8Jak pomoc dziecku z uposledzeniem umyslowym w klasie.doc

(21 KB) Pobierz
Jak pomóc dziecku z upośledzeniem umysłowym w klasie

Jak pomóc dziecku z upośledzeniem umysłowym w klasie

·         dobra znajomość możliwości ucznia ze szczególnym uwzględnieniem jego mocnych stron takich jak: dobra pamięć mechaniczna, uzdolnienia muzyczne, empatia i inne;

·         zwracamy się do ucznia zawsze po imieniu, z poszanowaniem jego godności bez zdrobnień i infantylnych zachowań;

·         posadzić dziecko blisko nauczyciela;

·         umożliwić pracę w małych grupach, korzystając ze wsparcia i kompetencji kolegów;

·         zwiększyć częstotliwość wzmocnień pozytywnych;

·         kierować do dziecka krótkie, zrozumiałe polecenia;

·         podkreślać markerem rzeczy ważne do zapamiętania;

·         przygotować sprawdziany o niższym stopniu trudności, praktyczne;

·         dać możliwość korzystania z różnych pomocy dydaktycznych (plakaty, plansze, kalkulator, liczmany);

·         angażować częściej uczniów w czynności zadaniowe, manipulacyjne o charakterze praktycznym;

·         ocena osiągnięć ucznia powinna oceniać nie tyle efekt, ile wysiłek włożony w pracę;

·         pomóc dziecku znaleźć najlepszy dla niego sposób uczenia i zapamiętywania.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin