Bi-wiring(1).pdf

(1167 KB) Pobierz
(64-67:AV•MAKIETA 24
TEST PROBLEMOWY
Sens bi -wi rin gu
Tekst: Roch Młodecki
Zdjęcia: Filip Kulpa
BI -WI RING i TRI -WI RING
ny pro duk tu. Do ty czy to na przy kład nie wiel kich ko -
lumn pod staw ko wych prze zna czo nych do pra cy ja ko
ka na ły efek to we w sys te mie do ki na do mo we go.
W dru gim przy pad ku cho dzi o świa do my wy bór pro du -
cen ta. Wśród firm, któ re zde cy do wa ły się na ta ką ory -
gi nal ność, moż na wy mie nić Ca bas se czy Au dio Phy sic.
Pierw sza z nich za wsze pre zen to wa ła scep tycz ne po -
dej ście do kwe stii oka blo wa nia i na wet pre zen ta cje
naj droż szych mo de li by ły czę sto wy ko ny wa ne z uży -
ciem ta nie go ka bla z mie dzi bez tle no wej. Au dio Phy -
sic z ko lei ofe ru je po dwój ne ter mi na le, ale za do pła tą.
Skąd bie rze się scep ty cyzm tych pro du cen tów w kwe -
stii bi -wi rin gu? Zwy kle przy ta cza ny jest je den z dwóch
ar gu men tów.
mię dzy po szcze gól ny mi skła do wy mi sy gna łu pły ną ce -
go nor mal nie w po je dyn czym ka blu. Z tech nicz ne go
punktu widzenia jest on trudny do obronienia, acz po-
dej ście zdro wo roz sąd ko we ka że uznać ta ką moż li -
wość. Istot niej sza tak na praw dę wy da je się jed nak
moż li wość za sto so wa nia in ne go ro dza ju oka blo wa nia
dla sek cji ni sko to no wej i śre dnio wy so ko to no wej. Da je
to du żo więk sze moż li wo ści ko ry go wa nia brzmie nia
w ce lu uzy ska nia po żą da nych efek tów.
DWU - A TRÓJ DROŻ NE
Bi -wi ring wy glą da nie co ina czej w ko lum nach dwu -
droż nych i trój droż nych. W pierw szym wy pad ku je den
ter mi nal prze zna czo ny jest dla sek cji wy so ko to no wej,
a dru gi dla ni sko - i śred nio to no wej (pa sma te są od -
twa rza ne przez je den tyl ko gło śnik). Przy ko lumnach
trój droż nych gór ny ter mi nal prze ka zu je (naj czę ściej)
sy gnał do gło śni ka śred nio to no we go i do twe ete ra.
Dol ny za si la tyl ko bas. Są jed nak i ko lum ny trój droż ne,
w któ rych każ dy gło śnik moż na za si lać osob no (np.
Epo sy M22i).
Pro du cen ci ka bli nie po zo sta li obo jęt ni na ocze ki wa -
nia ryn ku. Wie lu pro po nu je prze wo dy o kon struk cji po -
zwa la ją cej na po łą cze nie po je dycz ne lub po dwój ne.
Ten sam ka bel mo że być za koń czo ny 2 lub 4 koń ców -
kami. Jest to możliwe w sytuacji, gdy kabel ma przy-
naj mniej czte ry ży ły (wiąz ki) prze wo dzą ce.
Zdecydowana większość
kolumn głośnikowych
jest wyposażana
w podwójne terminale
głośnikowe. Czy warto
stosować podwójne
okablowanie i czy
przynosi ono wymierne
korzyści?
Sprawdziliśmy to
ZA I PRZE CIW BI -WI RIN GO WI
Pierw szy z nich to twier dze nie, że ro la ka bla gło śni ko -
we go w two rze niu brzmie nia jest nie istot na. Co cie ka -
we, jest to te za przy ta cza na tak że przez wie lu in nych
pro du cen tów ko lumn, na wet tych sto su ją cych po dwój -
ne ter mi na le. O ile z punk tu wi dze nia au dio fi la mo że
się to wy da wać nie do rzecz ne, o ty le pro du cent ko -
lumn ma prze cież w za na drzu moż li wość stro je nia lub
wy mia ny wie lu in nych, obiek tyw nie rzecz bio rąc, waż -
niej szych ele men tów. Stąd scep ty cyzm. Z przy to czo ne -
go ro zu mo wa nia wy ni ka zresz tą czę ste sto so wa nie
pro stych i nie dro gich prze wo dów we wnątrz ko lumn
(choć co raz czę ściej zda rza ją się wy jąt ki).
Dru gim ar gu men tem jest twier dze nie, że o ile ja kość
uży wa ne go ka bla mo że istot nie wpły wać na brzmie -
nie, o ty le za sto so wa nie dwóch ze sta wów wca le nie
musi przynieść lepszych efektów niż użycie kabla
dwu krot nie droż sze go (lep sze go) w wer sji po je dyn -
czej. W do dat ku gdy sto so wa ne są po dwój ne ter mi na -
le i po je dyn czy ka bel, brzmie nie mo że być po gar sza ne
przez obec ność zwór. Stąd świa do my wy bór po je dyn -
czych ter mi na li (war to w tym miej scu wspo mnieć o co -
raz więk szych wy sił kach nie któ rych pro du cen tów
w wy bo rze od po wied nich zwo rek – czę sto cien kie
blasz ki są za stę po wa ne krót ki mi od cin ka mi ka bla lub
gru by mi zło co ny mi prę ta mi).
Wy dać więc się mo że, że sto so wa nie po dwój nych ter -
minali w kolumnach nie musi być przez wszystkich ak-
cep to wa ne, a ich prze ciw ni cy wy su wa ją roz sąd ne ar -
gu men ty. Ja kie są więc ar gu men ty zwo len ni ków po -
dwój ne go oka blo wa nia? Tu spra wa się kom pli ku je,
bo wiem pod sta wy elek tro ni ki nie udzie la ją jed no -
znacz nej od po wie dzi na to py ta nie. Czę sto pa da ar gu -
ment, ja ko by po dwój ne ka ble zmniej sza ły mo du la cję
OD SŁUCH
Osta tecz nym ar bi trem w au dio fil skich kwe stiach spor -
nych za wsze jest od słuch. Prze pro wa dzi li śmy se rię te -
stów ma ją cych od po wie dzieć na nur tu ją ce nas py ta -
nia: ja ka jest róż ni ca, gdy za sto su je my ten sam ka bel
w wer sji po je dyn czej i po dwój nej? Czy jest lep szy ka -
bel dwa ra zy droż szy w wer sji po je dyn czej czy też ka -
bel tań szy, ale w wer sji po dwój nej? Czy le piej za sto so -
wać dwa po je dyn cze ka ble gło śni ko we niż mo del z za -
ło że nia prze zna czo ny do bi -wi rin gu?
Sko rzy sta li śmy z dwóch par ko lumn – B&W 683 i Epo -
sów M22i, obu trójdrożnych. Pierwsze to konstrukcja
dość kon wen cjo nal na o przej rzy stym brzmie niu, z ła -
two ścią uka zu ją ca róż ni ce w za sto so wa nym oka blo -
wa niu. Gór ne za ci ski pro wa dzą sy gnał do gło śni ka
śred nio to no we go i twe ete ra, a dol ne – do gło śni ka
ba so we go. Epo sy zna la zły się w na szym te ście nie -
przy pad ko wo. Ma ją uprosz czo ną zwrot ni cę, gło śnik
śred nio to no wy nie jest w nich fil tro wa ny elek trycz nie,
a po trój ne gniaz da po zwa la ją na nie koń czą ce się eks -
pe ry men ty z oka blo wa niem.
ie wie lu jest dziś pro du cen tów ko lumn
gło śni ko wych nieofe ru ją cych moż li wo ści
pod łą cze nia ko lumn dwo ma pa ra mi ka -
bli. To stan dard obo wią zu ją cy wła ści wie
wszystkich (choć jak pokazuje test gru-
po wy na str. 46-57, ostat nio po ja wia ją się wy jąt ki). Nie
do ty czy to al bo kon struk cji bar dzo ta nich, al bo wy ro -
bów pro du cen tów, dla któ rych bi -wi ring jest nie uza -
sad nio ną tech nicz nie aber ra cją.
Z pierw szym przy pad kiem ma my zwy kle do czy nie nia,
gdy róż ni ca w kosz tach mię dzy ter mi na lem po je dyn -
czym a po dwój nym oraz prze rób ka po łą czeń w zwrot -
ni cy są na ty le du że, że wy ma ga ły by pod nie sie nia ce -
64 AUDIO VIDEO
– STOSOWAĆ CZY NIE?
N
657492068.012.png 657492068.013.png
Tara Labs Prism
Omni ST vs. Prism
Omni ST bi-wire
48 zł /mb
Au dio Qu est CV -8 (single kon tra bi -wi re)
250 zł / mb
Gło śni ko wy CV -8 ma taką samą
geometrię jak Type 8, nawet gru-
bość po szcze gól nych prze wo -
dów się nie zmie ni ła. Róż ni cą
jest in ny ro dzaj prze wod ni ka.
W CV -8 naj grub szy prze wód wy -
ko na no z mie dzi PSC, na to -
miast trzy cieńsze – z czystszej
PSC+. Ana lo gicz nie jak w Ty pe 8,
wer sja po dwój na nie róż ni się
ce no wo od ka bla za koń czo ne go
jed ną pa rą wty ków.
i więk sza swo bo da w eks po no -
w a n i u d y n a m i k i m u z y k i – t o
otrzy mu je my z wer sji bi-wire.
Brzmie nie wy da ło mi się
przyjaźniejsze, a za ra zem bar -
dziej dra pież ne, żyw sze i spój -
niej sze. Wy koń cze nia po szcze -
gól nych dźwię ków by ły ład niej
za ry so wa ne, a brzmie nie w ka -
te go riach ogól nych – bar dziej
mu zy kal ne. Zy ski wa ło się na wy -
czu ciu ryt mu, m.in. dla te go,
że za kres ni skich czę sto tli wo ści
był le piej zde fi nio wa ny.
Od słuch na Epo sach po twier dził
te ob ser wa cje. Bar dziej eks pan -
syw ny bas, lep sza spój ność
śred ni cy z wy so ki mi to na mi,
lep sza har mo nia i nie znacz nie
lep sza lo ka li za cja mu zy ków
na sce nie. Zde cy do wa nie le piej
ku pić CV-8 w wer sji bi -wi re.
K abel Prism Omni ST to jeden z podsta-
RÓŻ NI CE
W BRZMIE NIU
Są bardzo podobne jak przy Ty-
pe 8. Le piej roz cią gnię ty bas,
lep sza spój ność śred nich to nów
wo wych ka bli gło śni ko wych w ofer cie
Ta ry Labs. Wy ko rzy sta no w nim prze wo dy
z mie dzi bez tle no wej o czy sto ści 8N, w izo la -
cji z po li ety le nu SVPE.
Pierw szy test po le gał na po rów na niu ka -
bla Tara Labs Prism Omni ST w wersji
bi -wi re pod łą czo ne go na dwa róż ne spo -
so by. Za pierw szym ra zem po łą czy li śmy
cztery koń ców ki tyl ko do gór nych za cis -
ków ko lumn, za cho wu jąc zwor ki. Za dru -
gim zwo ry usu nę li śmy i dwa z prze wo dów
pod łą czy li śmy tak jak pojedyncze
okablowanie.
Ty pe 8 jest naj tań szym ka blem
gło śni ko wym z se rii Cir cu lar Ar -
ray. Ka ble z tej se rii cha rak te ry -
zu ją się rozmieszcze niem prze -
wo dów wo kół ela stycz ne go rdze -
nia ce lem nada nia im od po wied -
nie go uło że nia wzglę dem sie bie.
Za sto so wa no 8 li tych prze wo -
dów – 4 przewodzą sygnał do za-
ci sków do dat nich, 4 do ujem -
nych. Każ dy z 4 prze wo dów
w wiązce ma inną grubość – naj-
cień szy wy ko na no z mie dzi PSC
(ulep szo na struk tu ra kry sta licz -
na), na to miast po zo sta łe – z tań -
szej mie dzi LGC. Wy ni ka stąd, że
moż li we są róż ne wa rian ty po łą -
cze nia żył z wty ka mi w wy pad ku
wer sji bi -wi re. Dla ko lumn dwu -
droż nych opty mal ne bę dzie pod -
łą cze nie do gór nych za ci sków je -
dy nie naj cień szych żył, zaś w wy -
pad ku ko lumn 3-droż nych – za -
sto so wa nie ukła du dwóch cień -
szych żył na górę i środek pasma
oraz dwóch dla sek cji ba so wej.
W te ście wy ko rzy sta li śmy dwie
pa ry te go oka blo wa nia. Pierw sza
by ła za koń czo na z obu stron po -
je dyn czy mi pa ra mi koń có wek
ba na no wych, zaś dru gą przy go -
Au dio Qu est Ty pe 8
(sin gle kontra bi -wi re)
110 zł / mb
RÓŻ NI CE W BRZMIE NIU
W wy pad ku ka bla Ta ry róż ni ca mię dzy
wer sją sin gle i Bi do ty czy ła zwłasz cza ja -
ko ści śred nich to nów. Mia łem wra że nie,
że to właśnie w ten zakres wkradło się naj-
wię cej od de chu i swo bo dy. Skra je pa sma
też zy ska ły na roz dzie le niu prze wo dów, ale
zmia na nie by ła aż tak ra dy kal na jak w wy -
pad ku np. Ty pe 8 Au dio Qu esta. Tam zy ski -
wał zwłasz cza bas, i choć ogól na na tu ra
zmian mo że być uzna na za po dob ną, dzia -
ło się to w in nym za kre sie czę sto tli wo ści.
Po przej ściu na wer sję Bi w wy pad ku Ta ry
tak że mie li śmy do czy nie nia z lep szą swo -
bo dą ni skich to nów, więk szą eks pan sją,
choć efekt nie był aż tak spektakularny.
Po dwój na Ta ra zda wa ła się też tro chę le -
piej przed sta wiać zja wi ska ste reo. Sce na
wy da wa ła mi się nie co głęb sza i ład niej
wy ry so wa na w głę bi. Tak czy ina czej, za le ty
roz dzie le nia ka bla by ły nie wąt pli we.
to wa no w wer sji bi -wi re, w ukła -
dzie żył 2+2. Obie wersje są,
o dzi wo, sprze da wa ne w takiej
sa mej ce nie.
ne, ład niej wy koń czo ne. Jed no -
cze śnie zmniej sza się na tar czy -
wość, po ja wia się wię cej ła god -
no ści i wy ra fi no wa nia. Wo ka le
na bie ra ją jak by in ne go ko lo ry tu,
sta ją się bar dziej swo bod ne
i tro chę bar dziej uczu cio we.
Zmia na zde cy do wa nie na plus.
Po dob ne róż ni ce usły sza łem
na Epo sach. Tu tak że da ło się
usły szeć znacz nie lep sze pro -
wa dze nie ba su i ogól nie mia ło
się wra że nie, że sys tem za grał
znacz nie dy na micz niej. Spój -
niej, har mo nij niej, bar dziej
emo cjo nal nie, atrak cyj niej. Nie
ma za tem żad nych wąt pli wo ści:
je śli ma my po dwój ne ter mi na -
le, wy bór wer sji bi -wi re jest
oczy wi sty.
RÓŻ NI CE
W BRZMIE NIU
Są bar dzo czy tel ne, wręcz ra dy -
kal ne, i nie ma wąt pli wo ści, że
zmia na na stę pu je na ko rzyść
wer sji bi -wi re. Brzmie nie sta je
się bar dziej eks pan syw ne,
zwłasz cza w ni skich czę sto tli wo -
ściach. To trochę tak, jakbyśmy
z gło śni ków ba so wych zdję li ka -
wał gru be go, tłu mią ce go ko ca.
Zna czą co po pra wia się tak że roz -
dziel czość wy so kich to nów. Każ -
de cyk nię cie by ło znacz nie le piej
wy ry so wa ne, le piej zde fi nio wa -
AUDIO VIDEO 65
657492068.014.png 657492068.015.png 657492068.001.png 657492068.002.png 657492068.003.png 657492068.004.png
TEST PROBLEMOWY
Sens bi -wi rin gu
Atlas Hyper 1,5 + 2,0
(155 zł/mb) VS HYPER BI (150 zł/mb)
2 x AudioQuest Type 8 tri-wire
vs CV8
(220 zł/m i 250 zł/m)
Tym ra zem sko rzy sta li śmy z moż li -
wo ści, ja kie da ją po trój ne ter mi -
nale Eposów M22i. Pierwsza pró-
ba po le ga ła na pod łą cze niu
dwóch par Ty pe 8. Wer sję sin gle -
-wi re pod łą czy li śmy do dol nych
za ci sków Epo sów, na to miast
bi -wi re – do za ci sków śred nio to -
no wych i wy so ko to no wych.
Brzmie nie ta kie go ze sta wie nia
po rów na li śmy z tym, które ofe ru je
ka bel CV -8 w wer sji po je dyn czej.
go kabla, to będzie miał wszystkie
je go ce chy wy cią gnię te jak na dło -
ni. De li kat ny sze lest w gór nym
skra ju pa sma, pręż ny i zde cy do -
wany bas oraz klarowną i bardzo
czy tel ną śred ni cę.
Przej ście na lep szy ja ko ścio wo ka -
bel CV-8, z jedną tylko parą
końcówek nie niesie ze sobą jed-
no znacz nych wnio sków. Z jed nej
stro ny zy sku je my na spój no ści
brzmienia, ale nie mamy już tego
uczu cia eks pan sji dźwię ku, tej
swo bo dy i lek ko ści, ja kie cha rak -
te ry zo wa ły kon fi gu ra cję tri -wi re.
Wie le w tym wy pad ku bę dzie za le -
ża ło od ma te ria łu mu zycz ne go
i na szych pre fe ren cji brzmie nio -
wych. Z muzyką symfoniczną le-
piej po ra dził so bie Ty pe 8.
Przy mu zy ce po po wej, z dy na -
RÓŻ NI CE
W BRZMIE NIU
Ty pe 8 w naj bar dziej roz bu do wa -
nej z moż li wych kon fi gu ra cji daje
nam jesz cze lep szą roz dziel czość.
Re je stry są le piej wy wa żo ne, czuć
w brzmie niu jesz cze więk szą swo -
bodę. Jeśli ktoś lubi brzmienie te-
micz nym ba sem i wo ka lem, lub
przy elek trycz nym jaz zie le pszy
był CV-8. Ma więk szy za pas ener -
gii, zda je się le piej kon tro lo wać
bas, gra da cja dy na mi ki jest bar -
dziej pre cy zyj na. Brzmie nie jest
efek tow niej sze, choć nie ko niecz -
nie bar dziej neu tral ne. Re asu mu -
jąc, trudny wybór!
Zmie nia my pro du cen ta. Tym ra zem test miał po -
ka zać, czy do po dwój ne go oka blo wa nia le piej
za sto so wać dwa ro dza je ka bla, czy też je den ka -
bel z gó ry prze zna czo ny do pod łą cze nia ko lumn
w bi -wi rin gu. Prze wo dy Hy per 1.5 i Hy per 2.0 ma -
ją po dob ną bu do wę we wnętrz ną. Prze wo dy
mul ti-strand z mie dzi o czy sto ści 5N umiesz czo -
no w izo la cji te flo no wej, ka ble róż nią się je dy nie
śred ni cą. W Hy per Bi sy gnał do sek cji wy so ko to -
no wej bie gnie litym prze wo dem, na to miast sek -
cja ba so wa jest ob słu gi wa na przez ta ki sam
przewód jak w kablu Hyper 2.0.
Type 8 bi-wire z Eposami M22i
– zwory na dole czy na górze?
RÓŻNICE
W BRZMIENIU
Gdy zwor ki spi na ły gór ne za ci ski,
brzmie nie zy ski wa ło na wy ra zi -
sto ści. Wy so kie to ny by ły bar dziej
do bit ne, moc niej ak cen to wa na
by ła ana li tycz na stro na re pro duk -
cji. Mia łem wra że nie, że dy na mi -
ka by ła le piej kon tro lo wa na. Oso -
bi ście pre fe ro wa łem wer sję,
w któ rej zwor ki znaj do wa ły się
w dol nej po zy cji. W tym usta wie -
niu brzmie nie zda wa ło się bar -
dziej ma syw ne. Śred nie to ny zda -
wa ły się mieć więk szą spój ność
i lep szą ogła dę. Gó ra pa sma
brzmia ła tro chę mniej na tar czy -
wie, choć i tak nie brakowało jej
prze ni kli wo ści. Na pew no po pra -
wi ła się spój ność mię dzy re je stra -
mi, co wpłynęło pozytywnie na
muzykalność. Type 8 chyba lepiej
spraw dzi się z ko lum na mi 2-droż -
ny mi, w któ rych si łą rze czy po -
dział pa sma od by wa się tak jak
w pre fe ro wa nej prze ze mnie kon -
fi gu ra cji.
Ko lej ny eks pe ry ment po le gał
na spraw dze niu, w któ rym miej -
scu le piej usta wić zwor ki w wy -
pad ku ko lumn trój droż nych
z moż li wo ścią po trój ne go oka -
blo wa nia. Uży wa jąc Ty pe 8
w kon fi gu ra cji bi -wi re, moż na zo -
sta wić gór ne zwor ki i za si lać twe -
eter i gło śnik śred nio to no wy
wspól ny mi prze wo da mi lub zo -
sta wia jąc zwor ki dol ne, roz dzie -
lić twe eter, a za si lać wspól nym
prze wo dem bas i śred ni cę. Ten
spraw dzian sy mu lu je to, ja kie
róż ni ce w za sto so wa niu po dwój -
ne go oka blo wa nia bę dą wy stę -
po wa ły w ko lum nach 2- i 3-droż -
nych, w któ rych po szcze gól ne za -
ci ski kie ru ją sy gnał do róż nych
(grup) gło śni ków.
RÓŻ NI CE W BRZMIE NIU
Tym ra zem róż ni ca by ła dość sub tel na i do ty czy -
ła w głów nej mie rze ja ko ści gór ne go skra ju pas -
ma. Ła two to wy tłu ma czyć, bo wiem pod sta wo wą
róż ni cą w uży tych prze wo dach jest spo sób wy ko-
na nia ka bla pro wa dzą ce go sy gnał do twe ete ra
i gło śni ka śred nio to no we go. Z ka blem Hy per Bi
so pra ny by ły nie co bar dziej kry sta licz ne, bar dziej
błysz czą ce. Czy lep sze? To już w du żej mie rze
kwe stia gu stu. Z oka blo wa niem Hy per 1.5+2,0
brzmie nie mia ło chy ba nieco lep szą spój ność.
Hy per Bi tro chę za bar dzo pod krę cał wy so kie to -
ny, co nie ko niecz nie pa so wa ło do ogól ne go cha -
rak te ru brzmie nia.
66 AUDIO VIDEO
657492068.005.png 657492068.006.png 657492068.007.png 657492068.008.png 657492068.009.png 657492068.010.png
Pod su mo wa nie
Wnio ski z pierw szej czę ści te stu są
jed no znacz ne. Je śli ma my ko lum ny
dys po nu ją ce po dwój ny mi ter mi na -
la mi i ka bel ofe ro wa ny w wer sji po je -
dynczej lub podwójnej, to nie ma się
co za sta na wiać – war to wy brać po -
dwójną, zwłaszcza gdy – tak jak
w wy pad ku Au dio Qu esta – nie jest
ona droż sza od wer sji po je dyn czej.
Brzmie nie bę dzie peł niej sze, le piej
roz cią gnię te na skra jach pa sma,
a bar dzo moż li we, że po pra wi się
tak że śred ni za kres to nów. Lep sza
gra da cja dy na mi ki i roz cią gnię cie
sce ny to do dat ko we ko rzy ści.
Druga część testu jest już nieco trud-
niej sza do zin ter pre to wa nia. Sto so -
wa nie dwóch ze sta wów te go sa me -
go ka bla za miast jed ne go ze sta wu
ka bla dwu krot nie (znacz nie) droż -
szego wcale nie musi wiązać się
z po pra wą brzmie nia. W na szym
eks pe ry men cie róż ni ce da ło się
usły szeć, ale trud no by ło jed no -
znacz nie okre ślić, czy zmia na szła
w do brym kie run ku. Test do ty czył
kon kret nych mo de li ka bli, a więc
bar dzo moż li we, że z in nymi prze wo -
da mi i in ny mi ko lum na mi wnio ski
bę dą in ne. Na pew no war to się po -
ba wić – to je dy na pew na kon klu zja.
Test z ka bla mi Atla sa po ka zał, że
aby sko rzy stać z bi -wi rin gu, wca le
nie trze ba po zby wać się prze wo dów,
ja kie już po sia da my. Wy star czy do -
kupić taki sam lub inny (podobny)
mo del, że by osią gnąć po dob ny,
a czasem nawet lepszy efekt, jak
w wy pad ku za sto so wa nia dwu krot -
nie droż sze go ka bla w wer sji bi -wi re.
Ostat ni spraw dzian po ka zał, że róż -
ni ce w brzmie niu moż na uzy skać,
sto su jąc ten sam ka bel w róż nych
kon fi gu ra cjach. Po dwój ne, a tym
bar dziej po trój ne gniaz da da ją wie le
moż li wo ści eks pe ry men to wa nia. Po -
pro wa dze nie osob ny mi prze wo da mi
sy gna łu do po szcze gól nych za ci sków
da je bar dzo du że moż li wo ści w do -
sto so wy wa niu brzmie nia do włas -
nych pre fe ren cji. Eks pe ry men ty
z oka blo wa niem są ogra ni czo ne tyl -
ko przez naszą fantazję, więc jeśli
ma my po dwój ne gniaz da, to na pew -
no war to sko rzy stać z moż li wo ści, ja -
kie one oferują.
657492068.011.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin