klucz do asówmat-em-klucz.pdf

(103 KB) Pobierz
Microsoft Word - Kryteria mat 3 etap miedzyszkolny.doc
KonkursMatematycznydlauczniówklasIII
szkĀ podstawowych w roku szkolnym 2006/2007
Etapmiędzyszkolny
Schematpunktowania(douzyskaniamaksymalnie55pkt.)
UWAGIOGÓLNE:
1) ZakaŜdeprawidłowerozwiązaniezadania(zawierająceobliczeniaiodpowiedź)dowolnąmetodą
przyznajemymaksymalną,przewidzianądlategozadanialiczbępunktów.
2) Wzadaniachotwartych,gdyuczeńniezapisujerozwiązania,ajedyniesamwynik,przyznajemy
maksymalnie1punkt.
3) Nieoceniamyobliczeńzapisanychwmiejscuprzeznaczonymnabrudnopis.
4) Przybłędnejmetodzie,nieprzyznajemypunktówzarachunekiodpowiedź.
5) Nieprzyznajemypołówekpunktów.
Nr
zad
Rozwiązanie
Schematoceniania
Suma
punktów
1 16–7=9(liczbadzieci)
915zł=135zł(dzieci)
725zł=175zł(dorośli)
135zł+175zł=310zł(razem)
lub
915zł+725zł=310zł
lub
(167)15zł+725zł=310zł
Odp.310zł
1p.–poprawnieobliczonaliczbadzieci
1p.–poprawnametodaobliczeniakwoty,jaką
zapłacąwszyscyuczestnicyzabiletywstępu
2p.–poprawnieobliczonakwota,jakązapłacą
wszyscyuczestnicyzabiletywstępu
(przyznajemyrównieŜ,gdyuczeńniezapisze
jednostki)
1p.–poprawneuzupełnienieodpowiedzi(nie
przyznajemypunktu,gdyuczeńniezapisze
jednostki)
5
2
b
1p.–zaznaczonapoprawnaodpowiedź
1
3 c
1p.–zaznaczonapoprawnaodpowiedź
1
4 c
1p.–zaznaczonapoprawnaodpowiedź
1
5 d
1p.–zaznaczonapoprawnaodpowiedź
1
6 b
1p.–zaznaczonapoprawnaodpowiedź
1
7 b
1p.–zaznaczonapoprawnaodpowiedź
1
8 d
1p.–zaznaczonapoprawnaodpowiedź
1
9 c
1p.–zaznaczonapoprawnaodpowiedź
1
10 d
1p.–zaznaczonapoprawnaodpowiedź
1
11 c
1p.–zaznaczonapoprawnaodpowiedź
1
12 5godzin(jedendzieńroboczy)
58=40godzin(odponiedziałku
dopiątku)
7godzin(sobota)
4godziny(niedziela)
lub
58+7+4=51godzin
Odp.51godz.
1p.–poprawneobliczenieilegodzinotwartyjest
klubwdzieńroboczy
1p.–poprawneobliczenieilegodzinotwartyjest
klubwsobotę
1p.–poprawneobliczenieilegodzinotwartyjest
klubwniedzielę
1p.–poprawneobliczenieilegodzinotwartyjest
klubwtygodniu(nieprzyznajemy,punktu,gdy
uczeńoblicza:8+7+4=19)
1p.–poprawneuzupełnienieodpowiedziwrazz
jednostką(nieprzyznajemypunktu,gdyuczeńnie
zapiszejednostki)
5
13 456=120
lub
65=30
304=120
Odp.120
1p.–poprawnametodaobliczeniailości
czekoladekwpudełku
1p.–poprawnieobliczonailośćczekoladekw
pudełku
1p.–uzupełnienieodpowiedzi
3
154380453.004.png 154380453.005.png 154380453.006.png 154380453.007.png
14 110–12=98
98:2=49
49 – liczba jabłek w pierwszej
skrzynce
49 + 12 = 61 – liczba jabłek w
drugiejskrzynce
lub
110:2=55
12:2=6
55+6=61,55–6=49
Odp.61,49
2p.poprawnametodaobliczeniailościjabłekw
obuskrzynkach
2p.–poprawnośćrachunkowacałegorozwiązania
1p.poprawneuzupełnienieodpowiedzi
Uwaga:
istniejemoŜliwośćprzyznania1p.zametodę,a
wzwiązkuztymrównieŜ1p.zarachunek,gdy
rozwiązanieucznianiejestkompletne
(pozostawiamytododecyzjisprawdzającego)
5
15 a) 90
b) 80
c) 360
po1p.–poprawnewpisanieliczbyzwierząt
3
16 A=2
B=9
C=1
3p.–zapoprawnewpisaniewszystkichcyfr
3
17 A)d
B)b
C)c
po1p.–zaznaczonapoprawnaodpowiedź
3
18 360:2=180
260=120
180–120=60
60:2=30
lub
(360m–460m):4=30
30m–szerokośćboiska
Odp.30m
1p.–uwzględnieniewobliczeniachinformacji,Ŝe
Marcinprzebiega2krotniedookołaboisko
1p.–poprawnametodaobliczeniaszerokości
boiska
1p.–poprawnośćrachunkowacałegorozwiązania
1p.–poprawneuzupełnienieodpowiedziwrazz
właściwąjednostką(nieprzyznajemypunktu,gdy
uczeńniewpiszejednostki)
4
19 45=20–liczbałap,jakarazem
mająjedenkoti4psy
60:20=3–liczbakotów
lub
60:4=15–liczbazwierząt
15:5=3–liczbakotów
Odp.3
2p.–poprawnametodaobliczenialiczbykotów
1p.–poprawnośćrachunkowacałegorozwiązania
1p.–poprawneuzupełnienieodpowiedzi
Uwaga:
istniejemoŜliwośćprzyznania1p.zametodę,
gdyrozwiązanieucznianiejestkompletne
(pozostawiamytododecyzjisprawdzającego)
4
20 (48–1323):2=6
6+13=19–liczbaksiąŜekna
pierwszejpółce
6+23=29–liczbaksiąŜekna
drugiejpółce
Odp.19,29
2p.–poprawnametodaobliczenialiczbyksiąŜek
napierwszejinadrugiejpółce
2p.–poprawnośćrachunkowaobliczenialiczby
ksiąŜeknapierwszejinadrugiejpółce
1p.–poprawneuzupełnienieodpowiedzi
Uwaga:
istniejemoŜliwośćprzyznania1p.zametodę,a
wzwiązkuztymrównieŜ1p.zarachunek,gdy
rozwiązanieucznianiejestkompletne
(pozostawiamytododecyzjisprawdzającego)
5
21 22 – 5 = 17 – liczba ryb, jaką
wspólniemająJarek,KaroliAdam
17 – 11 = 6 – liczba ryb, którą
wyłowiłAdam
8–6=2–liczbarybzłowionych
przezKarol
11 – 2 = 9 – liczba ryb
wyłowionychprzezJarek
9–9=0–liczbarybBartka
5–0=5–liczbarybzłowionych
przezMarka
po1p.–zapoprawnewpisanierybzłowionych
przezMarka,Bartka,Jarka,KarolaiAdama.
Uwaga:niemakoniecznościzapisywania
obliczeń
5
154380453.001.png 154380453.002.png 154380453.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin