Montaż i demontaż elementów i podzespołów urządzeń i systemów mechatronicznych.pdf

(5021 KB) Pobierz
Microsoft Word - Technik_mechatronik_311[50]_Z2.02_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Maria Suliga
Krzysztof Suliga
Montaż i demontaż elementów i podzespołów urządzeń
i systemów mechatronicznych 311[50].Z2.02
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
0
93915239.001.png 93915239.002.png 93915239.003.png 93915239.004.png
Recenzenci:
dr inż. Stanisław Derlecki
mgr inż. Anna Sierba
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Katarzyna Maćkowska
Konsultacja:
dr inż. Janusz Figurski
Korekta:
mgr Joanna Iwanowska
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[50].Z2.02 Montaż
i demontaż elementów i podzespołów urządzeń i systemów mechatronicznych zawartego
w modułowym programie nauczania dla zawodu technik mechatronik.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
4
3. Cele kształcenia
5
4. Materiał nauczania
6
4.1. Zasady montażu i demontażu
6
4.1.1. Materiał nauczania
6
4.1.2. Pytania sprawdzające
7
4.1.3. Ćwiczenia
8
4.1.4. Sprawdzian postępów
9
4.2. Montaż i demontaż
10
4.2.1. Materiał nauczania
10
4.2.2. Pytania sprawdzające
33
4.2.3. Ćwiczenia
34
4.2.4. Sprawdzian postępów
38
4.3. Instalacje zasilające
39
4.3.1. Materiał nauczania
39
4.3.2. Pytania sprawdzające
46
4.3.3. Ćwiczenia
46
4.3.4. Sprawdzian postępów
47
5. Sprawdzian osiągnięć
48
6. Literatura
52
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy z zakresu montażu i demontażu
elementów i podzespołów urządzeń i systemów mechatronicznych.
W poradniku zamieszczono:
wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane, abyś bez
problemów mógł korzystać z niego,
cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,
materiał nauczania, „pigułkę” wiadomości teoretycznych niezbędnych do opanowania treści
jednostki modułowej,
zestaw pytań przydatny do sprawdzenia, czy już opanowałeś podane treści,
ćwiczenia, które pomogą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw zadań i pytań. Pozytywny wynik sprawdzianu
potwierdzi, że dobrze pracowałeś podczas lekcji i że opanowałeś wiedzę i umiejętności
z zakresu tej jednostki modułowej,
literaturę uzupełniającą.
Gwiazdką oznaczono ćwiczenia, których rozwiązanie może sprawić Ci trudności. W razie
wątpliwości zwróć się o pomoc do nauczyciela.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
2. WYMAGANIA WSTĘPNE
Przystępując do realizacji programu jednostki modułowej powinieneś umieć:
czytać dokumentację techniczną,
rozróżniać pojęcia dotyczące procesu technologicznego,
rozróżniać symbole graficzne stosowane na schematach elektrycznych i mechanicznych,
rozróżniać połączenia rozłączne i nierozłączne,
przygotowywać elementy i podzespoły do montażu,
oceniać stan techniczny elementów i podzespołów,
posługiwać się narzędziami do montażu i demontażu,
korzystać z różnych źródeł informacji.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin