2012 26 Dz Urz MSW.pdf

(250 KB) Pobierz
DZIENNIK URZĘDOWY
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH
———————————————————————————————————————————
Warszawa, dnia 15 maja 2012 r.
Poz. 26
ZARZĄDZENIE NR 25
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH 1)
z dnia 27 kwietnia 2012 r.
w sprawie nadania statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa
Spraw WewnĘtrznych we Wrocławiu
Na podstawie art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz.
654, z późn. zm. 2) ) zarządza się, co następuje:
§ 1. Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych we
Wrocławiu nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2. Traci moc zarządzenie Nr 24 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 października
2001 r. w sprawie nadania statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
i Administracji we Wrocławiu (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 11, poz. 38, z późn. zm. 3) ).
§ 3. Zarządzenie wchodzi w Ŝycie z dniem ogłoszenia.
Minister Spraw Wewnętrznych: J. Cichocki
1) Minister Spraw Wewnętrznych kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust.
2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania
Ministra Spraw Wewnętrznych (Dz. U. Nr 248, poz. 1491).
2)
Zmiany tekstu wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2011 r. Nr 149, poz. 887, Nr 174, poz. 1039 i Nr 185,
poz. 1092.
3)
Zmiany tekstu wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. z 2004 r. Nr 2, poz. 6,
z 2005 r. Nr 6, poz. 23 i Nr 13 poz. 49, z 2006 r. Nr 4, poz. 12 i Nr 11, poz. 53, z 2007 r. Nr 4, poz. 17, Nr 9, poz. 45 i Nr
12, poz. 63, z 2008 r. Nr 8, poz. 34 oraz z 2009 Nr 6, poz. 31.
916320497.001.png 916320497.002.png
Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych
——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
— 2 —
Poz. 26
Załącznik do zarządzenia Nr 25
Ministra Spraw Wewnętrznych
z dnia 27 kwietnia 2012 r. (poz. 26)
STATUT
Samodzielnego Publicznego
Zakładu Opieki Zdrowotnej
Ministerstwa Spraw WewnĘtrznych
we Wrocławiu
Rozdział 1.
FIRMA I SIEDZIBA ZAKŁADU
§ 1. Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji we Wrocławiu
nadaje się nazwę: „Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych we
Wrocławiu".
§ 2. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych we Wrocławiu,
zwany dalej „Zakładem”, jest podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą – samodzielnym publicznym
zakładem opieki zdrowotnej.
§ 3. Siedzibą Zakładu jest Wrocław, ul. Ołbińska 32.
§ 4. 1. Zakład uzyskał osobowość prawną dnia 1 października 1998 r. – z chwilą wpisania do rejestru
publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez sąd rejestrowy Sąd Rejonowy dla Wrocławia -
Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
2. Organem tworzącym Zakład jest minister właściwy do spraw wewnętrznych.
§ 5. Zakład działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz postanowień
niniejszego statutu.
Rozdział 2.
CELE I ZADANIA ZAKŁADU
§ 6. Zakład jest powołany w celu wykonywania działalności leczniczej, polegającej na udzielaniu
świadczeń zdrowotnych, w szczególności przez organizowanie i prowadzenie:
1) działalności leczniczej w rodzaju:
a) stacjonarnych i całodobowych świadczeń zdrowotnych:
- szpitalnych,
- innych niŜ szpitalne,
b) ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych;
2) zadań dydaktycznych i badawczych, w szczególności badań naukowych i prac badawczo - rozwojowych
w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocji zdrowia, w tym wdraŜaniem nowych
technologii medycznych oraz metod leczenia;
3) promocji zdrowia.
§ 7. Zadania Zakładu obejmują w szczególności:
1) udzielanie stacjonarnych oraz całodobowych świadczeń zdrowotnych:
a) szpitalnych w zakresie:
- chirurgii,
- urazowo - ortopedycznym,
- internistycznym z wczesną rehabilitacją kardiologiczną i salą intensywnego nadzoru kardiologicznego
i działem ambulatoryjnej rehabilitacji kardiologicznej,
- neurologii z pododdziałem wczesnej rehabilitacji neurologicznej,
Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych
——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
— 3 —
Poz. 26
- ginekologii,
- anestezjologii i intensywnej terapii,
b) szpitalnych z zamiarem zakończenia ich udzielania w okresie nieprzekraczającym 24 godzin – leczenie
„jednego dnia” ,
c) innych niŜ szpitalne w zakresie:
- wizyty domowe,
- udzielanie pomocy medycznej poszkodowanym w wypadkach, zdarzeniach losowych i zagroŜeniach
nadzwyczajnych;
2) udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie:
a) podstawowej opieki zdrowotnej,
b) stomatologii zachowawczej,
c) chirurgii szczękowej,
d) ortodoncji,
e) alergologii,
f) protetyki,
g) medycyny pracy,
h) badań profilaktycznych,
i) zdrowia psychicznego,
j) psychologii,
k) chirurgii,
l) chirurgii urazowo - ortopedycznej,
m) urologii,
n) neurologii,
o) ginekologii,
p) połoŜnictwa,
q) kardiologii,
r) onkologii,
s) angiologii,
t) nefrologii,
u) pulmonologii,
v) diabetologii,
w) endokrynologii,
x) gastrologii,
y) laryngologii,
z) okulistyki,
za) dermatologii,
zb) reumatologii,
zc) ekologii,
zd) rehabilitacji,
Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych — 4 — Poz. 26
——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
ze) chirurgii dziecięcej,
zf) rehabilitacji kardiologicznej;
3) współpracę z uczelniami oraz innymi uprawnionymi podmiotami w zakresie realizowania zadań
dydaktycznych i badawczych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych;
4) prowadzenie i rozwijanie działań w zakresie ratownictwa medycznego, przedszpitalnego i szpitalnego,
zabezpieczającego pomoc medyczną poszkodowanym;
5) medyczne zabezpieczenie działań słuŜb podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych;
6) medyczne zabezpieczenie wykonywanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych zadań
obronnych;
7) wykonywanie zadań słuŜby medycyny pracy;
8) prowadzenie działalności w zakresie orzecznictwa lekarskiego;
9) obrót środkami farmaceutycznymi i wyrobami medycznymi we własnych aptekach oraz zaopatrywanie
komórek organizacyjnych Zakładu w leki, materiały i sprzęt medyczny;
10) prowadzenie działalności w zakresie kształtowania postaw i zachowań prozdrowotnych, prewencji
i profilaktyki schorzeń;
11) organizowanie i prowadzenie szkoleń, a takŜe dokształcanie pracowników zatrudnionych w Zakładzie;
12) organizowanie i prowadzenie szkoleń osób kształcących się w zawodach medycznych i wykonujących
zawód medyczny;
13) udzielanie świadczeń zdrowotnych osobom uprawnionym na podstawie ustawy z dnia 31 lipca 1981 r.
o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe (Dz. U. z 2011 r. Nr 79, poz. 430
i Nr 112, poz. 654);
14) wykonywanie zadań nałoŜonych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych;
15) wykonywanie działalności gospodarczej innej niŜ działalność lecznicza pod warunkiem, Ŝe działalność ta
nie jest uciąŜliwa dla pacjenta lub przebiegu leczenia.
§ 8. Wykonując swoje zadania Zakład współpracuje z podmiotami leczniczymi utworzonymi przez ministra
właściwego do spraw wewnętrznych oraz innymi podmiotami leczniczymi, instytutami medycznymi,
organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami i fundacjami, jak równieŜ innymi osobami prawnymi,
jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej oraz osobami fizycznymi.
Rozdział 3.
ORGANY I STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU
§ 9. Organami Zakładu są:
1) kierownik;
2) rada społeczna.
§ 10. 1. Zakładem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz kierownik Zakładu.
2. Kierownik Zakładu wykonuje swoje zadania przy pomocy zastępców kierownika Zakładu, głównego
księgowego, naczelnej pielęgniarki i kierowników podległych im jednostek lub komórek organizacyjnych.
3. Zastępcy kierownika Zakładu i główny księgowy mogą zostać zatrudnieni po zatwierdzeniu kandydatur
przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
4. W razie nieobecności kierownika Zakładu zastępuje go, wyznaczony przez kierownika Zakładu, zastępca
kierownika Zakładu, a w razie nieobecności zastępcy kierownika Zakładu pracownik wyznaczony przez
kierownika Zakładu.
5. Zastępcy kierownika Zakładu oraz pełnomocnicy Zakładu działają w granicach ich umocowania.
6. Pełnomocników ustanawia i odwołuje kierownik Zakładu. Udzielenie pełnomocnictwa, z zastrzeŜeniem
ust. 7, wymaga formy pisemnej pod rygorem niewaŜności.
Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych
——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
— 5 —
Poz. 26
7. Udzielenie pełnomocnictwa przez kierownika Zakładu, który zarządza Zakładem na podstawie umowy
cywilnoprawnej następuje z zachowaniem formy aktu notarialnego.
§ 11. 1. Kierownik Zakładu wydaje akty wewnętrzne dotyczące funkcjonowania Zakładu w szczególności
w formie zarządzeń.
2. Akty wewnętrzne, o których mowa w ust. 1, podlegają ewidencji, w repertorium ujmującej:
1) oznaczenie aktu, datę wydania oraz tytuł;
2) numer/rok;
3) datę wejścia w Ŝycie;
4) imię i nazwisko podpisującego akt.
§ 12. 1. W Zakładzie działa rada społeczna, która jest organem inicjującym i opiniodawczym ministra
właściwego do spraw wewnętrznych oraz organem doradczym kierownika Zakładu.
2. Kadencja rady społecznej trwa 4 lata.
3. W skład rady społecznej wchodzą:
1) jako przewodniczący - przedstawiciel ministra właściwego do spraw wewnętrznych;
2) jako członkowie:
a) przedstawiciel Policji,
b) przedstawiciel Państwowej StraŜy PoŜarnej,
c) przedstawiciel StraŜy Granicznej,
d) przedstawiciel SłuŜby Więziennej,
e) przedstawiciel Naczelnej Rady Lekarskiej,
f) przedstawiciel Naczelnej Rady Pielęgniarek i PołoŜnych.
§ 13. 1. Członków rady społecznej oraz jej przewodniczącego powołuje i odwołuje minister właściwy do
spraw wewnętrznych po zasięgnięciu opinii odpowiednio: Komendanta Głównego Policji, Komendanta
Głównego Państwowej StraŜy PoŜarnej, Komendanta Głównego StraŜy Granicznej, Dyrektora Generalnego
SłuŜby Więziennej, Prezesa Naczelnej Rady Lekarskiej i Prezesa Naczelnej Rady Pielęgniarek i PołoŜnych.
2. Członek rady społecznej moŜe być odwołany przed upływem kadencji w przypadku:
1) rezygnacji z funkcji;
2) niemoŜności uczestniczenia w posiedzeniach rady społecznej z uwagi na stan zdrowia;
3) przeniesienia słuŜbowego, które uniemoŜliwia uczestniczenie w posiedzeniach rady społecznej;
4) zwolnienia ze słuŜby lub pracy;
5) nieusprawiedliwionej nieobecności na 2 kolejnych posiedzeniach rady społecznej;
6) prawomocnego skazania za przestępstwo popełnione umyślnie;
7) negatywnej oceny wykonywania obowiązków członka rady społecznej.
3. Członkowstwo w radzie społecznej wygasa na skutek śmierci członka rady społecznej.
4. W przypadku odwołania albo śmierci osoby powołanej w skład rady społecznej przed upływem kadencji
rady społecznej, minister właściwy do spraw wewnętrznych z inicjatywy własnej lub podmiotu, którego
odwołana albo zmarła osoba była przedstawicielem, uzupełnia skład rady społecznej.
§ 14. Do zadań rady społecznej naleŜy:
1) przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych wniosków i opinii w sprawach:
a) zbycia, oddania w dzierŜawę, najem, uŜytkowanie oraz uŜyczenie aktywów trwałych Zakładu,
b) zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,
Zgłoś jeśli naruszono regulamin