„Dzieci całego świata”
Zajęcia w
ranku
Zajęcia
główne
Sfera aktywności
dzieci
Cele operacyjne zajęć
głównych
Zajęcia popołudniowe
popołudniowych
„Szkoła piłek”- zabawa ruchowa z elementem podskoku.
„Dalecy bliscy koledzy” - opowiadanie M. Śliwińskiej. Zapoznanie z życiem dzieci na różnych kontynentach;
- zapoznanie z cechami charakterystycznymi danych krajów, ich zwyczajami;
rozumienie znaczenia pojęć: życzliwość, koleżeńskość, przyjaźń.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce „aerobik”- rytmiczność i estetyka ruchów.
językowa
społeczna
przyrodnicza
Dziecko:
-chętnie nabywa nowe wiadomości, poznaje życie w innych krajach,
dokonuje porównań, różnicuje, rozumie i próbuje definiować pojęcia abstrakcyjne
-łączy ruch z muzyką
„Skąd ty jesteś?” – kolorowanie wybranej postaci dziecka.
„Połącz dzieci z wizytówkami”- ćwiczenia w czytaniu.
Praca z k. S. 60 .
-starannie koloruje wybraną postać dziecka
-odczytuje zdania, łączy je z dziećmi z różnych krajów
„Powitanie dnia” – zabawa ruchowa w połączeniu z ćwiczeniami artykulacyjnymi.
„Jedziemy do kolegów w Afryce” - omówienie wyglądu krajobrazu afrykańskiego, mieszkań murzyńskich, zwyczajów, ubioru, pożywienia itp.: zwierzęta afrykańskie,
tańce afrykańskie przy muzyce regionalnej,
różnice i podobieństwa z mieszkańcami Europy.
„Oto ja” –malowanie farbami plakatowymi własnego portretu. Oglądanie się w lustrze. Dostrzeganie charakterystycznych cech własnego wyglądu.
-opowiada ilustrację tworząc poprawne zdania, słucha różnego rodzaju muzyki i wypowiada się na jej temat, tworzy własny taniec, dokonuje porównań
-wypowiada się na temat własnego wyglądu, potrafi namalować swój autoportret
„Nasze uczucia”- wyrażanie własnych uczuć na podstawie wiersza „Zły humorek”
D. Gellner.
„Mam prawo do” – czytanie tekstu, wybór odpowiednich ilustracji, ćwiczenia w opowiadaniu.
-tworzy wypowiedź kilkuzdaniową na temat wysłuchanego wiersza, ocenia zachowanie bohaterki, mówi o własnym zachowaniu, gdy jest w złym nastroju, wyraża mimiką uczucia: radości, złości, smutku, radości
-zna swoje prawa, wie, w jakich sytuacjach powiedzieć nie
„Lustro” –zabawa ruchowa z elementami naśladownictwa.
„Odwiedzamy Eskimosów” - charakterystyczne cechy klimatu Arktyki i zwyczaje ludzi w nim żyjących:
ubiór, pożywienie, mieszkania itp. zwierzęta charakterystyczne dla klimatu, różnice i podobieństwa z mieszkańcami Europy.
„Ruch to zdrowie”- impreza sportowa z udziałem wszystkich dzieci z przedszkola. Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci poprzez udział w grach, zabawach ruchowych i gimnastyce.
Integracja środowiska dziecięcego poprzez wspólną zabawę, rywalizację sportową.
-potrafi wyobrazić sobie pewne rzeczy na podstawie opowiadania i ilustracji, buduje poprawnie gramatycznie zdania, odpowiada na pytania
-pełni rolę zawodnika, kibica, przestrzega zasad zgodnej rywalizacji
„Murzynek malutki”, „Eskimosek” –zabawy ruchowe przy piosenkach, koordynacja słuchowo –ruchowa.
„Nasze zabawki”- rozwiązywanie różnorodnych zadań matematycznych mających na celu utrwalenie wprowadzonych wiadomości i umiejętności .
-śpiewa krótkie piosenki o dzieciach z innych krajów, łączy ruch z muzyką
-tworzy zbiory ulubionych zabawek, przelicza je, porównuje je pod względem jakościowym i ilościowym
„Szkoła piłek” –zabawa ruchowa.
„U Azjatów” - wygląd, mieszkania, pożywienie, ubiór ludzi mieszkających w Azji: zwierzęta azjatyckie,
słuchanie azjatyckiej muzyki,
,,Kolorowe fantazje" - wykonywanie prac plastycznych z wykorzystaniem kredek świecowych, kalki technicznej oraz gorącego żelazka.
-dokonuje porównań różnych ubiorów i potrafi przyporządkować je odpowiednim kontynentom, zna nazwy kilku azjatyckich zwierząt
-poznaje nową technikę plastyczną, wykonuje wg niej pracę plastyczną na dowolny temat
„Nasz świat” – zabawa ruchowa ze śpiewem, tworzenie układu tanecznego.
„ Krzyżówki- jakie to ciekawe” – rozwiązywanie i odczytywanie.
-łączy różne formy aktywności muzycznej i ruchowej
-wykorzystuje zdobyte umiejętności w zakresie czytania podczas rozwiązywania krzyżówki
„Przejście po linie” –zabawa z elementem równowagi
„Mój dobry kolega” –historyjka obrazkowa.
Tworzenie opowiadania wg schematu – planu(Przewodnik s.98). Wdrażanie do rozumienia wartości koleżeństwa.
„Śmiejmy się, bawmy się!” uroczyste obchody Dnia Dziecka w przedszkolu – gry i zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym;
- wspólne zabawy otrzymanymi prezentami.
-rozumie wartość koleżeństwa, wypowiada się w kilku zdaniach na temat historyjki obrazkowej
-odczuwa przyjemność ze wspólnej z rówieśnikami zabawy – zna i przestrzega reguł współżycia w grupie, potrafi dzielić się zabawkami, wypracowuje kompromisy
„Nasze przedszkole”- rysowanie na betonie kolorową kredą na temat praca zespołowa. Wspólne planowanie, rozmieszczanie, podział pracy. Zgodne współdziałanie w zespole.
W przypadku niepogody :
,,Statek, samolot" - składanie papieru w/g wzoru..
-dokładnie wykonuje polecenia- instrukcji nauczycielki, koloruje wykonane prac w/g własnego pomysłu
Hel53land