SSP390_Dwusprzeglowa_skrzynia_7-biegowa.pdf

(4475 KB) Pobierz
SSP390_pl
Szkolenia techniczne
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nr 390
Dwusprzęgłowa skrzynia 7-biegowa 0AM
Budowa i zasada działania
220979504.048.png 220979504.059.png 220979504.064.png 220979504.065.png 220979504.001.png 220979504.002.png
 
220979504.003.png 220979504.004.png 220979504.005.png 220979504.006.png 220979504.007.png
 
220979504.008.png 220979504.009.png 220979504.010.png
 
220979504.011.png 220979504.012.png 220979504.013.png 220979504.014.png 220979504.015.png 220979504.016.png 220979504.017.png 220979504.018.png 220979504.019.png 220979504.020.png 220979504.021.png 220979504.022.png 220979504.023.png 220979504.024.png 220979504.025.png 220979504.026.png 220979504.027.png 220979504.028.png 220979504.029.png
Nowa dwusprzęgłowa skrzynia 7-biegowa 0AM Volkswagena
Dwusprzęgłowa skrzynia 7-biegowa 0AM jest wersją rozwojową skrzyni preselekcyjnej 02E, która
okazała się wielkim sukcesem Volkswagena. Jeśli chodzi o zmianę biegów bez przerywania przenoszenia
napędu, oferuje ona taki sam komfort, jak skrzynia preselekcyjna 02E.
Skrzynia 0AM jest przeznaczona dla samochodów Polo, Golf, Passat i Touran z silnikami do 250 Nm.
Podczas gdy skrzynia preselekcyjna dawała zużycie paliwa na poziomie skrzyni ręcznej, w skrzyni
dwusprzęgłowej – dzięki wprowadzonym nowościom – udało się uzyskać zużycie niższe niż przy skrzyni
ręcznej.
Zmniejszenie zużycia paliwa jest ważnym wkładem w zmniejszenie emisji spalin i ochronę środowiska.
W tym zeszycie wyjaśnimy, jak działa nowa skrzynia dwusprzęgłowa i w jaki sposób przyczynia się
do zmniejszenia zużycia paliwa.
Życzymy ciekawej lektury.
S390_002
Prosimy skorzystać też z innych naszych propozycji
szkoleniowych...
S390_090
NOWOŚĆ
Uwaga
Wskazówka
Zeszyt do samodzielnego kształcenia przedstawia
budowę i zasadę działania nowego rozwiązania
technicznego! Jego treść nie jest później
aktualizowana.
Aktualne informacje na temat diagnozy, regulacji
i naprawy prosimy zaczerpnąć z właściwej
literatury serwisowej!
2
220979504.030.png 220979504.031.png 220979504.032.png 220979504.033.png 220979504.034.png 220979504.035.png
O czym będzie mowa:
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Dźwignia sterująca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Budowa skrzyni biegów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
Moduł mechatroniczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Sterownik elektrohydrauliczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Obieg oleju – układ hydrauliczny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
Układ sterowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
Diagnoza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
Serwis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Sprawdź swoją wiedzę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
3
220979504.036.png 220979504.037.png 220979504.038.png 220979504.039.png 220979504.040.png 220979504.041.png 220979504.042.png 220979504.043.png 220979504.044.png 220979504.045.png 220979504.046.png
Wprowadzenie
Nowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów 0AM jest światową nowością pod dwoma względami:
jest pierwszą skrzynią siedmiobiegową do zabudowy poprzecznej z przodu samochodu,
jest pierwszą skrzynią dwusprzęgłową z suchym sprzęgłem podwójnym.
moduł
mechatroniczny
sprzęgło podwójne
S390_060
Zastosowanie suchego sprzęgła podwójnego wpłynęło na całą konstrukcję skrzyni biegów. Te zmiany
konstrukcyjne pozwoliły wyraźnie zwiększyć sprawność skrzyni w porównaniu do skrzyni 02E.
Zwiększenie sprawności ma istotny wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin.
Siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia 0AM jest kolejnym kamieniem milowym w rozwoju konstrukcji skrzyń
biegów i umacnia pozycję Volkswagena jako lidera postępu technicznego.
4
220979504.047.png 220979504.049.png 220979504.050.png 220979504.051.png 220979504.052.png 220979504.053.png
Szczegóły konstrukcyjne
budowa modułowa:
skrzynia składa się z trzech części: sprzęgła, modułu mechatronicznego i przekładni,
suche sprzęgło podwójne,
hydrauliczny układ sterujący (moduł mechatroniczny) oddzielony od układu smarowania przekładni;
w obu układach nie ma okresowej wymiany oleju,
siedem biegów na czterech wałkach,
pompa olejowa załączana w miarę potrzeb,
brak wodnej chłodnicy oleju.
moduł
mechatroniczny
sprzęgło podwójne
S390_003
Dane techniczne
Typ
0AM
Masa
ok. 70 kg wraz ze sprzęgłem
Moment obrotowy
250 Nm
Przełożenia
7 w przód, 1 w tył
Rozpiętość przełożeń
8,1
Tryby pracy
tryb automatyczny i tryb Tiptronic
Ilość oleju w przekładni
1,7 l – G 052 171
Ilość oleju w module mechatronicznym
1,0 l – olej hydrauliczny do układów wspomagania G 004 000
5
220979504.054.png 220979504.055.png 220979504.056.png 220979504.057.png 220979504.058.png 220979504.060.png 220979504.061.png 220979504.062.png 220979504.063.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin