postmodenizm.doc

(49 KB) Pobierz
Literatura specjalistyczna

Literatura specjalistyczna

Postmodernizm

 

         * Andrukowicz W., Legitymizacja nauki w ponowoczesności, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 2001 nr 1

        * Awangarda w perspektywie postmodernizmu, red. Grzegorz Dziamski, Wyd. Humaniora, Poznań 1996.

        * Ball S.J., Foucault i edukacja. Dyscypliny i wiedza, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1994.

        * Bauman Z., Ciało i przemoc w obliczu ponowoczesności, UMK Toruń 1995.

        * Bauman Z., Dwa szkice o moralności ponowoczesnej, Warszawa 1994.

        * Bauman Z., Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika, przełożyła Ewa Klekot, PIW, Warszawa 2000

        * Bauman Z., Ponowoczesność czyli jak współżyć z wieloznacznością, „Od-ra”, 1994, nr 10.

        * Bauman Z., Ponowoczesność jako źródło cierpień, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2000

        * Bauman Z., Ponowoczesność, czyli o niemożliwości awangardy, „Teksty Drugie”, 1994, nr 5/6.

        * Bauman Z., Postmodernizm a socjalizm, „Literatura na Świecie”, 1991,nr 6.

* Bauman Z., Racjonalność współczesności. Między filozofią a socjologią, red. H. Kozakiewicz, E. Mokrzycki, M. J. Siemek, Warszawa 1992.

* Bauman Z., Socjologiczna teoria społeczeństwa, w: Postmodernizm w perspektywie filozoficzno-kulturoznawczej, red. A. Zeidler-Jani-szewska, Warszawa 1991.

        * Bauman Z., Trudna ponowoczesność: Rozmowy z Zygmuntem Baumanem, cz. I, Poznań 1995.

        * Bauman Z., Wieloznaczność nowoczesna - nowoczesność wieloznaczna, tłum. J. Bauman, Warszawa 1995.

        * Bauman Z., Wieloznaczność nowoczesna. Nowoczesność wieloznaczna, przełożyła Janina Bauman, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995

        * Bauman Z., Wolność, tłum. J. Tokarska-Bakir, Kraków - Warszawa 1995.

        * Bauman Z., Edukacja według, dla i pomimo ponowoczesności, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja 2000 nr 4.

        * Bilińska-Suchanek E., Opór wobec szkoły. Dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu. Studium socjopedagogiczne, Pomorska Akademia Pedagogiczna w Słupsku, Słupsk 2000

        * Boeder H., Wymiar postmodernizmu, „Ethos”, 1996, nr 33-34.

        * Bortkiewicz P., Postmodernistyczna destrukcja kultury moralnej [w:] Postmodernizm. Wyzwanie dla chrześcijaństwa, Praca zbiorowa pod red. ks. Zbigniewa Sareły SAC, Pallotinum, Poznań 1995

        * Bortkiewicz P., Postmodernistyczna destrukcja kultury moralnej, „Ethos”, 1996, nr 33-34.

        * Bourdieu P., Reguły sztuki. Geneza i struktura pola literackiego, przekłąd Andrzej Zawadzki, Universitas, Karków 2002

        * Bronk A., Krajobraz postmodernistyczny, „Ethos”, 33-34 (1996).

        * Buksiński T., Postmoderność a sprawy Polski, w: Wspólnotowość wobec wyzwań liberalizmu, red. T. Buksiński, Poznań 1995.

        * Burszta W.J., Kuligowski W., Dlaczego kościotrup nie wstaje. Ponowoczesne pejzaże kultury. Wstępem opatrzył Zygmunt Bauman, Wydawnictwo sic!, Warszawa 1999

        * Burszta W.J., Asteriks w Disneylandzie. Zapiski antropologiczne, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2001

        * Burszta W.J., Postkolonializm i dekolonizacja umysłu [w:] Różnica, tożsamość, edukacja. Szkice z pogranicza... Praca zbiorowa pod red. T. Szkudlarka, Impuls, Kraków 1995

        * Chmielewski A., Czy możliwa jest etyka postmodernistyczna? Uwagi o ponowoczesnej filozofii moralności Zygmunta Baumana, Kwartalnik Pedagogiczny 1997 nr 1-2

        * Chmielewski A., Postmodernizm, czyli nowoczesność bez złudzeń, Rozmowa z Zygmuntem Baumanem, „Odra”, 1995, nr 5.

        * Cichosz W., Postmodernistyczny dyskurs o wolności we współczesnej edukacji, w: Wiara i rozum na progu trzeciego tysiąclecia. Materiały na I Krajową Konferencję z cyklu NAUKA NA PRZEŁOMIE WIE-KÓW, red. W. Deptuła i W. Dyk, Szczecin 1999.

        * Dehnel P., Idea humanizmu w świecie ponowoczesnym, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja 2002 nr 1

        * Dekonstrukcja w badaniach literackich, red. Ryszard Nycz, Wyd. Słowo/Obraz. Terytoria, Gdańsk 2000

        * Dziamski S., O postmodernizmie najszerzej pojętym, [w]: Inspiracje postmodernistyczne w humanistyce, red. A. Jamroziakowa, Warszawa - Poznań 1993.

        * Edukacja wobec wyzwań demokracji. Lech Witkowski rozmawia z Henry Girouxem, Kwartalnik Pedagogiczny 1992 nr 3-4

        * Ekes J., Polska. Przyczyny słabości i podstawy nadziei, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1994

        * Flechsig K.H., Vielfalt und transversale Vernunft, Zeitschrift für Pädagogik, 29. Beiheft 1993.

        * Folkierska A., Kilka uwag o tzw. postmodernizmie, Kwartalnik Pedagogiczny 1998 nr 1-2

        * Foucault M., Filozofia. Historia. Polityka. Wybór pism. Tłumaczenie i wstęp Damian Leszczyński, Lotar Rasiński, WN PWN, Warszawa – Wrocław 2000

        * Foucault M., Nadzorować i karać. Narodziny więzienia, przeł. i posłowiem opatrzył Tadeusz Komendant, Aletheia-Spacja, Warszawa 1993.

        * Foucault M., Narodziny kliniki, przełożył Paweł Pieniążek, Wydawnictwo KR, Warszawa 1999

        * Foucault M., Powiedziane, napisane. Szaleństwo i literatura, wybrał i opracował Tadeusz Komendant, przełożyli: Bogdan Banasiak, Tadeusz Komendant, Małgorzata Kwietniewska, Michał Paweł Markowski, Paweł Pieniążek, Wydawnictwo KR, Warszawa 1999

        * Foucault M., Techniki siebie, Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja 2000 nr 2

        * Foucault M., Trzeba bronić społeczeństwa. Wykłady w College de France, 1976, przełożyła Małgorzata Kowalska, Wydawnictwo KR, Warszawa 1998

        * Gnitecki J, Pasterniak W., O filozofii edukacji. Wstęp do pedagogiki wartości, WOM Gorzów Wielkopolski, 1994

        * Habermas J., Filozoficzny dyskurs nowoczesności, przekład Małgorzata Łukasiewicz, Wydawnictwo Universitas, Kraków 2000

        * Hubik S., Postmoderni kultura. Uvod do problematiky, Olomouc 1991

        * Jakubowska-Mroskowiak H., Wyzwolenie czy zniewolenie - co kryje się w nowoczesnym modelu kobiecości? Analiza zawartości „Wysokich Obcasów”, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 2002 nr 4

        * Jameson F., Postmodernizm albo kulturowa logika późnego kapitalizmu, „Pismo Literacko-Artystyczne”, 1988, nr 4.

        * Jawłowska A., Tu i teraz w perspektywie postmodernistycznej, „Kultura i Społeczeństwo”, 1991, nr 1.

        * Juszczyk S., Człowiek w świecie elektronicznych mediów - szanse i zagrożenia, Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2000

        * Kargul J., Czy szkoła ma ulegać postmodernizmowi? Kwartalnik Pedagogiczny 1993 nr 1

        * Kiereś H., Postmodernizm, w: Filozofować dziś, red. A. Bronk, Lublin 1995.

        * Kołakowska A., Czy możliwa jest religia postmodernistyczna? ZNAK 2001 nr 1 (krytyka postmodernizmu)

        * Krause A., Integracyjne złudzenia ponowoczesności (sytuacja ludzi niepełnosprawnych), Impuls, Kraków 2000

        * Krzychała S., (De)maskowanie ryzyka – wiedza „i” nie-wiedza w dobie refleksyjnej nowoczesności, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 2002 nr 4

        * Ku pedagogii pogranicza, pod red. Z. Kwiecińskiego i L. Witkowskiego, UMK, Toruń 1990

        * Kubicki R., Sójka J., Zeidler P., Problem destrukcji pojęcia prawdy, Wydawnictwo Naukowe IF UAM, Poznań 1992

        * Kupffer H., Pä dagogik der Postmoderne, Beltz Verlag, Weinheim Basel 1990

        * Kwieciński Z., Demokracja jako zadanie edukacyjne i problem dla pedagogiki [w:] Pedagogika alternatywna - dylematy teorii, pod red. B. Śliwerskiego, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1995

        * Kwieciński Z., Mimikra czy sternik? Dramat pedagogiki w sytuacji przesilenia formacyjnego [w:] Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, Zbiór pod red. Z. Kwiecińskiego i L. Witkowskiego, IBE, Warszawa 1993.

        * Kwiek M., Rorty i Lyotard. W labiryntach postmoderny, Poznań 1994.

        * Legutko R., Postmodernizm, Życie, 1-2.03.1997

        * Lemert Ch. C., Michel Foucault. Teoria społeczna i transgresja, WN PWN, Warszawa 1999

        * Lubowicka G., Podmiotowość w drodze, Kwartalnik Pedagogiczny 1997 nr 1-2

        * Lyotard J. F., Kondycja postmodernistyczna, tłum. A. Taborska, Warszawa 1988.

        * Lyotard J-F., Kondycja ponowoczesna. Raport o stanie wiedzy, przełożyli Małgorzata Kowalska i Jacek Migasiński, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997

        * Lyotard J-F., Postmodernizm dla dzieci. Korespondencja 1982-1985, przełożył Jacek Migasiński, Fundacja Aletheia, Warszawa 1998

        * Matysek M., Społeczeństwo ponowoczesne a społeczeństwo heterogeniczne w koncepcji Zygmunta Baumana, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 2001 nr 3

        * Męczkowska A., Strukturalizm, poststrukturalizm a problem pola dyscyplinowego pedagogiki, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 2002 nr 4

        * Melosik Z., Postmodernistyczne kontrowersje wokół edukacji, Wydawnictwo Edytor, Poznań-Toruń 1995

        * Melosik Z., Postmodernizm i edukacja, Kwartalnik Pedagogiczny 1993 Nr 1

        * Melosik Z., Tożsamość, ciało i władza. teksty kulturowe jako (kon)teksty pedagogiczne, Wydawnictwo Edytor, Poznań-Toruń 1996

        * Melosik Z., Współczesne amerykańskie spory edukacyjne, UAM Poznań 1994

        * Melosik Z., Kryzys męskości w kulturze współczesnej, Wydawnictwo Wolumin, Poznań 2002

        * Morawski S., Postmodernizm - co to za zwierz?, „Principia”, t. IV.

        * Morawski S., Niewdzięczne rysowanie mapy... O postmodernie(izmie) i kryzysie kultury, UMK, Toruń 1999

        * „Nie pytajcie mnie, kim jestem...” Michel Foucault dzisiaj, pod red. Marka Kwieka, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii UAM w Poznaniu, tom XLVIII, Poznań 1998

        * Nieobecne dyskursy, pod red. Z. Kwiecińskiego, UMK Toruń cz.I., Toruń 1991

        * Nieobecne dyskursy, pod red. Z. Kwiecińskiego, UMK Toruń cz.II., Toruń 1992

        * Nieobecne dyskursy, pod red. Z. Kwiecińskiego, UMK Toruń cz.III. Toruń 1993

        * Nieobecne dyskursy, pod red. Z. Kwiecińskiego, UMK Toruń cz.IV. Toruń 1994

        * Oblicza postmoderny. Teoria i praktyka uczestnictwa w kulturze współczesnej, pod red. M. Zeidler-Janiszewskiej, Instytut Kultury, Warszawa 1992

        * Postman N., Keine Gö tter mehr. Das Ende der Erziehung, Berlin Verlag, Berlin 1995

        * Postman, Technopol. Triumf techniki nad kulturą, przełożyła Anna Tanalska-Dulęba, PIW, Warszawa 1995

        * Szahaj A., Ironia i miłość. Neopragmatyzm Richarda Rorty’ego w kontekście sporu o postmodernizm, Wrocław 1996.

        * Szahaj A., Jean Baudrillard - między rozpaczą a ironią, „Kultura Współczesna”, 1994.

        * Szahaj A., Krytyka, emancypacja, dialog. Jürgen Habermas w poszuki-waniu nowego paradygmatu teorii krytycznej, Warszawa 1990.

        * Szary P., Maritain potępiony?, „Tygodnik Powszechny”, 1957, nr 2.

        * Szkołut T., Postmodernizm i idea wspólnot lokalnych, „Edukacja Filozoficzna”, 1992, nr 14.

        * Szkudlarek T, S liwerski B., Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki, Oficyna Wydawnicza Impuls, Wyd. 2, Kraków 1992.

        * Szkudlarek T., Intelektualizm - edukacja - czas ponowoczesny, [w:] Odmiany myślenia o edukacji, red. J. Rutkowiak, Impuls, 1995.

        * Szkudlarek T., Postmodernistyczne pedagogie: Amerykańska edukacja wobec wyzwań kulturowego przełomu [w:] Edukacja alternatywna - dylematy teorii i praktyki, pod red. B. S liwerskiego, Impuls, Kraków 1992

        * Szkudlarek T., Post-socjalistyczna edukacja a filozofia postmodernizmu, Kwartalnik Pedagogiczny 1993 nr 1.

        * Szkudlarek T., Szkic nienowoczesny o okolicach wychowania [w:] Trudna ponowoczesność. Rozmowy z Zygmuntem Baumanem, część I, pod red. A. Zeidler-Janiszewskiej, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań 1995

        * Szkudlarek T., The Problem of Freedom in Postmodern Education, Bergin & Garvey, Westport, Connecticut, London 1993

        * Szkudlarek T., Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1993

        * Szmyd J., Wyzwania i poszukiwania edukacyjne. Szkice z pogranicza filozofii wychowania, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Kraków 2002

        * Szołtysek M., Od naukowej obiektywności do po-postmodernistycznego Romantyzmu – martwe pewniki i nowe paradygmaty, czyli historiografia wobec wyzwań współczesności, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja 2002 nr 3.

        * Szutta N., Postmodernizm jako filozofia pluralizmu, „Ethos”, 1996, nr 33-34.

        * Szymański M.S., Od pedagogiki cudzoziemców do pedagogiki międzykulturowej w Republice Federalnej Niemiec – czyli modernizm i postmodernizm, Kwartalnik Pedagogiczny 1993 nr 4

        * Węcławski T., Postmodernizm i teologia, „Ethos”, 1996, nr 33-34.

        * Wierzbicki A., Postmodernizm czyli kłopoty z moderną, „Ethos”, 1996, nr 33-34

        * Wilkoszewska K., Jean François Lyotarda pojęcie postmodernizmu, w: Przemiany współczesnej świadomości artystycznej: wokół postmodernizmu, red. T. Szkołut, Lublin 1992.

        * Witkowski L., Postmodernizm: między czkawką i dnem. Uwagi nieprześmiewcze [w:] Oblicza postmoderny. Teoria i praktyka uczestnictwa w kulturze współczesnej, pod red. A. Zeidler-Janiszewskiej, Instytut Kultury, Warszawa 1992

        * Woleński J., O Derridzie i posttmodernizmie bez entuzjazmu, Gazeta Wyborcza 1997.11.12

        * Young R., Białe mitologie [w:] Różnica, tożsamość, edukacja. Szkice z pogranicza... Praca zbiorowa pod red. T. Szkudlarka, Impuls, Kraków 1995

        * Za zrkadlom moderny. Filozofia posledneho dvadsatrocia, [red] E. Gal, M. Marcelli, Nakladatelstvi Archa, Bratislava 1991

        * Zeidler-Janiszewska A., Kulturowy kontekst koncepcji rozumu transwersalnego [w:] Postmodernizm w perspektywie filozoficzno-kulturowej, pod red. A. Zeidler-Janiszewskiej, IFiS PAN, Warszawa 1991

        * Zielińska H., Noam Chomsky o antyedukacyjnej funkcji globalnej amerykanizacji, Forum Oświatowe 2001 nr 2

        * Życiński J., Postmodernistyczna krytyka racjonalności nauki, „Studia Phi-losophiae Christianae”, 1994, nr 2.

        * Więź 2002 nr 1 (Duszpasterstwo postmodernistyczne?)

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin