karmnikdlaptakow.doc

(31 KB) Pobierz

Karmnik dla ptaków”

kształtowanie kompetencji matematycznych dziecka porównywanie przedmiotów według szerokości przez przykładanie i nakładanie. Zapoznanie z pojęciami matematycznymi „wąski” – „węższy”, „szeroki” – „szerszy”, „taki sam”

 

Cele ogólne:

Ø      zapoznanie dzieci z pojęciami matematycznymi: „wąski” – „węższy”, „szeroki” – „szerszy”, „taki sam”

Ø      utrwalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów na podstawie jednej lub kilku cech

Ø      rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych i dotykowych

Ø      kształtowanie umiejętności współpracy w grupie

Ø      rozwijanie aktywności dziecka w grupie poprzez czynne uczestnictwo w zajęciach

 

 

Cele szczegółowe:

Dziecko:

Ø      zna pojęcia matematyczne: „wąski” – „węższy”, „szeroki” – „szerszy”

Ø      potrafi klasyfikować przedmioty w grupach według określonych cech(y)

Ø      potrafi przeliczać przedmioty w zakresie cyfry 4

Ø      potrafi współpracować z grupą

Ø      wyraża swoje zainteresowanie poprzez czynne uczestnictwo

Ø      sprawnie reaguje na bodźce zewnętrzne ( słowo, obraz)

 

Metody:

Metoda aktywizująca: praca plastyczna

Edukacja matematyczna przy wykorzystaniu elementów metody E. Gruszczyk - Kolczyńskiej

 

Formy:

Praca indywidualna i grupowa

 

Miejsce realizacji:

Przedszkolna sala dydaktyczna

 

Pomoce dydaktyczne:

Szablon ptaka, paski z kolorowego papieru o różnej szerokości i długości, klej, ziarna zbóż, kredki świecowe, kredki ołówkowe, itp.

 

Przebieg zajęć:

 

1.      „Przygotowania do zimy” – wprowadzanie dzieci w tematykę zajęć. Nauczyciel opowiada dzieciom o nadchodzących mrozach oraz o ptakach, które pozostaną razem z nami w mieście, mówi o tym, iż ptaki mają szansę na przetrwanie zimy, jeśli ludzie będą im pomagać...

 

2.      „Karmniki przedszkolaków – dar dla ptaków” - praca plastyczna. Dzieci otrzymują gotowy szablon ptaka, dla którego. z wcześniej przygotowanych przez nauczyciela kolorowych pasków papieru będą musiały stworzyć karmnik, a następnie umieścić w nim również pożywienie dla ptaka – ziarenka zbóż.

 

Przed przystąpieniem do majsterki nauczyciel omawia z dziećmi, w jaki sposób wykonać pracę, wprowadza również nowe pojęcia demonstrując różnej szerokości paski papieru.

Dzieci porównują paski papieru do siebie, nazywają je „wąskimi”, „szerokimi”...

Gdy każde potrafi rozróżnić paski według szerokości przystępują do tworzenia karmników...

 

3.      „Ptasia galeria przedszkolaka” – z gotowych prac tworzymy galerię przedszkolaków, oglądamy wszystkie prace, rozmawiamy na ich temat – potrafimy rozróżnić prace, do których wykonania wybrano „paski” wąskie, a do których szerokie.

 

4.      „Uśmiechnięta buzia przedszkolaka” – ocena, podsumowanie zajęć. Dzieci wybierają spośród gotowych szablonów uśmiechniętych i ponurych twarzy taką, która ukazuje, jak podobały mu się zajęcia.
 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin