Komunikacja w Sytuacji Kryzysowej.txt

(2 KB) Pobierz
<a style="font-size: 16px; color: black; font-weight: bold;">Komunikacja w Sytuacji Kryzysowej</a>

<a style="font-size: 14px; color: black; font-weight: bold;">W czasach kryzysu, nasza zdolno�� do komunikacji mo�e zosta� utrudniona przez obawy, napi�cie i zewn�trzn� presj� powo�uj�c� nas, jako lider�w, by zniwelowa� problem i przywr�ci� system do stanu r�wnowagi. Nasze ostatnie do�wiadczenia z firmami w sytuacji kryzysowej, sk�oni�y nas by dostarczy� te wskaz�wki dla komunikacji w sytuacji kryzysowej:</a>

1. Komunikuj pr�dko i cz�sto. M�w co wiesz wtedy kiedy wiesz to. Je�li nie masz odpowiedzi, powiedz �e nie masz. Nie czekaj na ludzi, a� dostan� informacje z zewn�trznych �r�de�.

2. U�ywaj r�norodnych metod komunikacji by dostosowa� si� do r�nych ludzkich przyzwyczaje� i styl�w komunikacji. U�ywaj j�zyka, kt�ry jest odpowiedni dla Twoich odbiorc�w, preferuj�c prosty j�zyk polski bardziej ni� mow� wype�nion� j�zykiem �argonowym i akronimami.

3. Nawi�� kontakt i zrekrutuj do pomocy lider�w opinii w ka�dej funkcyjnej dziedzinie. Liderzy opinii to Ci, kt�rzy maj� sk�onno�� do wp�ywania na opini� grup poprzez si�� swoich opinii. Poprzez zrekrutowanie, zwerbowanie ich w czasie kryzysu, wesprzesz ca�o�ciowy proces zrozumia�ej i klarownej komunikacji, my�lenia, spokoju og�em. Pami�taj, �e liderzy opinii cz�sto nie s� cz�onkami najwy�szych szczebli danych grup spo�ecznych.

4. Zachowuj si� w spos�b, jakiego wymagasz od innych. Twoje zachowanie jest najpot�niejszym mechanizmem komunikacji jaki posiadasz. Liderzy modeluj� zachowywanie si� w spos�b, w jaki chc�, aby zachowywali si� inni. Je�li jeste� pewny siebie i spokojny, wi�kszo�� Twoich ludzi r�wnie� taka b�dzie.

5. B�d� widoczny i staraj si� by� jak najbardziej dost�pny dla ka�dego, kto potrzebuje Twojego czasu. Kiedy ludzie chc� z Tob� porozmawia�, niech tak si� stanie. Widoczno�� i dost�pno�� s� kluczami do wcielenia innych. Im bardziej wcieleni, w��czeni do sprawy poczuj� si� inni ludzie, tym lepiej zajm� si� kryzysow� sytuacj�.

6. Wbuduj trening dotycz�cy zespo�owych umiej�tno�ci rozwi�zywania problem�w w program szkoleniowy swojej organizacji. Spraw, by takie umiej�tno�ci by�y kluczow� sk�adow� roli ka�dej osoby w organizacji. Ludzie funkcjonuj� lepiej w sytuacji kryzysowej kiedy skupiaj� si� na rozwi�zaniach, zamiast na samym problemie. A kiedy nie ma kryzysu, ich umiej�tno�ci pomog� im zajmowa� si� k�opotami, zanim te stan� si� kryzysami.

--
Piotr R. Michalak
Strateg marketingowy i copywriter, w�a�ciciel agencji marketingowej <a href="http://www.ententa.pl/pol-theta.htm">Ententa</a>
Autor e-kursu o reklamie: <a href="http://www.uwolnijswojafirme.pl/?pol=theta">Uwolnij Swoj� Firm�</a>
Zgłoś jeśli naruszono regulamin