Dzieci całego świata.
Cele ogólne:
ü nabywanie wiadomości na temat życia ludzi w innych częściach świata – nauka tolerancji dla wszelkiej inności;
ü poznawanie warunków życia na innych kontynentach determinowanych klimatem, inną kulturą, religią, stylem życia, postępem cywilizacyjnym;
ü
Temat dnia
Wychowanie zdrowotne
Cele operacyjne.
Dziecko:
Plan pracy –
tematyka, formy i metody
Obszary aktywności
Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.
28. 05.
poniedziałek
„Dalecy bliscy koledzy”
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metoda R. Labana.
¨ chętnie nabywa nowe wiadomości, poznaje życie w innych krajach;
¨ dokonuje porównań, różnicuje;
¨ rozumie i próbuje definiować pojęcia abstrakcyjne;
- opowiadanie M. Śliwińskiej – zapoznanie z życiem dzieci na różnych kontynentach;
- zapoznanie z cechami charakterystycznymi danych krajów, ich zwyczajami;
- rozumienie znaczenia pojęć: życzliwość, koleżeńskość, przyjaźń;
społeczno-przyrodnicza
„Co zniknęło?” – zabawa dydaktyczna. Odgadywanie usuniętych przedmiotów.
29. 05.
wtorek
„Jedziemy do kolegów w Afryce”
Zabawa ruchowa „Lustro”
¨ opowiada ilustrację tworząc poprawne zdania;
¨ słucha różnego rodzaju muzyki i wypowiada się na jej temat;
¨ tworzy własny taniec;
¨ dokonuje porównań;
- omówienie wyglądu krajobrazu afrykańskiego, mieszkań murzyńskich, zwyczajów, ubioru, pożywienia itp.;
- zwierzęta afrykańskie;
- tańce afrykańskie przy muzyce regionalnej;
- nauka piosenki „Dziabula”
- różnice i podobieństwa z mieszkańcami Europy;
Ćwiczenia słuchu muzycznego – wyklaskiwanie podanego rytmu.
30. 05.
środa
„Odwiedzamy Eskimosów”
¨ potrafi wyobrazić sobie pewne rzeczy na podstawie opowiadania i ilustracji;
¨ buduje poprawnie gramatycznie zdania; odpowiada na pytania;
¨ ugniata, toczy, formuje z masy solnej – zna jej właściwości;
- charakterystyczne cechy klimatu Arktyki i zwyczaje ludzi w nim żyjących;
- ubiór, pożywienie, mieszkania itp..;
- zwierzęta charakterystyczne dla klimatu;
- lepienie igloo, sań, itp z masy solnej;
„Labirynt” – utrwalenie określeń kierunków: w prawo, w lewo, do przodu, w tył itp.
31. 05.
czwartek
„U Azjatów”
Zabawa ruchowa „W Himalajach” – opowieść ruch. związana z treścią zajęcia.
¨ dokonuje porównań różnych ubiorów i potrafi przyporządkować je odpowiednim kontynentom;
¨ zna nazwy kilku azjatyckich zwierząt;
- wygląd, mieszkania, pożywienie, ubiór ludzi mieszkających w Azji;
- zwierzęta azjatyckie;
- słuchanie azjatyckiej muzyki;
- różnice i podobieństwa z mieszkańcami Europy
Zabawa z kostką obrazkową – wskazywanie pierwszej głoski wyrazu.
01. 06.
piątek
„Śmiejmy się, bawmy się!”
¨ odczuwa przyjemność ze wspólnej z rówieśnikami zabawy – zna i przestrzega reguł współżycia w grupie;
¨ potrafi dzielić się zabawkami, wypracowuje kompromisy;
- uroczyste obchody Dnia Dziecka w przedszkolu – gry i zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym;
- wspólne zabawy otrzymanymi prezentami;
społeczna
Działalność dowolna – zabawy otrzymanymi prezentami.
Hel53land