PLAN na luty.doc

(76 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

NA MIESIĄC LUTY 2010 r.

Grupa dzieci 2,5 – 3 – letnich

 

Treści programowe

Temat tygodnia

Temat dnia

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Czas

Zajęcia ruchowe

 

Inspirowanie zabaw tematycznych związanych z określonym zawodem. 

 

Gromadzenie i oglądanie ilustracji związanych z określonym zawodem.

myśli i przeżyć.

 

U fryzjera

Fryzury

Poznanie różnych sposobów uczesania. Ćwiczenia ruchowo-graficzne. Czytanie tekstu słowno-obrazkowego.

Dziecko:

- wie co robi fryzjer,

- zna różne sposoby uczesania.

 

 

Ćwiczenia poranne – zestaw III

 

Zabawy ruchowe:

1. Fryzjer

2. Samochody

3. Pieski

 

Przybory do czesania

Zapoznanie dzieci z przyborami służącymi do czesania. Składanie w jedną całość pociętych obrazków przedstawiających różne przybory do czesania.

             Dziecko:

- zna przybory służące do czesania,

- układa w całość pocięte obrazki.

 

 

 

Lustereczka

Zabawa z lusterkami „Język i wargi” –. Swobodne wypowiedzi dzieci „Do czego służy lusterko?”.

 

Dziecko:

- potrafi naśladować ruchy języka,

- wie do czego służy lusterko.

 

 

 

Włosy

 

Rozmowa na temat dbania o włosy. Zabawa ruchowo-naśladowcza – mycie i czesanie włosów. Układanie historyjki obrazkowej „Zmiana fryzury”. Praca plastyczna – domalowanie włosów do rysunku głowy i ramion dziecka.

Dziecko:

- wie, jak należy dbać o włosy,

- układa historyjkę obrazkową,

- wykonuje pracę plastyczną

 

 

 

 

Laleczki

Zabawa dydaktyczna „Czeszemy lalki”. Zabawa ruchowo – naśladowcza „U fryzjera”.

Dziecko:

- uczestniczy w zabawach dydaktycznych.

 

 

 

Poznawanie w toku zabawa określeń: Długi, krótki.

 

Wyzwalanie ekspresji ruchowej i plastycznej.

 

Poznaje zwyczaje karnawałowe.

 

Rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

 

Karnawał

Bal w przedszkolu

Zabawy karnawałowe. Dziecko doświadcza przyjemnych doznań wynikających z udziały we wspólnych zabawach i konkursach.

Dziecko:

- uczestniczy w zabawie karnawałowej.

 

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Balonik.

2. Krasnoludki.

3. Julianka.

 

Balonik

Słuchanie opowiadania „Ania, balonik i kot”. Rozmowa na temat opowiadania. Zabawa matematyczna „Który balonik ma dłuższą wstążkę”. Praca plastyczna- ozdabianie balonów na kartce papieru.

Dziecko:

- słucha opowiadania,

- uczestniczy w zabawie matematycznej,

- wykonuje pracę plastyczną.

 

Zabawy

Zabawy ruchowe przy piosence „Bal w przedszkolu”.

 

Dziecko:

- uczestniczy w zabawach ruchowych.

 

 

Maski

Opowiadanie Cz. Janczarskiego „Zabawa Karnawałowa”. Rozmowa na temat opowiadania. Ćwiczenia klasyfikacyjne.

Dziecko:

- słucha opowiadania,

- klasyfikuje maskę do odpowiedniego stroju.

 

Wielki bal

Słuchanie wiersza pt. „Wielki bal”. Rozmowa na temat wiersza.

 

Dziecko:

- uważnie słucha czytanego opowiadania.

 

 

 

Wyrabianie nawyków związanych z higieną osobistą.

 

Uświadomienie konieczności mycia rąk i całego ciała.

 

Rozróżnianie i nazywanie przyborów toaletowych.

 

Utrwalanie słów lekki, ciężki.

 

Czystość to zdrowie

 

Kotek

Słuchanie wiersza P. Pisarskiego „Kotek” Rozmowa na temat wiersza. Rozwiązywanie zagadek. Przedstawienie za pomocą obrazków przyborów toaletowych

Dziecko:

- słucha wiersza,

- potrafi rozwiązać zagadki,

rozpoznaje przybory toaletowe.

 

 

Ćwiczenia poranne – zestaw II

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Czyścioszki

 

2. Drabina.

 

3. Kotki.

 

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin