TAMRIEL- Podręcznik 1.1.pdf
(
47398 KB
)
Pobierz
531008476 UNPDF
Autorzy gry:
Adam „…AAA…” Adamczyk, Patryk Sobczak
projekt KARTY POSTACI:
Jagmin
podziĘKOWANIA za pomoc merytorycznĄ:
Dla ekipy serwisu Adamantytowa Wieża i członków Bractwa Sekretnego Płomienia:
MoOnRiDeRa, Dodo, Iry, Itarilde, Olmsa i innych.
podziĘKOWANIA za testy i rady:
Dla Rafał Adamczyka, Agnieszki Kalety, Barbary Kędzierskiej,
Arka Kilichowskiego, Niziołki, Damiana Probierza, Mateusza Żyły.
podziĘKOWANIA specjalne:
Dla firmy Bethesda Softworks, za stworzenie cudownej serii gier cRPG,
która zainspirowała fanów do pracy nad tym projektem.
S
Ł
owo od Autorów:
Najważniejszą rolę w rozwoju systemu, będziecie mieli teraz Wy, drodzy gracze.
Zachęcamy Was do korzystania ze strony internetowej i forum dyskusyjnego
na których możecie podsuwać pomysły i zgłaszać uwagi dotyczące Tamriel RPG.
Konstruktywna krytyka jest zawsze mile widziana, pamiętajcie jednak,
że to gra autorska, całkowicie darmowa, a podręcznik stanowi owoc
dobrowolnej pracy bez żadnych korzyści finansowych.
Bibliografia:
Czyli źródła pomocne przy stworzeniu systemu:
www.imperial-library.info
,
www.elderscrolls.phx.pl
,
www.tamriel.prv.pl
Oficjalna strona projektu:
www.tamriel.cba.pl
Oficjalne forum:
www.tamriel.cba.pl/forum_dyskusyjne/
Uwaga! Jeśli autor któregokolwiek tekstu nie został wymieniony w podziękowaniach, lub nie życzy sobie by je-
go praca znajdowała się w podręczniku, proszony jest o kontakt z autorami.
2
Tamriel RPG: Spis treŚci
- Spis TreŚci -
TAMRIEL RPG
Autorzy
2
Spis treści
3
Opowiadanie
5
Dla nowicjuszy
11
Co to? 11
Mechanika gry? 11
Do czego
podręcznik?
Niewolnictwo 42
Organizacje
43
Arena 43
Dwie Lampy 43
Gildia Magów 43
Gildia Woj. 44
Gildia Złodziei 44
Kompania Wschodnio-
cesaska 45
Legion Cesarski 45
Mityczny Brzask 46
Morag Tong 46
Mroczne Bractwo
4
6
Ostrza 47
Zakon Psijików 47
Wierzenia
48
Mit o stworzeniu 48
Aedry a Daedry 49
Różnice wierzeń 49
Kult Tamirel w życiu
codziennym 51
Życie po życiu 51
Panteon Aedr 53
Wybrane Daedry
54
Kontynenty
Elfy Leśne
78
Elfy Mroczne
79
Elfy Wysokiego
Rodu
79
Khajiici
80
Nordowie
81
Orkowie
82
Redgardzi
83
Profesje
84
11
Akrobata
84
Kości
11
Alchemik
84
Gracz
11
Barbarzyńca
85
Mistrz Gry
12
Bard
86
Słownik
12
Fechmistrz
87
Iluzjonista
87
AKT I:
CESARSTWO
TAMRIEL
Wstęp do świata
Inkwizytor
88
Łowca
88
Łucznik
89
Mag
90
Mag Bitewny
91
Mnich
91
15
Nekromanta
92
Ogólnie
o realiach gry
Paladyn
93
15
Skrytobójca
93
Cele gry
16
55
Wojownik
94
Przykład
rozgrywki 28
Prowincje Tamriel
17
Skyrim 17
Hammerfell 18
Wysoka Skała 20
Wyspa
Summerset 21
Valenwood 22
Elsweyr 24
Czarne Mokradła
2
5
Morrowind 27
Cyrodiil 28
Dzieje Cesarstwa
30
Era Świtu 30
Era Meretyczna 30
Pierwsza Era 32
Druga Era 34
Trzecia Era 36
Zycie w Imperium
38
Administracja 38
Podział
społeczny
Akavir
55
Złodziei
95
Atmora
56
Kreacja bohatera
96
Yokuda
56
Karta postaci
97
Przykładowy bohater
100
AKT II:
BOHATER
Mechanika ogółem
59
Testy 59
Kiedy test?
59
Tury 59
Deklaracje 59
Testy zamknięte 59
Wspaniałe sukcesy
i wielkie porażki 60
Testy otwarte
Przykładowa karta
101
AKT III:
Magia i Miecz
Mechanika Walki
1
04
Test na trafienie
1
04
Test na obrażenia
1
04
Walka na
dystans
105
60
Walka
akrobatyczna
1
05
Walka konna
1
06
Obrona
1
07
Blok 107
Kolejność starć
1
07
Ataki precyzyjne
107
Ucieczka
105
Testy
przeciwstawne 60
Stopień trudności 60
Przerzuty
61
Co dalej?
61
38
Atrybuty
61
Rozrywki
38
Umiejętności
64
107
Higiena
38
Zdolności
68
Batalia
108
Jadło
39
Ułomności
73
Zdrowie
108
Ubiór
39
Doświadczenie
74
Zbrojownia
108
Sztuka
39
Mieszkańcy Tamriel
76
Ciężar zbroi
108
Mowa
40
Argonianie
76
Klasy
rynsztunków
Architektura
41
Bretoni
77
109
Miasta
41
Cesarscy
77
Zbroje
111
3
Walka wręcz
Tamriel RPG: Spis treŚci
Bronie 113
Mechanika Magii
114
Rodzaje magii 114
O rzucaniu
Zaklęć 115
O manie 115
Walka magią 115
Obrona przed
magią 115
Skąd brać
zaklęcia 115
Zwoje 116
Kostury 116
Tworzenie zaklęć
1
16
Księga zaklęć
1
17
Czary iluzji
Podróż 136
Usługi
136
Szkielet
1
58
Zjawy
1
59
Duch 159
Ognik
1
59
Widmo 160
Wybrani humanoidzi
1
60
Argonianin członek
plemienia
AKT IV:
Bestiariusz
Bestiariusz ogólnie
138
160
Co gracz wiedzieć
powinien
Banita
161
138
Legionista
161
Niebezpieczne
Miejsca 138
Typy stworzeń 139
Opis stwora
Maruder
161
Nekromanta
161
Pirat
162
139
Wampir
162
Mechanika
a Potwór
Wybrane zwierzęta
163
117
140
Mapa Tamriel
164
Czary
mistycyzmu 118
Czary przemiany
1
20
Czary
przywołania 121
Czary zniszczenia 121
Artefakty
Bestie
140
Centurion 140
Centurion Pająk 140
Centurion
Większy 141
Chimera 141
Demagorgon 142
Dreugh 142
Dreugh Lądowy 143
Elytra
Zaklinanie
122
Przykładowe
artefakty 123
Alchemia
126
Sprzęt 126
Składniki 126
Warzenie 127
Arcymikstury 127
Inne zastosowania
1
27
Wybrane wyroby
alchemiczne 127
Na trakcie
129
Realizm w RPG? 129
Eksploracja 129
Pogoda 130
Tempo i kondycja
1
30
Organizacja
wyprawy 130
Udźwig 131
W wodzie 131
Strawa 131
Alkohol 131
Używki 132
Skarby 132
Schorzenia 132
Wampiry i wampiryzm
133
Zarażenie
143
Gargulec
144
Hipogryf
145
Hydra
145
Imp
146
Kraken
146
Lewiatan
147
Lunatyk
147
Minotaur
148
Niten
148
Ogr
149
Oniskus
149
Sękacz
150
Troll
150
Warg
151
Wiła
151
Wywern
151
Żarłacz
152
Daedry
153
Atronach Burz 153
Atronach Mrozu 153
Atronach Ognia 153
Daedroth 154
Diablik 154
Dremora 155
Ogrim 155
Pajęcza Daedra 156
Skrzydlaty Mrok 156
Xivilai
133
Klany
133
Wyleczenie
134
Cennik
134
O Walucie 134
Żywność 135
Surowce 135
Odzież 135
Narzędzia
156
Złota Święta
157
Nieumarli
157
Ghul
157
136
Licz
158
4
123
Goblin
144
Stadia
133
Tamriel RPG: Opowiadanie
- Typowy Cesarski -
artin Dortemus był prostym Cesarskim:
służył w legionie, czcił Dziewiątkę, wy-
konywał rozkazy przełożonych bez szemrania
czy śladu refleksji, kochał Cyrodiil, Cesarza,
Imperium, pieniądze, wino i tanie jawnogrzesz-
nice. Typowy, wręcz wzorcowy przedstawiciel
rasy. W kartotece przy jego nazwisku widniał
krótki, lakoniczny opis: wzrost średni, oczy piw-
ne, włosy brązowe, znaków szczególnych brak.
Tylko jakiś dowcipny urzędnik niższego szcze-
bla dopisał w poprzek kartki – „żywcem wyjęty
z książki o gatunkach”. I to ten napis zwrócił
uwagę czujnych, czerwonych oczu...
***
Dlaczego ja? – Myślał ponuro Martin, sącząc
wino w najdroższej z tawern Ald Ruhn - jedynej,
w której legioniści mogli czuć się bezpiecznie. -
Przecież losowaliśmy, czemu padło na mnie? I
właściwie, po co ten nabór uzupełniający do gar-
nizonów na Morrowind? Przecież Rody i ta ich
Świątynia same trzymają wszystkich za pysk.
Powstanie! Też coś. Vivekowi odpowiada układ.
Za to teraz muszę siedzieć tutaj, na tym przeklę-
tym przez daedry pustkowiu, oczekiwać na ko-
lejną burzę i żywić się mięsem szczurów lub
owadów. Owady! – Wstrząsnął się z obrzydze-
niem –Wszędzie, wszędzie one. Jeżdżę na nich,
zjadam je, próbują mnie zabić – olbrzymie owa-
dy, niech je Dagon porwie! I jeszcze ta wyspa!
Żeby choć kontynent, nie, oczywiście musiałem
trafić na wyspę pełną ksenofobów, buntowni-
ków, łajdaków i nawiedzonych szaleńców!
Wspaniale, po prostu wspaniale. - Jego goryczy
nie zmniejszał ani dodatek do pensji za „trudne
warunki pracy”. jak eufemistycznie określano
coraz częstsze burze, dziwne stworzenia wycho-
dzące zza bariery i fanatyczną nienawiść Dun-
merów do obcych, ani perspektywa wcześniej-
szej emerytury (jeden rok służby w takim miej-
scu liczono za półtora), ani zasłużona sława tu-
tejszych domów uciech. Zdaniem większości
żołnierzy miesiąc tutaj „To dwa lata życia
mniej”. Dortemus jęknął w duszy: „Umrę nim
dotrwam do tej emerytury”. Albo zginę, kiedy
któryś z tych dzikusów postanowi znowu oczy-
ścić Morrowind z obcych, jak trzy miesiące te-
mu. Dzięki niech będą Talosowi, że siedziałem
wtedy w karcerze za picie… za niewinność, bo
kto by nie pił? Ale Herman stracił życie, spokój
jego duszy. Parszywa robota. A te mroczne szu-
mowiny, niech je zaraza, stwierdziły niepoczy-
talność. I radziły udać się do Morag Tong. Nie-
doczekanie! Legion nie będzie płacił zabójcom.
Parszywe, zapchlone, skorumpowane, zgniłe...”
– W tym momencie umilkł, zdawszy sobie
wreszcie sprawę, że mówi coraz głośniej i nie-
którzy goście patrzą na niego. Wybąkał jakieś
przeprosiny, a oni odwrócili głowy. Siedział i pił
– nieco ostrożniej, bo nie chciał znowu wylądo-
wać w więzieniu, ale nadal sporo. Goście –
głównie inni legioniści, albo przybysze spoza
wyspy, podobnie jak oni ledwo tolerowani, jeśli
w ogóle, przez mieszkańców Ald Ruhn upijali
się w milczeniu.
5
M
Plik z chomika:
RealCaria
Inne pliki z tego folderu:
Czas Waśni.pdf
(3227 KB)
40i4.pdf
(52585 KB)
Anahuac.pdf
(2402 KB)
Zły.rar
(15053 KB)
Thyn.rar
(2348 KB)
Inne foldery tego chomika:
7th Sea
Agonia
Agonia 2 Edycja
Arkona
Armie Apokalipsy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin