sesja_iii_-_zamiast_stosowania_kar.pdf
(
716 KB
)
Pobierz
sesja 3
SESJA
III
Zamiast stosowania kar
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
SESJA III
Zamiast stosowania kar
Przewodniku:
1. Powiedz:
W zeszłym tygodniu rozmawialiśmy o negatywnych skutkach stoso-
wania takich metod, jak: sarkazm, moralizowanie, ostrzeganie, przezywanie,
obwinianie i zawstydzanie. Potem przeanalizowaliśmy pięć sposobów zachęca-
nia dzieci do współpracy, które w najlepszym razie przynoszą pozytywne
rezultaty, a w najgorszym – nie wyrządzają dzieciom żadnej szkody. Naszym
zadaniem domowym było zastosowanie w praktyce przynajmniej jednego
z tych sposobów. Otwórzmy teraz podręcznik na str. 29, gdzie znajduje się
nasze zadanie, i odpowiedzmy najpierw, jakich słów udało nam się uniknąć,
a następnie – jakie nowe metody wypróbowaliśmy, łącznie z rozmaitymi liści-
kami.
2. Kiedy grupa wykona to polecenie, zapytaj:
Jakie pomysły zawarte w książkach
wydały wam się interesujące lub pomocne?
(Zachęć jak najwięcej osób do zabrania głosu).
3. Kiedy zabierze głos każdy, kto miał na to ochotę, włącz odtwarzacz.
SESJA 3/
A
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
Przewodniku:
1. Zapytaj:
Co, waszym zdaniem, skłoniło rodziców w każdej z tych scenek do
ukarania dzieci?
(Nie dopuść do tego, by uczestnicy zaczęli dyskutować o tym, jak inaczej można
było postąpić. Wyjaśnij, że w dalszym ciągu sesji będziecie rozmawiać o tym, ja-
kie są inne metody postępowania w takich sytuacjach).
2. Zapytaj:
Co, waszym zdaniem, mogą czuć dzieci, które zostały ukarane?
3. Kiedy zakończycie dyskusję, włącz odtwarzacz.
SESJA 3/
B
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
Przewodniku:
1. Zatrzymaj odtwarzacz.
2. Zapytaj:
Czy ktoś ma jakiś pomysł, jak można sobie poradzić z dzieckiem
w supermarkecie, nie wymierzając kary?
3. Kiedy zakończycie dyskusję, zapytaj:
Czy ktoś może powiedzieć, jak – nie wy-
mierzając kary – poradzić sobie z dzieckiem, które pożycza od ojca narzę-
dzia i nie oddaje ich?
4. Kiedy skończycie dyskusję, włącz odtwarzacz.
SESJA 3/
C
ZAMIAST KARANIA
ZAMIAST
WSKAŻ, W CZYM DZIECKO
MOGŁOBY CI POMÓC
ZAMIAST
ZAPROPONUJ WYBÓR
ZAMIAST
WYRAŹ OSTRY SPRZECIW
(BEZ ATAKOWANIA CHARAKTERU)
ZAMIAST
ZAREAGUJ (POŁÓŻ TEMU KRES,
POZBAW SWOBODY RUCHÓW)
Plik z chomika:
adawol
Inne pliki z tego folderu:
Program terapii pedagogicznej - kształtowanie czyt.ze zrozumieniem.doc
(55 KB)
PROGRAM ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZYCH DOTYCZĄCY EDUKACJI POLONISTYCZNEJ W KLASACH I – III .doc
(421 KB)
10_Janina Gut. program Knillów w terapiipdf.pdf
(145 KB)
terapia pedagogiczna w pracy z up. um.pdf
(181 KB)
arkusze badawcze.rar
(3485 KB)
Inne foldery tego chomika:
100 Hollywood Movie Hits
1DZIECI -STARE FOTO
60 minut muzyki Wschodu
Aerobik w przedszkolu - muzyka i ćwiczenia dla dzieci
AFIRMACJA,WIZUALIZACJA
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin