adaptacja 3 latkow plan.pdf

(231 KB) Pobierz
Spotkania adaptacyjne grupy 3-latków
Spotkania adaptacyjne
grupy 3-latków
27 – 31 sierpnia 2007
PLAN SPOTKAŃ ADAPTACYJNYCH DLA DZIECI I RODZICÓW 27-31.08.2007
Cele ogólne:
►Ułatwienie nowoprzyjętym do przedszkola dzieciom startu przedszkolnego,
►Aktywny udział rodziców w życiu przedszkola.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- poznaje swoją salę, panie i kolegów,
- aktywnie uczestniczy w zabawach zorganizowanych,
- przełamuje strach przed nowym i nieznanym otoczeniem.
DZIEŃ I – 27.08.2007, poniedziałek, godz. 9.00 - 11.00.
Zabawy wspólne z rodzicami.
Przebieg dnia:
1. Powitanie.
2. Zapoznanie z kącikami w sali, wspólne zabawy.
3. Zabawa integrująca: „Gadająca piłka”.
4. Zabawa integrująca: „Cześć”.
5. Zabawa ruchowa : „ Lustro”.
6. Zabawa ruchowa: „Słonko świeci deszczyk pada”.
7. Przytulanki, kołysanki – zabawy wg V. Sherborne.
8. Zabawa plastyczna – „Narysuj mnie mamo”.
9. Tworzymy obraz naszej grupy przypinając obrazki na tablicy.
10. Pożegnanie utrwalające imiona.
DZIEŃ II 28.08.2007, wtorek, godz. 9.00 – 11.00.
Początkowo zabawy wspólne z rodzicami, potem dzieci pozostają w sali a
rodzice udają się na spotkanie z logopedą.
Czas się poznać moi mili, po to żeśmy tu przybyli!
119720443.001.png
Przebieg dnia:
1. Powitanie.
2. Zapoznanie z kącikami w sali, wspólne zabawy.
3. Zabawa integracyjna: „Podaj swoje imię…”
4. Zabawa integracyjna przy piosence: „Podajmy sobie ręce”.
5. Zabawa ruchowa „Samochody”.
6. Zabawa : „Zanieś krążek”.
7. Spotkanie rodziców z logopedą.
8. Swobodne kontakty nauczycielek z dziećmi podczas zabaw dowolnych.
9. Wspólne pożegnanie w kole.
DZIEŃ III 29.08.2007 , środa, godz. 9.00- 13.00.
Dzieci zostają same w przedszkolu. O godzinie 12.00 jedzą obiad, rodzice
odbierają dzieci o godzinie 13.00.
Moi mili, wszyscy wiecie, że chwile spędzone w przedszkolu najlepsze są na świecie!
Przebieg dnia:
1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
2. Powitanie : „Witam wszystkich którzy…”
3. Zabawa dramowa: „ Co będziemy robić w przedszkolu?”
4. Zabawa z wierszem M. Bogdanowicz: „ Idzie pani”.
5. Zabawa ruchowa : „Moja Julianko”.
6. Zabawa przy piosence: „Mam chusteczkę haftowaną”.
7. Taniec : „Jawor, jawor”.
8. Zabawy dowolne.
9. Kolorowanie ilustracji – Zajęcia w przedszkolu?
DZIEŃ IV 30.08.2007 , czwartek, godz. 8.00 -15.00.
Dzieci zostają same w przedszkolu. O godzinie 8.30 śniadanie, 12.00 – obiad,
12.30 do 14.00 – leżakowanie (na kocykach bez rozbierania w piżamki), 14.30 -
podwieczorek.
Przebieg dnia:
1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
2. Powitanie: „Witają się rączki…”
3. Pląs: „Kotek”.
4. Utrwalenie zabaw z dnia poprzedniego.
5. Taniec: „Dwóm tańczyć się zachciało”.
6. Opowieść ruchowa: „Idziemy na spacer”.
7. Zabawy plastyczne z wykorzystaniem gazet.
8. Zabawy dowolne.
Bez rodziców nie jest źle, sami też bawimy się!
Bawić się, śpiewać i rysować, nie grymasić, uśmiech trzymać –
bardzo lubimy w przedszkolu bywać!
DZIEŃ V - 31.08.2007, piątek, godz. 9.00 - 11.00.
Pobyt dzieci w przedszkolu z rodzicami.
Za ten czas spędzony razem czeka nas nagroda wielka,
ale znowu się spotkamy i będziemy już prawdziwymi przedszkolakami.
Plan dnia:
1. Zabawy dowolne.
2. Powitanie w kole.
3. Zabawa z wierszem: „Idzie pani” M . Bogdanowicz.
4. Zabawa: „Balonik”.
5. Zabawa: „Kółko graniaste”.
6. Zabawa z piosenką: „Tu paluszek”.
7. Masaż : „Uśmiechnięte buzie”.
8. Wręczenie dyplomów za udział w spotkaniach adaptacyjnych.
9. Słodki poczęstunek dla dzieci i rodziców.
9. Ankieta do wypełnienia przez rodziców.
Nauczycielki grupy 3-latków Listeczki ”:
☺Milena Bąkowska – Grześkowiak
☺ Magdalena Kunda- Starzecka
Koszt Spotkań adaptacyjnych : 25,00 zł. od dziecka.
Scenariusz spotkań:
DZIEŃ I – 27.08.2007, poniedziałek, godz. 9.00 - 11.00.
Zabawy wspólne z rodzicami.
Czas się poznać moi mili, po to żeśmy tu przybyli!
Pomoce: identyfikatory - pomarańczowe listeczka, piłka, nagrania, kartki papieru , kredki.
Przebieg dnia:
1. Powitanie. Bezpośrednio przy wejściu nauczycielka wręcz rodzicom i
dzieciom wizytówki z imieniem i wita się indywidualnie.
2. Zapoznanie z kącikami w sali, wspólne zabawy dzieci z rodzicami
(około20 min).
3. Zabawa integrująca: „Gadająca piłka”. Ustawienie w kole, na przemian
dziecko i rodzic. Otrzymujące piłkę dziecko mówi swoje imię a rodzic
swoje imię i to co jego dziecko lubi najbardziej.
4. Zabawa integrująca: „Cześć”. Witamy się z osobami stojącymi najbliżej,
podając rękę i mówiąc swoje imię.
119720443.002.png
5. Zabawa ruchowa : „ Lustro”. Dorosły pokazuje różne dziwne miny i ruchy
a dziecko go naśladuje. Po chwili zmiana ról.
6. Zabawa orientacyjno - porządkowa: „Słonko świeci deszczyk pada”. Na
hasło „słonko” wszyscy spacerują i kłaniają się innym mówiąc „dzień
dobry”. Na hasło „deszczyk” dziecko biegnie do swojego rodzica i chroni
się pod parasolem, który robi rodzic.
7. Przytulanki, kołysanki – zabawy wg V. Sherborne.
fotelik – dziecko siedzi pomiędzy nogami dorosłego,
jest obejmowane i kołysane,
plecki - siadamy plecami do siebie i pocieramy się wzajemnie,
domek - dorośli wykonują klęk podparty, głowami do środka
koła, dzieci przechodzą pod takimi domkami,
tunel - dorośli tworzą parami, z rąk tunel pod którym dzieci
przechodzą,
łódeczki - relaks podczas którego dorosły leży na plecach a
dziecko na nim.
8. Zabawa plastyczna – „Narysuj mnie mamo”. Dzieci zanoszą swoim
rodzicom kartkę papieru i kredki. Rodzice rysują szybki szkic dziecka i
siebie. podpisują go imieniem dziecka i swoim aby potem ułatwić
odnalezienie właściwego wizerunku.
9. Tworzymy obraz naszej grupy przypinając obrazki na tablicy. Dzieci
kolejno zanoszą rysunki nauczycielce która przypina je na tablicy obok
swojej podobizny. Taki plakat pozostaje przez cały tydzień w sali - dziecko
pozostawia tam coś swojego.
10. Pożegnanie utrwalające imiona. Stojąc w kole każda osoba po kolei
wychodzi krok do przodu i mówi swoje imię z pięknym ukłonem
DZIEŃ II 28.08.2007, wtorek, godz. 9.00 – 11.00.
Początkowo zabawy wspólne z rodzicami, potem dzieci pozostają w sali a
rodzice udają się na spotkanie z logopedą.
Bez rodziców nie jest źle, sami też bawimy się!
Pomoce: identyfikatory, krążki – tyle ile dzieci, nagrania.
Przebieg dnia:
1. Powitanie. Początek dnia jak dnia pierwszego .
2. Zapoznanie z kącikami w sali, wspólne zabawy z rodzicami.
3. powitanie w kole: „Podaj swoje imię…” Dziecko podające imię
podskakuje, rodzic kuca.
4. Zabawa integracyjna z piosenką: „Podajmy sobie ręce..” Rodzic z
dzieckiem w parze wykonują ruchy wynikające ze słów piosenki. Potem
zmiana partnerów dzieci z dziećmi, rodzice z rodzicami.
Podajmy sobie ręce i zróbmy kółka dwa,
I nosek do noska , i łokieć do łokcia zabawa niech dzisiaj trwa.
Wiec bawmy się, więc bawmy się, zabawa nas nic nie kosztuje,
Masz ręce dwie wiec klaśnij w nie
Zabawa niech dzisiaj trwa.
5. Zabawa ruchowa „Samochody”. Dzieci otrzymują krążki. Rodzice –
drzewa stoją w rozsypce. Dzieci jeżdżą omijając drzewa. Potem następuje
zamiana ról.
6. Zabawa : „Zanieś krążek”. Ustawienie w dwu szeregach naprzeciw siebie.
Podchodzenie z krążkiem na głowie do rodzica. Zamiana ról.
7. Spotkanie rodziców z logopedą.
8. Swobodne kontakty nauczycielek z dziećmi podczas zabaw dowolnych.
9. Wspólne pożegnanie w kole.
DZIEŃ III 29.08.2007 , środa, godz. 9.00- 13.00.
Dzieci zostają same w przedszkolu. O godzinie 12.00 jedzą obiad, rodzice
odbierają dzieci o godzinie 13.00.
Moi mili, wszyscy wiecie,
że chwile spędzone w przedszkolu najlepsze są na świecie!
Pomoce: tamburyno, ilustracje dnia w przedszkolu, do zawieszenia na tablicy i kolorowania
dla każdego dziecka, kredki.
Przebieg dnia:
1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
2. Powitanie : „Witam wszystkich którzy…” Witają się te dzieci, które
posiadają określone cechy wymienione przez nauczycielkę np.- czerwone
bluzeczki…
3. Zabawa dramowa: „ Co będziemy robić w przedszkolu?” Nauczycielka
pokazuje czynności w rytmie dnia w przedszkolu, dzieci zgadują co będą
robić, odgadnięte obrazki wieszamy na tablicy (śniadanie, zabawa,
nauka, spacer, obiad, odpoczynek, podwieczorek, zabawy).
4. Zabawa z wierszem M. Bogdanowicz: „ Idzie pani”. Dzieci ilustrują
ruchem słowa wiersza:
Idzie pani puk, puk, puk,
Dziadek laską stuk, stuk, stuk,
Skacze malec hop, hop, hop
Żaba robi długi skok.
5. Zabawa ruchowa : „Moja Julianko”. Dzieci odzwierciedlają ruchem
słowa piosenki: Moja Julianko klęknij na kolanko,
Podeprzyj się w boczki,
Złap się za warkoczki,
Umyj się, uczesz się,
I wybieraj kogo chcesz.
6. Zabawa przy piosence: „Mam chusteczkę haftowaną”. Chętne dziecko
chodzi w kole z chusteczką i od słów piosenki wybiera jedna osobę :
Mam chusteczkę haftowaną co ma cztery rogi,
Kogo kocham, kogo lubię rzucę mu pod nogi,
Zgłoś jeśli naruszono regulamin