Dzieci całego świata-5l.doc

(40 KB) Pobierz

Dzieci całego świata.

 Cele ogólne:

ü      nabywanie wiadomości na temat życia ludzi w innych częściach świata – nauka tolerancji dla wszelkiej inności;

ü      poznawanie warunków życia na innych kontynentach determinowanych klimatem, inną kulturą, religią, stylem życia, postępem cywilizacyjnym;

ü       

 

Temat dnia

 

Wychowanie  zdrowotne

 

Cele operacyjne.

 

Dziecko:

 

Plan pracy –

tematyka, formy i metody

 

Obszary aktywności

 

Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.

28. 05.

poniedziałek

„Dalecy bliscy koledzy”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metoda R. Labana.

¨       chętnie nabywa nowe wiadomości, poznaje życie w innych krajach;

¨       dokonuje porównań, różnicuje;

¨       rozumie i próbuje definiować pojęcia abstrakcyjne;

-          opowiadanie M. Śliwińskiej – zapoznanie z życiem dzieci na różnych kontynentach;

-          zapoznanie z cechami charakterystycznymi danych krajów, ich zwyczajami;

-          rozumienie znaczenia pojęć: życzliwość, koleżeńskość,  przyjaźń;

społeczno-przyrodnicza

 

„Co zniknęło?” – zabawa dydaktyczna. Odgadywanie usuniętych przedmiotów.

29. 05.

wtorek

„Jedziemy do kolegów w Afryce”

Zabawa ruchowa „Lustro”

¨       opowiada ilustrację tworząc poprawne zdania;

¨       słucha różnego rodzaju muzyki i wypowiada się na jej temat;

¨       tworzy własny taniec;

¨       dokonuje porównań;

-          omówienie wyglądu krajobrazu afrykańskiego, mieszkań murzyńskich, zwyczajów, ubioru, pożywienia itp.;

-          zwierzęta afrykańskie;

-          tańce afrykańskie przy muzyce regionalnej;

-          nauka piosenki „Dziabula”

-          różnice i podobieństwa z mieszkańcami Europy;

społeczno-przyrodnicza

Ćwiczenia słuchu muzycznego – wyklaskiwanie podanego rytmu.

30. 05.

środa

„Odwiedzamy Eskimosów”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metoda R. Labana.

¨       potrafi wyobrazić sobie pewne rzeczy na podstawie opowiadania i ilustracji;

¨       buduje poprawnie gramatycznie zdania; odpowiada na pytania;

¨       ugniata, toczy, formuje z masy solnej – zna jej właściwości;

-          charakterystyczne cechy klimatu Arktyki i zwyczaje ludzi w nim żyjących;

-          ubiór,  pożywienie,  mieszkania itp..;

-          zwierzęta charakterystyczne dla klimatu;

-          lepienie igloo, sań, itp z masy solnej;

-          różnice i podobieństwa z mieszkańcami Europy;

społeczno-przyrodnicza

„Labirynt” – utrwalenie określeń kierunków: w prawo, w lewo, do przodu, w tył itp.

31. 05.

czwartek

„U Azjatów”

Zabawa ruchowa „W Himalajach” – opowieść ruch. związana z treścią zajęcia.

¨       dokonuje porównań różnych ubiorów i potrafi przyporządkować je odpowiednim kontynentom;

¨       zna nazwy kilku azjatyckich zwierząt;

-          wygląd, mieszkania, pożywienie, ubiór ludzi mieszkających w Azji;

-          zwierzęta azjatyckie;

-          słuchanie azjatyckiej muzyki;

-          różnice i podobieństwa z mieszkańcami Europy

społeczno-przyrodnicza

Zabawa z kostką obrazkową – wskazywanie pierwszej głoski wyrazu.

01.  06.

piątek

„Śmiejmy się, bawmy się!”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metoda R. Labana.

¨       odczuwa przyjemność ze wspólnej z rówieśnikami zabawy – zna i przestrzega reguł współżycia w grupie;

¨       potrafi dzielić się zabawkami, wypracowuje kompromisy;

-          uroczyste obchody Dnia Dziecka w przedszkolu – gry i zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym;

-          wspólne zabawy otrzymanymi prezentami;

społeczna

Działalność dowolna – zabawy otrzymanymi prezentami.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin