Madej Jerzy - Diamentowy Bozy lud.pdf

(5525 KB) Pobierz
5321262 UNPDF
Jerzy Madej
DIAMENTOWY
BOŻY LUD
(WPROWADZENIE DO KRYSTALOGRAFII ESCHATOLOGICZNEJ)
SULEJÓWEK
2005
5321262.054.png 5321262.065.png 5321262.076.png 5321262.087.png 5321262.001.png 5321262.005.png 5321262.006.png 5321262.007.png 5321262.008.png 5321262.009.png 5321262.010.png 5321262.011.png 5321262.012.png 5321262.013.png 5321262.014.png 5321262.015.png 5321262.016.png 5321262.017.png 5321262.018.png 5321262.019.png 5321262.020.png 5321262.021.png 5321262.022.png 5321262.023.png 5321262.024.png 5321262.025.png 5321262.026.png 5321262.027.png 5321262.028.png 5321262.029.png 5321262.030.png 5321262.031.png 5321262.032.png 5321262.033.png 5321262.034.png 5321262.035.png 5321262.036.png 5321262.037.png 5321262.038.png 5321262.039.png 5321262.040.png 5321262.041.png 5321262.042.png 5321262.043.png 5321262.044.png 5321262.045.png 5321262.046.png 5321262.047.png 5321262.048.png 5321262.049.png 5321262.050.png 5321262.051.png 5321262.052.png 5321262.053.png 5321262.055.png 5321262.056.png 5321262.057.png 5321262.058.png 5321262.059.png 5321262.060.png 5321262.061.png 5321262.062.png 5321262.063.png 5321262.064.png 5321262.066.png 5321262.067.png 5321262.068.png 5321262.069.png 5321262.070.png 5321262.071.png 5321262.072.png 5321262.073.png 5321262.074.png 5321262.075.png 5321262.077.png 5321262.078.png 5321262.079.png 5321262.080.png 5321262.081.png 5321262.082.png 5321262.083.png 5321262.084.png 5321262.085.png 5321262.086.png 5321262.088.png 5321262.089.png 5321262.090.png 5321262.091.png 5321262.092.png 5321262.093.png 5321262.094.png 5321262.095.png 5321262.096.png 5321262.097.png 5321262.002.png 5321262.003.png
© Copyright: Jerzy Madej, Sulejówek 2005-04-02
Wydawca: Jerzy Madej
Ul. Przybyszewskiego 13
05-071 SULEJÓWEK
Tel (0-22) 783 45 48
jerzymadej@msn.com
ISBN 83-908443-3-8
Diamentowy Boży Lud
Od autora
Diamentowy Boży Lud jest książką, którą łatwiej było napisać, niż
odpowiednio zatytułować. Zrozumienie jej przesłania wymaga znajomości
Biblii, dobrej wyobraźni przestrzennej, oraz skupienia myśli serca w
skojarzeniach ‘ immanentnego’ z ‘transcendentnym’ .
Kolejne szkice książki powstawały w trzech pozaracjonalnych porywach,
na przestrzeni lat 1988 – 1995 – 2005. Książka stanowi próbę skojarzeniowo
- mistycznej syntezy tego, „czego Bóg od nas w doczesności oczekuje”, gdyż
nasza doczesność ziemska jest zarazem podniebna. Autor głównie pragnął
skupić uwagę na uderzających podobieństwach - poznanej w XX stuleciu -
atomowej struktury kryształu, ze strukturą historycznych objawień Ducha w
biblijnej historii Żydów. Jest charakterystyczne i zdumiewające, że zgodność
niektórych ludzkich objawień i skojarzeń doczesnych jest aż tak wielka. W
książce nie ma jednak miejsca na szczegółowe dociekania nad aspektami
bezlitośnie twardej rzeczywistości egzystencjalnej i miękkich objawień
skojarzeniowo – mistycznych. Każdy głęboko wyspecjalizowany ekspert
doczesny, zarówno świecki, jak i duchowny, może dostrzec w niej
dostatecznie dużo merytorycznych rys i szczelin, aby w wielu szczegółach
odrzucić jej zamysł jako (w jego dziedzinie) banalny lub niedorzeczny.
Bóg wyrozumiale uśmiecha się nad naszą wiedzą, mądrością i tunelowym
widzeniem (Ps.2:4; 37:13).
Albowiem nam objawił to Bóg przez Ducha; gdyż Duch bada wszystko,
nawet głębokości Boże. Bo któż z ludzi wie, kim jest człowiek, prócz ducha
ludzkiego, który w nim jest? Tak samo kim jest Bóg, nikt nie poznał, tylko
Duch Boży. A myśmy otrzymali nie ducha świata, lecz Ducha, który jest z
Boga, abyśmy wiedzieli, czym nas Bóg łaskawie obdarzył. Głosimy to nie w
uczonych słowach ludzkiej mądrości, lecz w słowach, których naucza Duch,
przykładając do duchowych rzeczy duchową miarę. (1.Kor.2:10-13).
Przystępując do finalnego porywu w realizacji książki konstatuję fakt
pocieszający, że wszystkie imperatywy ludzkie w dziedzinie twórczej
abstrakcji – imaginaris (matematyka, muzyka, uświęcenie), pochodziły nie z
wytężania woli i rozumu, lecz z rozbłysków objawień, „olśnień” z powietrza,
nawiedzających ludzi doświadczonych przez trening dociekliwych studiów w
młodości i długie, siermiężne życie w dramacie dorosłości. Irracjonalność
syntetyzująca to, co transcendentne i wieczne , uwiarygodnia się przez grube,
immanentne korzenie doczesne. Tak żyli prorocy Przymierza Synajskiego.
Zatem autor – realizując swój pozaracjonalny imperatyw – z góry
(zawczasu a nawet z „niebiańskiej wyniosłości” mistycznych objawień), z
pokornym ukłonem przyjmuje uwagi specjalistów ze wszystkich dziedzin
3
Diamentowy Boży Lud
współcześnie wybujałej wiedzy i pobożności. Prezentowane opracowanie w
wielu aspektach ignoruje utarte dogmaty i interpretacje religijne w zuchwałej
nadziei, iż eschatologiczne elementy syntetyzujące przestrzeń transcendencji
przysłonią niedociągnięcia, które pochodzą z tej autorskiej ignorancji.
Według skromnej wiedzy autora, jest to pierwsze wprowadzenie do
nowotestamentowej, trójwymiarowej „krystalografii” emanacji i dzieł Ducha
(Sefirot).
U progu XXI wieku weszliśmy w okres bezprecedensowej perfekcyjności
technologicznej, która – zapatrzona w szczegóły – nie wymaga od jednostki
rozumienia całości rozległego procesu, w którym przyszło jej niewolniczo
uczestniczyć. Autor jednak przyjął aksjomat socjotechnicznie potwierdzony i
– jak dotąd – niekwestionowany, iż świadomość celowości uczestnictwa
jednostki w określonym procesie zmniejsza brzemię przymusu, daje tej
jednostce namiastkę wolności i motywuje ją pozytywnie. Może komuś ta
książka przyniesie ulgę w zmaganiach z namacalną rzeczywistością. Jest ona
przeznaczona dla szczerych i trzeźwych poszukiwaczy Boskiej Prawdy.
Korzenie tej prawdy są faktograficznie osadzone w Biblii, zaś gałęzie – w
wybujałej współczesności. Duchowe owoce cywilizacji w bardzo
zawoalowany sposób wyjaśniają, „o co Bogu chodzi w tym wszystkim”.
Najogólniej rzecz ujmując, Diamentowy Boży Lud jest książką o
mesjańskim blasku Światłości Bożego Ducha w uświęconym człowieku.
Niech Święty Jedyny, Wiecznie Żyjący Ojciec duchów wszelkiego ciała
sprawi, iż prezentowana książka stanie się ożywczą kroplą w dziele
mesjańskiego przebudzenia w polskim społeczeństwie.
Pozostaję w przekonaniu o ogólnej poprawności swego mesjanicznego
posługiwania oraz ufności w wyrozumiałe miłosierdzie Wszechmogącego.
Także od cierpliwego Czytelnika oczekuję należytego zrozumienia i
wyrozumiałości wobec poza-intencjonalnych autorskich usterek. ( J.M.)
Książkę wydrukowano za pieniądze zapracowane w zawodzie świeckim,
niezależnie od jakichkolwiek rynkowych podmiotów religijnych i panujących
tam dogmatów.
Niewielki nakład książki (300 egz.) jest rozdawany darmo.
4
5321262.004.png
Diamentowy Boży Lud
Psalm 19
Przewodnikowi chóru. Psalm Dawidowy.
Niebiosa opowiadają chwałę Boga,
A firmament głosi dzieło rąk jego.
Dzień dniowi przekazuje wieść,
A noc nocy podaje wiadomość.
Nie jest to mowa, nie są to słowa,
Nie słychać ich głosu...
A jednak po całej ziemi rozbrzmiewa ich dźwięk
I do krańców świata dochodzą ich słowa...
Tam na nich słońcu postawił namiot,
A ono jak oblubieniec wychodzi ze swej komnaty,
Raduje się jak bohater, biegnąc swą drogą.
Z jednego krańca niebios wychodzi
I biegnie do drugiego krańca,
I nic się nie ukryje przed jego żarem.
Zakon Pana jest doskonały, pokrzepia duszę,
Świadectwo Pana jest wierne,
Uczy prostaczka mądrości.
Rozkazy Pana są słuszne, rozweselają serce,
Przykazanie Pana jest jasne, oświeca oczy.
Bojaźń Pana jest czysta, ostoi się na zawsze,
Wyroki Pana są prawdziwe, a zarazem sprawiedliwe.
Są bardziej pożądane niż złoto, nawet najszczersze,
I słodsze niż miód, nawet najwyborniejszy.
Również twój sługa oświecił się nimi,
Wielka jest nagroda dla tych, którzy ich strzegą.
Uchybienia - któż znać może?
Ukryte błędy odpuść mi!
Także od zuchwałych ustrzeż sługę swego,
Aby nie panowali nade mną!
Wtedy będę doskonały i wolny od wszelkiego grzechu.
Niech znajdą upodobanie słowa ust moich
I myśli serca mego u ciebie, Panie,
Opoko moja i odkupicielu mój!
Cytaty biblijne pochodzą z Biblii Warszawskiej (1981).
Inne przekłady zaznaczono w tekście.
5
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin