Komputer pokładowy(2).pdf

(448 KB) Pobierz
679891106 UNPDF
17:01-03
Wydanie 1 pl
Komputer pokładowy
Opis działania, wykrywanie i usuwanie usterek
1 712 568
© Scania CV AB 2000, Sweden
679891106.009.png 679891106.010.png 679891106.011.png
Spis treści
Opis działania
Lokalizacja..............................................................3
Informacje ogólne ..................................................3
O komputerze pokładowym .................................4
Wyświetlacz.............................................................5
Funkcje przycisków................................................6
Menu i ekrany.........................................................6
Menu komputera pokładowego ...........................7
Kod PIN.................................................................10
Kod PUK...............................................................11
Zmiana kodu PIN ................................................13
Zmiana jednostek pomiarów..............................14
Kalibrowanie komputera pokładowego............15
Zapis kalibracji.....................................................16
Zmiana czynnika kalibracji.................................17
Wykrywanie i usuwanie usterek Jeżeli komputer pokładowy nie da się
uruchomić:.............................................................18
Lista kodów usterek.............................................19
Opis działania
Opis działania
Komputer pokładowy
Lokalizacja
1 2
1 Standardowa lokalizacja komputera
pokładowego
2 Alternatywna lokalizacja komputera
pokładowego
Informacje ogólne
zapłonu (zasilanie 15). Podczas rozruchu
testowana jest szyna CAN i uruchamiane są
jednostka pamięci i komputer. Komputer
pokładowy wyłączany jest w momencie
wyłączenia zapłonu (zasilanie z 15).
Komputer pokładowy połączony jest z
szyną sieci CAN (sieć komunikacyjna
pomiędzy jednostkami sterującymi)
pojazdu za pomocą interfejsu FMS. Skrót
FMS oznacza "System zarządzania flotą
pojazdów" Czasami używane jest
oznaczenie RTI (Informatyka transportu
drogowego) będące odpowiednikiem FMS.
Jednostka sterująca FMS otrzymuje
wszystkie niezbędne informacje z szyny
CAN i przekształca sygnały na protokół
J1939, dzięki czemu informacje mogą być
przetwarzane przez komputer.
Przetworzone sygnały są następnie
wyświetlane na komputerze pokładowym.
Komunikacja pomiędzy jednostką sterującą
FMS a komputerem pokładowym jest
komunikacją jednokierunkową. Jednostka
sterująca FMS spełnia również rolę bariery
ochronnej szyny CAN przed zakłóceniami.
Komputer pokładowy wyświetla na
przykład informacje o zużyciu paliwa,
średniej prędkości pojazdu oraz
temperaturze silnika. Komputer pokładowy
uruchamiany jest w momencie włączenia
17:01-03
© Scania CV AB 2000, Sweden
3
679891106.012.png 679891106.001.png 679891106.002.png 679891106.003.png
Opis działania
O komputerze pokładowym
Komputer pokładowy wyświetla i
przechowuje informacje o pojeździe oraz
sposobie, w jaki był on prowadzony.
Informacje pokazywane są na wyświetlaczu
znajdującym się na tablicy rozdzielczej 3.
Przycisk 1 - MODE (tryb) służy do
przechodzenia pomiędzy poszczególnymi
menu, a przycisk 2 RESET (zerowanie)
służy do zerowania wartości.
W komputerze pokładowym występują trzy
różne menu. Każde menu prezentuje
informacje na dwóch ekranach.
1
MODE
RESET
2
3
Menu komputera pokładowego:
- Dane natychmiastowe
Dane zgromadzone. (Na wyświetlaczu
pojawia się słowo "Trip")
Dane zgromadzone - podsumowanie.
(Na wyświetlaczu pojawia się słowo
"Total")
Dla korzystania z niektórych funkcji
niezbędne jest wprowadzenie kodu PIN.
Kod PIN jest przeznaczony dla właściciela
pojazdu.
4
© Scania CV AB 2000, Sweden
17:01-03
679891106.004.png 679891106.005.png 679891106.006.png
Opis działania
Wyświetlacz
Wygląd wyświetlacza
Tryb wyświetlacza można ustawić jako
standardowy, negatyw lub gotowości do
pracy, patrz rysunek z prawej strony.
Wygląd wyświetlacza może zostać
zmieniony. Wywołać menu "Dane
natychmiastowe".
1 Aby zmienić tryb wyświetlacza ze
standardowego na negatyw: Nacisnąć
przycisk RESET.
2 Aby zmienić tryb wyświetlacza ze
standardowego lub negatywu na tryb
gotowości: Przytrzymać naciśnięty przy-
cisk RESET dłużej niż 2 sekundy.
3 Aby zmienić ustawienie z trybu
gotowości na standardowy lub negatyw:
Nacisnąć przycisk RESET lub MODE.
Jasność wyświetlacza ustawiana jest za
pomocą przełącznika podświetlenia tablicy
rozdzielczej.
Czyszczenie
Do czyszczenia wyświetlacza używać
miękkiej szmatki i delikatnego roztworu
mydła.
Zapisywanie danych o pokładowych
Dane pokładowe przechowywane są w
pamięci nawet wtedy, gdy akumulator jest
odłączony.
17:01-03
© Scania CV AB 2000, Sweden
5
679891106.007.png 679891106.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin