:

(1) o czym jest wierszyk?;

(2) jaka jest pogoda w wierszyku?;

(3) co robiły dzieci?

 

- dzieci siadają w kole na dywanie, witają się z nauczycielem;

- dzieci wybierają bajkę do przeczytania;

- dzieci uważnie słuchają bajki czytanej przez nauczyciela;

- dzieci odpowiadają na stawiane przez niego pytania.

 

 

 

- dzieci siadają w kole na dywanie;

 

 

 

 

- dzieci odpowiadają na postawione przez nauczyciela pytania oraz wykonują jego polecenia;

- dzieci uporządkowują historyjkę obrazkową;

- wyznaczona osoba opowiada poprawnie ułożoną historyjkę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dzieci wstają;

 

 

- dzieci uważnie słuchając opowiadania, ilustrują jego treść ruchem według własnego uznania, lub sugerując się pomocą nauczyciela;

 

 

 

- dzieci siadają w kole na dywanie;

- dzieci odpowiadają na postawione przez nauczyciela pytania;

 

 

 

 

 

 

 

 

- dzieci rozstawiają się na dywanie;

 

 

 

- dzieci uważnie słuchając wiersza, ilustrują jego treść ruchem według własnego uznania, lub sugerując się pomocą nauczyciela.

 

 

 

 

- dzieci siadają w kole na dywanie;

 

- dzieci odpowiadają na postawione przez nauczyciela pytania.

 

 

 

 

- książka z bajkami dla dzieci (znajduje się w sali).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ilustracje do historyjki obrazkowej – w marcu bywa tak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- opowiadanie pt. „Spacer przedszkolaków”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wiersz pt. „Słonko po deszczu”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

……………………………………………………

ocena konspektu i podpis nauczyciela prowadzącego

- 3 -

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin