R75 - Diagnostyka komputera pokładowego PL.txt

(4 KB) Pobierz
DIAGNOSTYKA KOMPUTERA POKŁADOWEGO R75. 

W R75 zaimplementowana jest funkcja diagnostyki komputera pokładowego. Aby 
jš uruchomić należy przekręcić kluczyk w pozycję "I" i wcisnšć/przytrzymać 
przycisk licznika kilometrów (reset) na czas ok. 5 sek. 

Na wywietlaczu powinnimy ujrzeć: 

górna linijka: "_ _ 1. _" 

dolna linijka: "_ _ test" 


Poszczególne funkcje pogrupowane sš w rozdziały i strony - wywietlane na 
górnej linijce wywietlacza. 

"_ _ 1. _" oznacza Dział 1 

"_ _ 1. 4" oznacza Dział 1, strona 4 


Wybór rozdziału odbywa się przez wciskanie przycisku reset (bez opónień). 
Jeżeli po wyborze np. rozdziału 1 odczekamy dwie sekundy - automatyczne 
przejdziemy do przeglšdania stron tego rozdziału. Uzyskamy obraz: 

górna linijka: "_ _ 1. 0" (rozdział 1, strona 0) 

dolna linijka: "_ 23101" (wartoć dla wybranej strony) 

Aby wyjć z danego rozdziału należy przytrzymać przycisk reset (ok. 3 sek.). 


Standardowo widoczne sš tylko rozdziały 1,2,19. Aby odblokować pozostałe 
rozdziały należy: 

a) wybrać rozdział 19 ("_19._") 

b) Na dolnej linijce zacznie cyklicznie (co ok. 1 sek.) pojawiać się na 
napis "_L_OFF". W momencie, gdy się pojawi wcisnšć przycisk reset 

f) Teraz wciskajšc przycisk reset mamy dostęp do pozostałych rozdziałów 


OPIS ROZDZIAŁÓW: 

UWAGA: Poszczególne funkcje mogš się różnić w zależnoci od wersji komputera 
i oprogramowania (rozdział 1, strona 5). 

---------------------------------------------------------------------------- 
1 SAMOCHÓD, SILNIK, ZBIÓR DANYCH 

1.0 "_ _ 23101" Numer seryjny VIN (ostatnie 5 cyfr) 

1.1  ???? 

1.2  ???? 

1.3  ???? 

1.4 "_ _ 1100 " data produkcji: tydzień (11) / rok (2000) 

1.5 "09_160" sprzęt (09) i oprogramowanie (16.0) 

1.6  ???? 

---------------------------------------------------------------------------- 
2.0 TEST DESKI ROZDZIELCZEJ (SPRAWDZENIE POPRAWNOCI DZIAŁANIA WSKANIKIÓW I 
LAMPKEK) 

---------------------------------------------------------------------------- 
3 BADANIE TECHNICZNE 

3.0 "_ _ 8190" Paliwo zużyte od ostatniego przeglšdu 

3.1 "_ _ 0117" Czas, jaki upłynšł od ostatniego przeglšdu 

---------------------------------------------------------------------------- 

4 CHWILOWE ZUŻYCIE PALIWA 

4.0 "_ _0145" czyli 14,5 l/100km 

4.1 "_ _0018" czyli 1,8 l/godzinę 

---------------------------------------------------------------------------- 

5 REDNIE ZUŻYCIE PALIWA, ZASIĘG 

5.0 "_ _ _ 082" czyli 8,2 l/100km 
5.1 "_ _ 0297" obliczony zasięg na pozostałym paliwie 

---------------------------------------------------------------------------- 
6 MIERNIK POZIOMU PALIWA 

6.0 "109330" a więc: czujnik rezerwy=10,9 litra, czujnik właciwy=33,0 litra 

6.1 "_ _0439" całkowity poziom paliwa (43,9 l) 

6.2 Diagnostyka wskazań czujników: ostatnia cyfra: 1 - oba czujniki OK, 2 - 
błšd czujników, 3 - błšd sygnału 

---------------------------------------------------------------------------- 
7 TEMPERATURA I PRĘDKOĆ 

7.0 "_ _ _021" Temperatura płynu chłodzšcego silnik = 2,1 st.C 


7.1 "_ _ _130" Temperatura zewnętrzna = 13,0 st.C (dokładnoć wskazań 5 
st.C) 

7.2 Prędkoć silnika (Aktualne obroty/min.) 

7.3 Prędkoć pojazdu (Aktualna prędkoć w km/godz.) 

---------------------------------------------------------------------------- 
8 WARTOĆ Z PONKTÓW OD 7.0 DO 7.3 PODANA W SYSTEMIE HEX (SZESNASTKOWYM) 

---------------------------------------------------------------------------- 
9 AKUMULATOR 

9.0 "_ _ _140" Napięcie akumulatora = 14,0V 

---------------------------------------------------------------------------- 
10.0 KOD KRAJU 

---------------------------------------------------------------------------- 
11.0  ??? 

---------------------------------------------------------------------------- 

12.0 NIE UŻYWANE 

---------------------------------------------------------------------------- 
13.0  ??? 

---------------------------------------------------------------------------- 
14.0-14.4 BŁĘDY PAMIĘCI: 000000 - BRAK BŁEDÓW 

---------------------------------------------------------------------------- 
15.0 - 18.0 NIE UŻYWANE 

---------------------------------------------------------------------------- 
19 STATUS BLOKADY. BLOKUJE/ODBLOKOWUJE FUNKCJE Z PUNKTÓW OD 3 DO 18 (L-ON - 
BLOKADA WŁĽCZONA, L-OFF - BLOKADA WYŁĽCZONA) 

---------------------------------------------------------------------------- 

20.0 WSPÓŁCZYNNIK KOREKCJI ZUŻYCIA PALIWA DLA OBC 

---------------------------------------------------------------------------- 

21.0 RESET OBC 

Jak widać nie wszystkie dane udało mi się zinterpretować/odszukać. Jakby 
kto znalazł co jeszcze lub ewentualnie zauważył błędy poproszę o 
informację. 


Pozdrowionka! 
-- 
ROVER 75 CDT 2000r. 
Marian Krzak
Zgłoś jeśli naruszono regulamin