4C90.DOC

(1062 KB) Pobierz
SILNIK WYSOKOPRĘŻNY

 

 

 

 

SILNIK  WYSOKOPRĘŻNY

 

 

 

 

4CT90-1MEA

EURO 2

 

 

INSTRUKCJA OBSŁUGI

 

 

 

 

 

4CT90-1/I EURO 2                                                        1.9.9117                                                                                                  Data wydania: XI 1999

                                                                                                                                                                                                                  Data korekty: sierpień 2002

Wytwórnia  Silników  Wysokoprężnych  "ANDORIA" S.A.

Andrychów ul. Krakowska 140              34-120 ANDRYCHÓW

Telefon: (033) 875-32-40 do 47              Fax: (033) 875-16-06              (033) 875-32-50

http://www.andoria.com.pl, e-mail: andoria@andoria.com.pl

 

 

 

 

2

Instrukcja obsługi silnika 4CT90-1 EURO II


Spis treści

 

                                                                                                  Strona

 

Wstęp                                                                                                  3

1. Dane techniczne                                                                      5

              1.1. Charakterystyka techniczna silnika                                          5

              1.2. Budowa silnika                                                                      6

              1.3. Schematy instalacji elektrycznej                                          8

              1.4. Momenty dokrecania

                     najważniejszych połączeń śrubowych                            9

              1.5. Materiały eksploatacyjne (paliwa, oleje)                            10

2. Obsługa silnika                                                                      12

              2.1. Przygotowanie silnika

              do pierwszego uruchomienia                                                        12

              2.2. Uruchomienie silnika w pojeździe                                          12

              2.3. Docieranie silnika                                                                      13

              2.4. Zatrzymywanie silnika                                                        13

              2.5. Obsługa układu recyrkulacji spalin EGR                            13

3. Użytkowanie silnika                                                                      14

              3.1. Tablica okresowych czynności obsługowych                            14

              3.2. Podstawowe czynności obsługowe                                          15

              3.3. Opis okresowych czynności obsługowych                            15

4. Tablica niedomagań silników

              i sposoby ich usuwania                                                        21

5. Przechowywanie oraz konserwacja silnika

              po wycofaniu z ruchu                                                        25

              5.1. Przechowywanie nowego silnika                                          25

              5.2. Zakonserwowanie silnika

                    na dłuższy okres postoju                                                        25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


WSTĘP

 

Konstrukcja silników 4CT90-1MEA spełniających wymagania EURO 2 została opracowana w oparciu o doświadczenia zdobyte podczas wieloletniej produkcji i eksploatacji silników wysokoprężnych 4C90 i 4CT90-1.

Silniki 4CT90-1MEA przeznaczone są głównie do napędu samochodów dostawczych o masie całkowitej do 3,5 tony; ponadto silniki mogą stanowić źródło napędu pojazdów terenowych, pojazdów i maszyn samobieżnych, zespołów prądotwórczych, małych jednostek pływających oraz hydrauliki siłowej.

 

Uwaga: Wytwórnia Silników Wysokoprężnych zastrzega sobie prawo do zmian konstrukcyjnych i technologicznych oraz sposobu obsługi Klientów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Silniki 4CT90-1MEA spełniają wymagania Euro 2 i posiadają:

·      homologację typu silnika w zakresie emisji zadymienia na podstawie Regulaminu EKG nr 24

·       homologację typu silnika w zakresie emisji zanieczyszczeń na podstawie Regulaminu EKG nr 49

·       homologację typu silnika w zakresie poziomu mocy na podstawie Regulaminu EKG nr 85

 

 

 

 

 

 

4

Instrukcja obsługi silnika 4CT90-1MEA ... EURO 2




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Silnik 4CT90-1MEA    Euro 2

 

 

 

 


1.  DANE TECHNICZNE

 

1.1. Charakterystyka techniczna silnika

 

Typ silnika                                                        4CT90-1MEA

Rodzaj silnika                                                        wysokoprężny, czterosuwowy                                                                                     doładowany z wtryskiem                                                                                                   pośrednim

Ilość i układ cylindrów                            4, pionowy

Średnica cylindra                                          90 mm

Skok tłoka                                                        95 mm

Objętość skokowa                                          2417 cm3

Stopień sprężania                                          21,1 : 1

Moc znamionowa                                          66 -5%kW  (90 -5%KM)

Prędkość obrotowa

przy mocy znamionowej                            4100 1/min

Maksymalny moment obrotowy              195 -5% Nm  (19,9 -5%kGm)                                                                                     przy obrotach n = 2500 1/min

Minimalna prędkość obrotowa

wału korbowego na biegu jałowym              800 1/min

Jednostkowe zużycie paliwa

przy mocy znamionowej

(po dotarciu całkowitym)                            295 +5% g/kWh  (217 g/KMh)

Kierunek obrotów wału korbowego              lewy, patrząc od strony koła                                                                                                   zamachowego

Odbiór mocy                                                        z koła zamachowego za                                                                                                   pośrednictwem sprzęgła                                                                                                   wyłączalnego

Rozruch silnika                            ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin