DIAGNOZA DZIECKA GŁĘBOKO UPOŚLEDZONEGO.doc

(32 KB) Pobierz
DIAGNOZA DZIECKA GŁĘBOKO UPOŚLEDZONEGO

DIAGNOZA DZIECKA GŁĘBOKO UPOŚLEDZONEGO

 

 

 

Funkcje

 

Diagnoza pozytywna

 

Diagnoza negatywna

 

Intelektualne

 

-    głębokie upośledzenie

-          koncentruje uwagę na krótką chwilę

-    zaburzona koncentracja uwagi

 

Wzrokowo – przestrzenne

 

-    nawiązuje kontakt wzrokowy

 

 

Słuchowo – językowe

 

 

-    brak kontaktu werbalnego

 

Ruchowe

 

-          utrzymuje w rękach

      przedmioty, zabawki

-          manipuluje nimi

-    nie siedzi samodzielnie

-          nie chodzi

-          nie przeżuwa pokarmu

Artykulacja

 

-          artykułuje poszczególne

      dźwięki

-          naśladuje dźwięki mowy

 

Narządy zmysłu

 

-          używa zmysłów do

      poznawania przedmiotów

 

 

Osobowość

 

-          lubi muzykę, pochwały

-          jest uśmiechnięta, wesoła

 

 

Umiejętności życiowe

 

 

-          nie sygnalizuje potrzeb

      fizjologicznych

 

 

 

WNIOSKI:

-          W pracy z dzieckiem wzmacniać wszystkie zmysły poprzez polisensoryczne poznawanie świata,

-          Stosować ćwiczenia usprawniające pracę rąk

-          Muzykoterapię

-          Stosować ćwiczenia wydłużające czas koncentracji uwagi

-          Systematycznie obserwować dziecko w celu odczytywania sygnałów niewerbalnych wysyłanych przez nie

-          Wprowadzać proste piktogramy służące sygnalizacji podstawowych potrzeb ( jedzenie, picie itp.)

-          Stosować w pracy wybrane ćwiczenia  z metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, zabawy paluszkowe, baraszkowanie, masaże

-          Nagradzać każdy, choćby najdrobniejszy przejaw prawidłowo wykonanego zadania

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin