Umysl lidera.pdf

(1442 KB) Pobierz
3848666 UNPDF
3848666.001.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 1.08.2007
Tytuł: Umysł lidera (fragment utworu)
Autor: Iwona Majewska-Opiełka
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Anna Popis-Witkowska
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
3848666.002.png
SPIS TREŚCI
WSTĘP . ............................................................................................6
CZĘŚĆ PIERWSZA . .........................................................................10
LIDER . .............................................................................................11
Sylwetka lidera ..................................................................................................11
Funkcje lidera ...............................................................................................12
Kształtowanie liderów ..................................................................................18
Cechy lidera .................................................................................................20
Poczucie własnej wartości . .......................................................................21
Proaktywność . .........................................................................................26
Samodzielność . ........................................................................................33
Pozytywne myślenie . ...............................................................................37
Współzależność . ......................................................................................43
Spójność wewnętrzna . .............................................................................48
Poczucie obfitości . ...................................................................................52
Umiejętność tworzenia wizji . ...................................................................57
Zdolność i wola ciągłego uczenia się . .......................................................61
Intuicja . ....................................................................................................67
A co z kompetencjami zawodowymi? . .....................................................71
Prawa półkula menedżera ............................................................................76
Różnice w działaniu lewej i prawej półkuli mózgu . .................................76
Inteligencja emocjonalna . .......................................................................77
Początek trzeciego tysiąclecia . .................................................................81
Potrzeba twórczego myślenia . .................................................................83
Rozwijanie prawej półkuli ...............................................................................84
KONTEKST LIDERA .......................................................................90
Czynniki fizyczne i biologiczne ....................................................................92
Czynniki psychologiczne . .............................................................................97
Czynniki społeczne i polityczne .................................................................100
KIEROWANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM ...........................................4
Kierowanie a zarządzanie . ..................................................................................5
Nauka kierowania ........................................................................................10
Kierowanie zgodnie z wartościami ...................................................................13
Kultura przedsiębiorstwa .............................................................................14
Misja przedsiębiorstwa ................................................................................15
Tworzenie misji przedsiębiorstwa . ..........................................................18
Błędy racjonalnego zarządzania ..................................................................24
Czynniki zapewniające sukces przedsiębiorstwa ........................................25
Kultura przedsiębiorstwa w Polsce .............................................................28
Zmiany .............................................................................................................30
Czynniki powodujące lęk przed zmianami . .................................................31
Rola lidera w stymulowaniu zmian .............................................................33
...
.........................46
Zarządzanie naukowe ..................................................................................47
Zarządzanie z udziałem psychologii ............................................................49
Proca Hertzberga . ....................................................................................50
Teoria X . ...................................................................................................51
Teoria Y . ...................................................................................................52
Współczesna wiedza o człowieku i
nowym wieku
...............53
Teoria Z ........................................................................................................56
O potrzebie działania w
wpływ na teorie zarządzania
..........................................58
ZNAJOMOŚĆ LUDZI . .....................................................................161
To, co nas łączy ...............................................................................................162
Te same potrzeby, różne wartości ..................................................................165
Skąd się bierze wiedza o ludziach . ..................................................................167
Samopoznanie ............................................................................................168
Studiowanie przedmiotu ............................................................................169
Słuchanie i obserwowanie ..........................................................................170
Słuchanie empatyczne . ...........................................................................171
Jak rozmawiać . .......................................................................................173
Pomoc w zdobywaniu wiedzy o ludziach ....................................................177
REKRUTACJA PRACOWNIKÓW . ..................................................186
Curriculum vitae i wstępna rozmowa . ............................................................191
Warunki i technika wstępnej rozmowy ......................................................195
TWORZENIE WŁAŚCIWEJ ATMOSFERY
koncepcji
..........................199
Informacja w miejscu pracy ...........................................................................204
Narada – szczególna forma komunikacji . .................................................210
Garść wiadomości przydatnych przy
PRACY
narad ..........................................................................................................212
Czas trwania . ..........................................................................................213
Pora dnia . ...............................................................................................213
Plan . .......................................................................................................213
Uczestnicy . .............................................................................................213
Prowadzenie . ..........................................................................................216
Najczęstsze przyczyny złej komunikacji ....................................................220
Brak odpowiednich fizycznych warunków do
przygotowywaniu i prowadzeniu
porozumiewania się . ..............................................................................221
Brak potrzeby komunikacji . ..................................................................224
Nastawienie na przekazywanie, a
skutecznego
.....227
Przekazywanie sprzecznych informacji . ...............................................228
na
przyjmowanie informacji
Etapy przeprowadzania zmian ....................................................................37
Praktyka wprowadzania zmian . .......................................................................40
CZĘŚĆ DRUGA ................................................................................45
CZŁOWIEK I PRACA . ......................................................................46
Od zarządzania naukowego do
zarządzania w
jej
myśl
spójnej
nie
3848666.003.png
 
Tylko wygrana-wygrana .................................................................................231
Poczucie bezpieczeństwa ................................................................................235
Poczucie bezpieczeństwa ...............................................................................239
Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana ....................................................243
Warunki pracy . ...............................................................................................244
Motywowanie do pracy i współpracy .............................................................247
Poczucie sukcesu .......................................................................................248
Poczucie znaczenia i uznania .....................................................................252
Praca mająca znaczenie .............................................................................256
Powierzanie odpowiedzialności .................................................................261
Gratyfikacyjna rola pieniędzy ....................................................................264
Wzbudzanie entuzjazmu ...........................................................................268
Związki zawodowe . .........................................................................................272
LIDER W DZIAŁANIU ..................................................................280
Przesunięcie paradygmatu .............................................................................281
Nowy stosunek do pracy i działania ..............................................................284
Pracę trzeba lubić ......................................................................................287
Odmitologizowany Zachód ........................................................................291
A właśnie, że można . ..................................................................................295
Podświadomość – partner w biznesie ............................................................297
Świadome wykorzystywanie podświadomości .........................................300
Burza mózgów . ......................................................................................301
Wizualizacja . .........................................................................................302
Uczenie przyspieszone . .........................................................................303
Rozwijanie intuicji .....................................................................................305
Programowanie siebie i innych .................................................................308
Zarządzanie sobą w czasie . .............................................................................315
Nie ile, ale co ..............................................................................................316
Ważne czy pilne ..........................................................................................319
Życie zawodowe i prywatne . ......................................................................322
Powierzanie pracy innym ..........................................................................324
Praca w kręgu wpływu ...............................................................................326
Całościowa troska o swoje istnienie ..........................................................329
Wykorzystywanie potencjału intelektualnego . .....................................336
Troska o życie emocjonalne . .................................................................340
Coś dla duszy . ........................................................................................343
Kartka z terminarza ...................................................................................347
ZAKOŃCZENIE . ............................................................................355
Zgłoś jeśli naruszono regulamin