0-525-Religia.pdf

(841 KB) Pobierz
PPTVIEW
Praca z dzieckiem z ADHD
na lekcji religii
Opracowała:
Beata Misiek
169652251.012.png 169652251.013.png 169652251.014.png 169652251.015.png
Czym jest ADHD?
To zespół nadpobudliwości psychoruchowej.
To stan chorobowy charakteryzujący się
zaburzeniami pracy mózgu, sprawiający, że
osoba ma trudności z kontrolowaniem
zachowania i utrzymaniem koncentracji.
Problemy dziecka z ADHD:
¾ w przyswajaniu wiedzy
¾ w zachowaniu
¾ w kontaktach międzyludzkich
169652251.001.png 169652251.002.png 169652251.003.png
Objawy ADHD :
1. Kłopoty z koncentracją uwagi:
Brak zorganizowania
Zapominalstwo
Łatwe uleganie rozproszeniu
Problemy z utrzymaniem koncentracji podczas pracy lub zabawy
2. Nadpobudliwość lub nadmierna impulsywność:
Wiercenie się
Problemy z zabawą w ciszy
Przeszkadzanie innym
Ciągły stan aktywności.
169652251.004.png 169652251.005.png 169652251.006.png
Diagnoza dzieci z ADHD:
Wiek 7 lat : niska samoocena
Wiek 11 lat : niespokojne zachowanie,
opóźnienia w nauce, słabe zdolności
społeczne
Wiek 14 lat : zach. opozycyjno-buntownicze,
zach. aspołeczne, brak motywacji, złożone
problemy z nauką, zażywanie
niedozwolonych substancji.
169652251.007.png 169652251.008.png 169652251.009.png
Zasady pracy z dziećmi
nadpobudliwymi:
ustawienie ławki dziecka nadpobudliwego bliżej
biurka nauczyciela
ustalenie jasnych reguł pracy w klasie
ustalenie rutynowych czynności porządkujących i
przygotowujących do pracy
wypisanie dziecku przedmiotów i materiałów
potrzebnych do przygotowania na kolejne zajęcia
informowanie dokładnie o tym, co i kiedy
powinien robić uczeń
sprawdzenie pod koniec lekcji, czy uczeń ma
dokładnie zanotowane: co i na kiedy ma
przygotować w domu.
169652251.010.png 169652251.011.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin