IV. Kolorowe listy.doc

(55 KB) Pobierz
IV

IV. Kolorowe listy

 

Cele ogólne: Zapoznanie dzieci z pracą listonosza i pocztowców. Zapoznanie dzieci z instytucją jaką jest poczta. Budzenie szacunku do odpowiedzialnej i ważnej       

                      pracy listonosza. Wzbogacenie słownika dzieci o wyrażenia związane z pocztą. Utrwalanie znajomości nazwiska i miejsca zamieszkania.

 

 

Lp.

Zadania edukacyjne

Cele operacyjne

Zakres edukacji

Uwagi

1.

Słuchanie wiersza „Listonosz” – M. Terlikowskiej:

·         rozmowa n/t pracy listonosza,

·         utrwalenie znajomości swojego nazwiska i miejsca zamieszkania,

·         wyjaśnienie słów poczta, przesyłka

- słucha uważnie wiersza,

- wie jak wygląda listonosz, zna jego atrybuty,

- zna swoje nazwisko,

- rozumie znaczenie słów: poczta, przesyłka

Myślę, mówię, czytam…

 

2.

Wykonanie koperty:

·         zapoznanie się ze sposobem wykonania pracy,

·         nauka zaginania papieru po śladzie,

·         wycinanie konturów koperty (5 – latki)

- rozumie jak należy wykonać kopertę,

- potrafi poskładać kopertę wg instrukcji nauczyciela,

- potrafi wycinać,

Ja i sztuka - plastyka

 

3.

Zabawa dydaktyczna „List do mamy”:

·         oglądanie kolorowej papeterii,

·         przygotowanie listu dla mamy,

·         wyjaśnienie znaczenia słowa adres,

·         podawanie adresów przez dzieci,

- rysuje obrazek dla mamy,

- zna swój adres,

- wie jak ważna jest znajomość swojego adresu,

Ja i sztuka - plastyka

 

4.

Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik -  zestaw IX z wykorzystaniem dużej piłki:

·         ćwiczenia ramion, tułowia, głowy,

·         ćwiczenia równowagi

 

- samodzielnie przebiera się do zajęć,

- poznaje możliwości swojego ciała,

- usprawnia męśnie,

Sprawność ruchowa

 

5.

Nauka piosenki „Chodzi listonosz”:

·         słuchanie piosenki z nagrania CD,

·         zabawa z instrumentami: dzielenie instrumentów na głośne i ciche

·         tworzenie akompaniamentu do piosenki.

- słucha nagrania piosenki,

- posegreguje instrumenty na ciche i głośne,

- tworzy akompaniament perkusyjny do piosenki

Ja i sztuka - muzyka

 

6.

Projektowanie znaczka pocztowego:

·         oglądanie klasera ze znaczkami,

·         zapoznanie się ze sposobem wykonania pracy,

·         naklejanie znaczków na koperty.

- wie co to jest klaser,

- wykona samodzielnie znaczek,

- wie w którym miejscu na kopercie należy go nakleić

Ja i sztuka - plastyka

 

7.

„Kto prędko, kto powoli?- ćwiczenia klasyfikacyjne:

·         wyjaśnienie słów: prędko, prędzej, wolno, wolniej

·         układanie sylwet zwierząt od najwolniejszego do najszybciej poruszającego się

·         zabawa ruchowa „Jeden więcej”

- rozumie znaczenie słów: prędko, prędzej, wolno, wolniej,

- poprawnie używa ich w zdaniu,

- ułoży sylwety zwierząt od najwolniejszego do najszybszego,

Moje pierwsze doświadczenie z matematyką

 

8.

Zabawa tematyczna – „Rozmowa telefoniczna” – zainscenizowanie przebiegu rozmowy telefonicznej z nauczycielem, zwrócenie uwagi na wykonanie kolejnych czynności:

·         podniesienie słuchawki,

·         wybranie numeru,

·         używanie zwrotów grzecznościowych

- inscenizuje krótką rozmowę telefoniczną,

- zna zwroty grzecznościowe używane podczas rozmów telefonicznych,

- poprawnie wybiera wskazane przez nauczyciela numery (1-6)

Myślę, mówię, czytam…

 

9.

Zestaw ćwiczeń porannych wg K. Wlaźnik, nr VIII

·         ćwiczenia orientacyjno – porządkowe,

·         ćwiczenia tułowia,

·         ćwiczenie równowagi

- bierze udział w ćwiczeniach,

- rozumie polecenia nauczyciela,

- potrafi wykonać polecenia

Sprawność ruchowa

 

 

 

 

Literatura:               Program wychowania przedszkolnego „Moje przedszkole” –

                            Przewodnik metodyczny „Pięciolatek. Bawię się i uczę” cz. 1 – Wiesława Żaba – Żabińska, Czesław Cyrański

                            „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” – Kazimiera Wlaźnik

                            Publikacje i pomoce dydaktyczne w postaci wierszy i ilustracji zamieszczone w Internecie.

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin