Kubuś Puchatek - 5 dni biwak.doc

(32 KB) Pobierz
PROGRAM ZIMOWISKA GROMADY ZUCHOWEJ DZIAŁAJĄCEJ

PROGRAM ZIMOWISKA GROMADY ZUCHOWEJ                                      STUMILOWY LAS

 

Cele i zamierzenia wychowawcze

·        CEL POZNAWCZY

Poznanie siebie i innych, poznanie różnych form zabaw.

·        CEL KSZTAŁCĄCY

Rozwijanie wyobraźni, kształcenie twórczego myślenia.

·        CEL WYCHOWAWCZY

Integracja grupy, rozwijanie uczucia współtworzenia.

·        CEL OPIEKUŃCZY

Zaspokojenie potrzeby bezpieczeństwa, samoakceptacji, konfliktów społecznych.

 

                           ZAMIERZENIA PROGRAMOWE

 

   Zimowisko tworzy gromada zuchowa.

Program zimowiska pt. ,,STUMILOWY LAS” został stworzony na podstawie książki A. A. Milne pt. ,,Kubuś Puchatek. Książkę tę wybrałyśmy, ponieważ jest ona znana, a bohaterowie sympatyczni i lubiani przez dzieci. Postacie występujące w książce są przyjazne zarówno dla siebie, jak i dla otaczającego świata.

   Zuchy zostaną podzielone na trzy grupy: PROSIACZKI, SOWY  i TYGRYSKI.

Nazwy kojarzą nam się z radosną zabawą oraz przyjazną atmosferą, która wytworzy się między dziećmi.

   Na dzieci będą nagradzane poprzez otrzymywanie symbolicznych beczułek z miodem, które można zdobyć za zwycięstwo w konkursach, własną inicjatywę, lub zachowanie godne naśladowania np. pomoc koledze. Pod koniec zimowiska beczułki zostaną podliczone. W zależności od ich ilości każde dziecko otrzyma odpowiednią nagrodę.

     Motywacją dla dzieci będzie zebranie jak największej ilości beczułek. Warto zaznaczyć, że każdego dnia będzie można uzyskać punkty, które później będą zamieniane na beczułki.

     W programie została także podjęta tematyka STOP AGRESJI, a także promująca zdrowy styl życia – JEDZ I ŻYJ ZDROWO.

 

SZCZEGÓŁOWY PLAN ZAJĘĆ

 

DZIEŃ PIERWSZY - KIM JESTEŚMY

Powitanie dzieci przez Kubusia Puchatka, otrzymanie kart przyjęcia do Stumilowego Lasu, tworzenie kodeksu.

1.     Dzieci wykonują znaki (totemy) swoich grup przy użyciu farbek, kleju, kolorowego papieru, bibuły, modeliny, itp.

2.     Każda grupa przygotowuje swoją piosenkę, która będzie ją reprezentować. Nauka pląsów i skeczy.

3.     Zajęcia integracyjne.

4.     Posiłek.

5.     Seans filmowy ,,Kubuś Puchatek”.

6.     Prezentacja grup oraz totemów, wspólne śpiewanie przygotowanych wcześniej piosenek, przedstawienie skeczy i pląsów.

 

DZIEŃ DRUGI - KIM JEST KUBUŚ PUCHATEK

1.     Symbol Kubusia – dzieci wykonują z masy solnej lub modeliny drobne przedmioty z którymi kojarzy się im Kubuś Puchatek. Dzieci mają również wyrzeźbić samego Kubusia lub jego przyjaciół.

2.     Jestem aktorem – każdy zespół otrzymuje fragment historii z życia Kubusia. Zadaniem dzieci, jest przygotowanie się do przedstawienia tej krótkiej historyjki. Grupy przygotowują również rekwizyty, które będą im potrzebne.

3.     Zajęcia ruchowe - ,,Malutkie skakanie”.

4.     Posiłek .

5.     Nauka pląsów i tańców.

6.     Seans filmowy ,,Kubuś Puchatek”.

 

DZIEŃ TRZECI  - TAJEMNICZE ZAGADKI Z KUBUSIOWEJ CHATKI

1.     Tygryskowe skakanki – zabawy ruchowe.

2.     Maleństwo pomocy – zabawa w skojarzenia. Dzieci losują hasła ( przysłowia, powiedzenia, tytuły bajek i filmów oraz nazwy zwierząt itp.), które następnie przedstawiają pozostałym uczestnikom zabawy.

3.     Krótkie improwizacje na temat złego i poprawnego zachowania wyeliminowanie agresji w zachowaniach.

4.     Maraton piosenki aż do wyczerpania się pomysłów, zdobywanie punktów .

5.     Posiłek.

6.     Prezentacja wcześniej przygotowanych scenek. Pozostałe grupy oglądają i starają się zapamiętać jak najwięcej szczegółów.

7.     Kubuś Puchatek promuje zdrowy styl życia ,, Jak namówić swoich bliskich do rzucenia palenia papierosów?’’. Pogadanka o szkodliwości palenia papierosów - wykonanie przez grupy plakatów.

 

DZIEŃ CZWARTY - MALEŃKIE WYCZYNY

1.     ,,Śpiewane małe conieco’’- Śpiewanie poznanych piosenek oraz odgadywanie zagadek i tańczenie pląsów.

2.     Turniej pt. ,, Globus” (pytania o Polsce, gdzie to jest? Znamy państwa należące do Unii Europejskiej, polskie miasta) podliczenie punktacji i przyznanie beczułek z miodem.

3.     ,, Kto zna Kubusia Puchatka?” quiz dotyczący przygód Kubusia Puchatka. Każda grupa wybiera dwóch przedstawicieli, odpowiadają na pytania. Przyznanie punktów i beczułek z miodem.

4.     Posiłek

5.     ,, Mapa Stumilowego Lasu’’ Każda grupa wykonuje mapę lub makietę Stumilowego Lasu – dużą i szczegółową . Grupy prezentują swoje dzieła.

 

DZIEŃ PIĄTY - URODZINY KUBUSIA

1.     ,,Głosowanko na śniadanko” ustalenie jadłospisu i przygotowanie urodzinowego stołu.

2.     ,,Serdecznie witamy gości Kubusia” – wszyscy przebierają się za mieszkańców Stumilowego Lasu. Podczas zabawy wrzucają głosy do wcześniej przygotowanych urn, nagradzając w ten sposób swoje grupy.

3.     ,,Przyjęcie urodzinowe” – na przyjęciu podliczone zostaną garnuszki z miodem i wręczone nagrody – małe conieco czyli słoiczki z miodzikiem. Uczestnicy zimowiska bawią się, tańczą i śpiewają.

4.     Wspólne odtańczenie tańca i pożegnanie się uczestników zimowiska.

    

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin