The Settlers 7 ... Paths to a Kingdom ( Droga do Królestwa ).txt

(22 KB) Pobierz
Settlers 7 ... Paths to a Kingdom ( Droga do Królestwa )



Najnowsza częć Settlersów to nie tylko wymienita strategia  to również produkcja wymagajšca. Już na rednim poziomie trudnoci  realizacja celów misji może przysporzyć problemów nawet graczom dowiadczonym w RTSach.
Przed przejciem do poradnika dotyczšcego misji należy zapoznać się z poniższymi radami  dotyczš one każdej rozgrywki, więc nie będš powtarzane w opisie misji. 

Podbijaj  choć na starcie nie dysponujesz mnichami, odpowiedniš ilociš złota, ani ilociš żołnierzy pozwalajšcš poczuć się mocnym Twoim pierwszym ruchem i tak powinno być podbicie jakiego terytorium. Większoć wież kontrolowanych przez neutralne siły, w pobliżu miejsca startowego, ma garnizon złożony tylko z 2 lub 3 żołnierzy. Do pokonania takiej iloci wrogów nie  trzeba wiele. W dalszej częci za, najtańszym sposobem podboju jest wysłanie mnichów. 

Staraj się planować ekspansję - na poczštku nie dysponujesz odpowiedniš ilociš wojska, więc podbicie jednego terytorium to zapewne Twoje maksimum. Zanim wydasz rozkaz ataku spójrz jakie surowce znajdujš się na Twojej drodze i które będš Ci potrzebne najszybciej. Jeli nie masz kamienia i podbijesz teren również bez niego  może się okazać że bardzo spowolnisz rozwój. Zobacz również jakie tereny sš następne. 

Uważaj na kontrataki i kontratakuj!  podbijajšc terytorium zawsze osłabiasz armię, co ma szczególne znaczenie na poczštku rozgrywki. Jeli więc planujesz podbić neutralny teren graniczšcy z terenem wroga bšd pewien  ten wykorzysta Twoje osłabienie i natychmiast sam zaatakuje. Stracisz nie tylko resztę żołnierzy, ale również wieżo podbite włoci. Decyduj się wiec na taki atak tylko, gdy jeste pewien, że będziesz posiadał przewagę po pierwszej walce. Nie muszę też chyba dodawać, że sam powiniene jak najczęciej przeprowadzać tego typu manewry. 

Buduj umocnienia  szczególnie na poczštku rozgrywki i na terenach które graniczš lub które przedziela tylko jeden teren neutralny. Nigdy nie wiadomo, kiedy przeciwnik podbije jakie włoci  a gdy to zrobi może przecież od razu zaatakować Ciebie. Na wybudowanie umocnień może być wtedy już za póno. Nawet jeli dysponujesz większš armiš, pozwolš Ci one uzyskać w czasie bitwy znacznš przewagę. 

Buduj cechy budowniczych i magazyny  cech budowniczych i magazyn to pierwsze konstrukcje jakie powiniene postawić na terenach, na których planujesz budować więcej niż 1 budynek (zdarza się że niektóre tereny majš tylko kamieniołom czy jednš kopalnie  w takim wypadku możesz odpucić cech). Bez cechów Twoje budynki będš powstawały zbyt wolno  szczególnie te na obrzeżach królestwa. Magazyny za, pozwalajš gromadzić surowce w różnych miejscach i zwiększajš iloć tragarzy. Bez sprawnego systemu dystrybucji szybko staniesz się nieefektywny. 

Inwestuj w drogi  bardzo drogie, jednak bardzo użyteczne. W pewnym momencie zapotrzebowanie na kamień nie będzie, aż tak duże i będziesz mógł sobie pozwolić na rozbudowę dróg. Powięć chwilę i przyjrzyj się, które trasy sš najbardziej uczęszczane i połóż bruk. Zobaczysz jak rozwój przyspieszy. 

Kontroluj surowce  co jaki czas najed na ikonkę pokazujšcš dymek z surowcami. Jeli posiadasz zbyt dużo zboża natychmiast postaw więcej młynów. Jeli masz za dużo innego produktu  dostaw budynki tak aby go wykorzystywać na bieżšco. Nie przesadzaj jednak z ich ilociš  nie chodzi o szybkie wykorzystanie zapasów, ale o usprawnienie produkcji tak, aby były one wykorzystywane na bieżšco. Na poczštku rozgrywki daj też więcej jedzenia swoim kamieniarzom  kamień to jedyny surowiec, który nie odnawia się w tradycyjny sposób, wiec dobrze pozyskać go nieco więcej. 

Zawsze miej armię  w kampanii droga do zwycięstwa wiedzie przez dominację ekonomicznš. Nie daj się jednak zwieć i zawsze posiadaj armię, która w razie ataku będzie w stanie (wraz z umocnieniami) odeprzeć atak wroga. W innym wypadku  gdy przeciwnik niespodziewanie pokona Twojš linię obrony  będziesz skończony. 

Inwestuj w technologie  odkrycia dajš Ci niezbędnš przewagę ekonomicznš i militarnš. Nawet słabsza armia i mniejsze królestwo będzie dominować na każdym polu jeli tylko odpowiednio wykorzystasz technologie. Całkowite odpuszczenie badań to niemal pewna przegrana! 

Graj szybko - choć Settlersy, szczególnie po pierwszych misjach mogš wydawać się grš stawiajšcš na spokojny rozwój osady  uwierz mi  tak nie jest! Już na samym starcie musisz reagować szybko, a kilkadziesišt sekund opónienia oznaczać może (i w misjach póniejszych oznacza) albo wielkie problemy, albo koniec misji. Zalecam więc na poczštek: 

szybko postaw gospodarstwo (x2), młyn i piekarnię 
buduj kamieniołom 
nie buduj obiektów ozdobnych powyżej 1 poziomu prestiżu (a jeli już to tylko duże) 
jak najszybciej postaw kociół, ale zrób to w miejscu gdzie jest sporo wolnej przestrzeni  rozbudowa o cmentarz pozwoli na uzyskanie punktów prestiżu (podobnie jak gildi kupiecka czy koszar) 
sprzedawaj piwo w karczmie 
nie buduj wielu dworków, które pochłaniajš jadło 
Po ustabilizowaniu produkcji czas na kolejne ważna działania: 

natychmiast naprawiaj uszkodzone umocnienia przy wieżach 
zainwestuj przynajmniej w jednego sprawnego generała 
nie musisz rozbudowywać głównej bazy ani szybko budować koszar  umocnienia wież sš wystarczajšco dobre aby powstrzymać nawet spore natarcie 
wysyłaj mnichów (albo nawet braci czy ojców) do wież granicznych, jeden duchowny to koszt zdecydowanie mniejszy niż kilku żołnierzy, a tyle w wypadku starcia może on uratować 

Naprawiaj błędy- jeli budynki nie pracujš sprawd przyczynę błędu. Najczęciej jest to brak jadła (jeli 'dokarmiasz' pracowników aby zwiększyć wydajnoć) lub brak surowców (kopalnie). Dobrym pomysłem jest wybudowanie przy górskim domu trzech kopalń, z czego jednš zawsze zajmuje geolog zajmujšcy się regenerowaniem surowca oraz wydobywaniem kamienia. 

Wykorzystaj handel  nie odpuszczaj całkowicie. Nawet jeli stwierdzisz, że nie dšżysz do zdobycia punktu zwycięstwa poprzez szlaki, to spróbuj zainwestować choćby w podstawowe placówki handlowe. W końcu drzewo pozyskuje się bardzo łatwo, a przecież nie zawsze będziesz dużo budować. Dobrze wiec pomyleć o póniejszym etapie i np. sprzedaży tego surowca. 

Ekonomia ponad wojsko  w kampanii wygrywa się dzięki zdobywaniu punktów. Rozwój ekonomiczny pozwoli Ci wygrać łatwiej niż stawianie na samo wojsko. Aby mieć silne to drugie  potrzebujesz sprawnej gospodarki. Sprawna gospodarka za gwarantuje sukces w misji  wniosek z tego prosty: wojska powiniene mieć tylko tyle, aby nie bać się ataku przeciwnika. 

Kolejkuj zadania i nie produkuj niepotrzebnie  na ekranie zadań możesz je odpowiednio kolejkować. Po podboju nowego terytorium napraw wiec najpierw wieże i rozbuduj umocnienia, a dopiero póniej zajmij się budowaniem mniej ważnych obiektów. Staraj się też nie produkować niepotrzebnie dużej iloci desek  drewno można choćby zamienić na węgiel drzewny lub sprzedać  z deskami nic już nie zrobisz. To samo dotyczy produkcji młotków. Produkcję tego typu dóbr ustawiaj zawsze na na żšdanie co sprawi że umieszczeni w nich robotnicy wezmš się do pracy tylko, gdy gdzie w królestwie zapragnie wytwarzanego przez nich towaru. 

Poradnik do misji 

Misje od pierwszej do trzeciej to typowy tutorial podczas którego nie ma możliwoci przegranej, a podczas gry wywietla się tyle podpowiedzi, iż obrazš dla każdego byłoby pisanie porad dla tej częci. Pamiętaj tylko o tym, że wypełnić musisz wszystkie polecenia znajdujšce się w oknie po lewej. 

Misja 4 

To ostatnia misja szkoleniowa i w zasadzie tu również nie możesz przegrać. 

Podbij za pomocš posiadanej na starcie armii jedyne włoci które możesz . Postaw tu szybko kopalnie i kamieniołom, a następnie spokojnie rozbuduj bazę. Dobrze będzie szybko wybudować kociół i rozbudować wieżę aby zapobiec ewentualnemu atakowi przeciwnika. 

Misja 5 

Zgodnie z poleceniem zajmij wieżę na terytorium, gdzie znajduje się złoto . Przeciwnik jest tu bardzo pasywny i raczej nie ma szans, że sam zaatakuje. Nie próżnuj jednak. Po zbudowaniu kocioła wyszkól mnichów i zajmij kolejne włoci . Pozwoli Ci to na spokojny rozwój  i ew. produkcję wojska (ale nie jest to konieczne) oraz ustabilizowanie gospodarki. Rozwišzanie problemów alchemika jest doć proste  wylij mu mnichów. 

Misja 6 

Pierwsze starcie z Dracorianem nie należy do bardzo wymagajšcych, ale zetkniesz się z tu z systemem punktów zwycięstwa. Po kliknięciu na gwiazdkę znajdujšcš się na rodku dolnego menu pojawi się lista punktów, które możesz zdobyć. 

Najechanie na który z nich przedstawi warunki jego zdobycia. Staraj się zawsze w miarę szybko z nimi zapoznać, bo choć częć się powtarza to włanie planowanie rozwoju pod te unikalne dla misji będzie najważniejsze. 

Dracorian jest doć pasywny, ale nie znaczy to, że nie masz się spieszyć. Wręcz przeciwnie  jeli będziesz działał jak w poprzednich misjach i pozwolisz przeciwnikowi na rozbudowę bezlitonie Cię zaatakuje. 

Szybko wylij żołnierzy i zajmij wieżę nr 1. Twoim celem jest szybkie postawienie kopalń, rozbudowa i przejęcie kolejnych włoci, najlepiej za pomocš mnichów. Teraz musisz działać jeszcze szybciej. Dalsza ekspansja nie jest potrzebna  tereny, które możesz zdobyć dalej  nie wnoszš wiele dla rozwoju poza zwierzynš. Kolejna wieża  jest dobrze broniona przez wojska neutralne, więc powinna pełnić rolę bufora. Spokojnie poradzisz sobie bez niej (chyba że obrałe drogę militarnš). Wykorzystaj handel i zdobšd punkt zwycięstwa za 'Bankiera. Nie powiniene też mieć problemu z sięgnięciem po Króla słońce (wynajd technologię zdobienie). Tanio jest też zdobyć przychylnoć wielkiego drzewa w Czarodziejskim Lesie  wylij mu kiełbasy (koszt podstawowy to tylko 10 sztuk...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin