arkusz obserwacji - czterolatki - matematyka.doc

(24 KB) Pobierz

ARKUSZ

obserwacji rozwoju kompetencji matematycznych dziecka 4 letniego

 

Imię i nazwisko……………………………………………………………………………………………………..

Data urodzenia……………………………………………………………………………………………………..

Data przyjęcia do przedszkola………………………………………...…………………………………………

                                                                                                               

 

Obserwacja

                                                                                                                     I                    II                    Uwagi:

I – Orientacja w schemacie własnego ciała

i w przestrzeni

Potrafi określić położenie przedmiotów w stosunku

do własnego ciała……………………………………………………………………………..............................

Rozumie i posługuje się określeniami kierunków

w przestrzeni: daleko – blisko, dalej – bliżej,

wysoko – nisko, wyżej – niżej…………………………………………………………………………………….

II – Intuicje geometryczne

Rozpoznaje figury geometryczne – przestrzenne

i płaskie (koło, kwadrat, kula, sześcian) w otoczeniu i na obrazku…………………………………………..

Posługuje się nazwami podstawowych figur geometrycznych:

koło, kwadrat, trójkąt………………………………………………………………………………………………

III – Rozpoznawanie cech wielkościowych przedmiotów

Potrafi wskazać przedmiot „taki sam”, np. wykonuje

polecenie: daj taki sam klocek, wybierz taki sam owoc, jak ten………………………………………………

Układa kilka przedmiotów różniących się wielkością,

od najmniejszego do największego lub odwrotnie…………………………………………………………….

IV – Klasyfikowanie przedmiotów

Sensownie łączy dwa przedmioty w pary (także

na obrazku, kiedy jest realistyczny i przedstawia

znane mu obiekty……………………………………………………………………………………………….....

Wskazuje przedmiot, który nie pasuje do reszty……………………………………………………………….

Różnicuje przedmioty ze względu na

przynależność, np.: to moje, to do łazienki, to do ubrania…………………………………………………….

Układa dwa lub więcej przedmioty (obrazki)

pasujące do siebie i potrafi dołożyć następny………………………………………………………………….

V – Kształtowanie umiejętności liczenia obiektów

Liczy obiekty, przestrzegając zasady, aby każdy

przedmiot był wskazany i określony liczebnikiem……………………………………………………………...

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin