Jak pomóc dziecku z upośledzeniem umysłowym w klasie
· dobra znajomość możliwości ucznia ze szczególnym uwzględnieniem jego mocnych stron takich jak: dobra pamięć mechaniczna, uzdolnienia muzyczne, empatia i inne;
· zwracamy się do ucznia zawsze po imieniu, z poszanowaniem jego godności bez zdrobnień i infantylnych zachowań;
· posadzić dziecko blisko nauczyciela;
· umożliwić pracę w małych grupach, korzystając ze wsparcia i kompetencji kolegów;
· zwiększyć częstotliwość wzmocnień pozytywnych;
· kierować do dziecka krótkie, zrozumiałe polecenia;
· podkreślać markerem rzeczy ważne do zapamiętania;
· przygotować sprawdziany o niższym stopniu trudności, praktyczne;
· dać możliwość korzystania z różnych pomocy dydaktycznych (plakaty, plansze, kalkulator, liczmany);
· angażować częściej uczniów w czynności zadaniowe, manipulacyjne o charakterze praktycznym;
· ocena osiągnięć ucznia powinna oceniać nie tyle efekt, ile wysiłek włożony w pracę;
· pomóc dziecku znaleźć najlepszy dla niego sposób uczenia i zapamiętywania.
kaska1562