Team Fortress 2 ... Poradnik dla Medyka.txt

(6 KB) Pobierz
 Team Fortress 2 ... Poradnik dla Medyka



 Medyk to ważniejsza (jeli nie najważniejsza) postać w TF2. Nawet najlepsza drużyna, składajšca się ze wietnych graczy, nie poradzi sobie bez medyka. Jego umiejętnoć szybkiego wyleczenia innych graczy i czasowa niemiertelnoć (lub strzały krytyczne) sš podstawš dobrej drużyny. Jednak na FFA trudno znaleć dobrych medyków, którzy nie starajš się zabawić w Rambo. Ten poradnik pomoże poczštkujšcym w nauczeniu się grania medykiem a tym, którzy już nieco go ogarnęli poda przydatne informacje, które zwiększa ich skutecznoć. Ale pamiętaj iż ta lektura nie wystarczy i to trening czyni mistrza.

Filozofia leczenia 
Cel medyka na polu bitwy jest prosty: Leczyć kompanów i używać ładunków Ubercharge lub Kritzkrieg, aby drużyna wykonała okrelony cel. Medyk musi wiedzieć kogo leczyć najpierw i komu powiecić więcej czasu. Rozdzielanie leczenia nie jest proste, a do tego dochodzi jeszcze omijanie pocisków i szpiegów. Oto mała lista, która pokazuje priorytety leczenia:
1. Medyk- inni medycy to priorytet leczenia. We dwoje zdziałacie więcej i będziecie mogli wykonać uberowy łańcuch.
2. Soldier, Heavy, Demo, Pyro- klasy przeznaczone głównie do walki. Stara się powięcać im dużo czasu i overhealować. Klasy te sš tez najlepsze do Ubercharge, więc mniej je na oku, aby móc szybko wykorzystać ubera.
3. Scout- Scouta i Szpiega można wstawić do jednej grupy, jednak zależy to od ich umiejętnoci. Scout ma mało HP, co nadrabia prędkociš. Danie mu solidnego overheal może zadecydować o pewnych potyczkach na mapie (i przeniesieniu flagi na CTF)
4. Szpieg- Szpieg może niepostrzeżenie przekrać się do bazy przeciwnika i będšc niewidzialnym, leczyć się z zasobnika wrogiego inżyniera. Jednak w czasie podróży jest najbardziej narażony na obrażenia, więc overheal pomoże mu je przetrwać. Zarejestrowano też nieliczne przypadki przetrwania przez takiego szpiega spychecka, lecz nie warto polegać na tej taktyce.
5. Snajper i Engineer- klasy te trzymajš się z daleka od ognia walki, więc udzielaj im pomocy tylko gdy jest ci to po drodze. Snajper walczy na daleki dystans, więc zraniony może szybko poszukać apteczki, a inżynier może wybudować zasobnik leczšcy niezgorzej niż medyk.

Może wywoływać: biegunkę, krwotok z nosa, linotok, mierć 

Medyk, jak każda z klasa w TF2 ma swoje specyficzne możliwoci. Dobre ich wykorzystanie jest kluczem do sukcesu:

-overheal- za pomocš mediguna, medyk może chwilowo zwiększyć iloć HP danej postaci o 50%.
-autoleczenie- medyk z czasem regeneruje HP. Minimalizuje to też obrażenia po podpaleniu. Startowa regeneracja wynosi 1HP/s. Po 5 sekundach regeneracji, zwiększa się do 2HP/s, a po 10 do 3HP/s.
-med.-radar ()- medyk widzi graczy wzywajšcych go. Na ekranie pojawiajš się chmurki ze znakiem krzyża. Ich poziom zaczerwieniania mówi nam o stanie zdrowia (im bardziej czerwone, tym mniej hp) a także czy pacjent jest podpalony.
-Ubercharge (uber, UC, charge)- chwilowa niemiertelnoć dla medyka i leczonej osoby. Trwa 8 sekund. Ubercharge ładuje się poprzez leczenie innych graczy (pasek postępu znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu). Ubercharge ładuje się szybciej podczas leczenia bardziej rannych graczy.
-Kritzkrieg (critcharge, krit, kryty)- wersja Ubercharge dawana przez zamiennik tegoż. Zamiast niemiertelnoci, daje 8 sekund 100% pewnoci na strzelanie krytykami. Ładuje się o 25% szybciej niż ubercharge.

Medycyna mš broniš 
(bliski dystans/redni dystans/długi dystans/amunicja)

Needle Gun- 10-15/5-10/5-6/40
Podstawowa broń medyka, do obrony przed przeciwnikami. Jest doć słaba, ale przydaje się do wykańczania Szpiegów. Zapomniana przez graczy TF2, ze względu na niezwykłš przydatnoć BlutSaugera.

BluSauger- (identyczne jak dla Needle Guna)
Zamiennik dla Needle Guna, dostępny po wykonaniu okrelonej liczby osišgnięć. Jest prawie identycznš kopiš NG, z dwiema różnicami: nie posiada strzałów krytycznych i leczy 3HP za każde celne trafienie. Broń idealna do ucieczki i leczenia się po podpaleniu. Polecam z czystym sercem.

Medigun- (nie posiada)
Działo medyczne, leczšce członków drużyny (i Szpiegów przeciwnej!). Używanie go ładuje pasek Ubercharge.

Kritzkrieg- (nie posiada)
Zmodyfikowane działo medyczne, zamiennik Mediguna. Zamiast niemiertelnoci, daje czasowš szansę na wstrzelenie pewnych strzałów krytycznych.

Bonesaw- 59-72
Broń biała medyka. Jest rednio przydatna, i podobnie jak Needle Gun zapomniana przez graczy.

Ubersaw- 43-87
Zamiennik piły do koci. Ma opóniony czas uderzenia, ale każde trafienie dodaje 25% ubercharge (lub Kritzkriega). Przyjaciel każdego medyka, gdyż jeden gapowaty Szpieg, potrafi pomóc nam w ładowaniu ubera.

Jeli to co tu leży to wštroba, to co ja trzymam w ręce? (porady ogólne).
-Jeste klasa wspomagajšcš, a nie pier#@$onym Rambo, więc nie wciskaj się największš walkę
-Ubercharge ładuje się szybciej podczas ładowania rundy i leczenia rannych.
-Leczšc Soldiera lub Demomana podczas drogi na pole bitwy, popro go aby robił Rocketjumpy i StickJumpy. Będšc rannymi szybciej naładujesz ubercharge
-Nie bój się odpalać ubera, gdy jeste ranny i nikogo nie ma w pobliżu. Jeste ważny dla drużyny, a ubera można naładować kiedy indziej
-Ubersaw jest idealny do walki ze Szpiegami. Atakujš oni często broniš ręcznš, więc kilka dobrze wymierzonych ciosów załatwi Szpiega i podładuje ubera
-Zawsze lecz palšcych się ludzi. Nie pytaj dlaczego. Rób to.
-Ustal z resztš drużyny, że gdy jeste przy nich, apteczki sš dla ciebie. Sam ich uleczysz.
-Cały czas się ruszaj. Stojšcy cel jest jak wielki banner dla Szpiegów i Snajperów.
-Podczas ubercharge unikaj Pyro ze standardowym miotaczem (bez specyficznej końcówki w kształcie węża). Mogš cię odepchnšć z dala od pacjenta
-Gdy atakujesz działko wraz z pacjentem, wysuwaj się na przód. wieżyczka będzie strzelać w ciebie a twój pacjent będzie mógł zmniejszyć dystans
-Podczas kritzkriega nie jeste niemiertelny. Pamiętaj o tym
-Im dłużej ranny jest pacjent, tym szybciej go leczysz
-Trzymaj się na tyłach drużyny i lecz wracajšcych z walki
-Staraj się jednak unikać dużych skupisk graczy. Crit-rakiety potrafiš wtedy zdenerwować
-Na przód wybiegaj jedynie gdy absolutnie musisz (nagłe leczenie jednostek, które nie mogš się wydostać, lub danie ładunku ubercharge). Używaj wtedy osłon i ukształtowania terenu do chowania się
-Ubercharge można rozdzielać. Aby to zrobić, po odpaleniu Ubera, klikaj na przemian na graczy którym chcesz rozdzielić Ubera. Jeli zrobiłe to prawidłowo, oboje powinni wiecić się kolorem twojej drużyny. Pamiętaj jednak że rozdzielony uber trwa trochę krócej!
-Kritzkriega nie można rozdzielić
-Razem z innym medykiem (posiadajšcym Kritzkriega) możecie wykonać zabójcze combo Uber-crit-charge. Oboje dajecie jednemu graczowi swoje ładunki (1 Uber i 1 Krit), a dzieki odpowiedniemu rozdzielaniu, cała wasza trójka będzie niemiertelna.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin