Reklama za pomocą bannerów reklamowych.doc

(57 KB) Pobierz
Reklama za pomocą bannerów reklamowych

Reklama za pomocą bannerów reklamowych

 

Banner jest to pasek reklamowy odpłatnie umieszczany na odpowiednio dobranych stronach WWW.

              Ma on postać statycznej lub animowanej grafiki o różnych rozmiarach, zarazem jest on hiperłączem do strony WWW reklamodawcy (może być to strona firmowa lub produktowa).

              Najczęściej spotykanym formatem bannera w Polsce jest 400x50 pikseli, ale spotyka się także inne wymiary (468x60, 460x55, itp.).

              Bardzo często bannery są animowane, animacja składa się zazwyczaj z 3 do 10 klatek i jest zapisana jako animowany obraz w formacie GIF.

              Ilość klatek uzależniona jest od wielkości pliku w którym zapisany jest banner (z reguły powinien on zajmować do 10 kB).

              Wygląd pasków reklamowych - okna dialogowe z paskami przewijania ekranu. Użytkownik naciskając na banner zostaje przełączony na stronę reklamodawcy.

 

Poniżej kilka przykładów profesjonalnych bannerów reklamowych:

l. Statyczny banner reklamowy Magazynu komputerowego „Enter" -

źródło: www. wp. pl

2. Animowany banner reklamowy firmy FF Computers

(przedstawione są dwie klatki, które pojawiają się na zmianę)

źródło: www. chip. pl

3. Animowany banner reklamowy firmy IBM

(przedstawione są dwie klatki, które pojawiają się na zmianę)

źródło: www. wp. pl

Sposoby na zwiększenie ilości kliknięć w paski reklamowe:

·        bannery animowane przyczyniają się do zwiększenia frekwencji o 25%;

·        napisy typu „kliknij tutaj" lub „kliknij teraz" zwiększają frekwencję o 18%;

·        umieszczenie na bannerze pytania typu „Czy chcesz wiedzieć więcej?" zwiększa frekwencję o 15%;

·        obietnica otrzymania prezentu zwiększa frekwencję o 35%.

 

 

Odpowiednie umieszczanie bannerów.

 

Þ              na stronach o dużej popularności              - np. strony Wirtualnej Polski (http://www.wp.pl);

Þ               odpowiednie audytorium, tzn. witryny powinny być

·              tematycznie związane z reklamowanym produktem,

·              często oglądane przez grupę docelową;

Þ               serwisy świadczące usługi typu „banner exchange"-

·              wzajemna wymiana bannerów pomiędzy użytkownikami danego serwisu,

·              udostępnianie własnej strony WWW dla obcych bannerów;

              serwisem tego typu jest Bannermania (http://www.bennermania.nom.pl);

Þ               dobór stron - dodatkowe nakłady finansowe –

·              ceny uzależnione od czasu ekspozycji bannera;

·              cena oparta na ilości kliknięć w banner;

·              najczęściej mierzona na podstawie wskaźnika zwanego klikalnością (clickthrough) - efektywna liczba naciśnięć na banner, faktyczna ilość przeniesień na stronę reklamodawcy - kwota za każde kliknięcie.

 

 

Reklama za pomocą poczty elektronicznej

 

Reklama wykorzystująca pocztę elektroniczną może przybrać wiele form:

 

l. Odpowiedzi na listy konsumentów - odpowiadanie na listy osób   zainteresowanych produktem (nie później niż w ciągu 2 dni).

2. Automatyczne odpowiadanie na listy - coraz częściej spotykana forma utrzymywania kontaktu z użytkownikami Internetu

(automatyczny system odpowiadający na przychodzące pocztą elektroniczną listy - podziękowanie za wysłanie listu oraz zapowiedź odpowiedzi).

3. Rozsyłanie informacji o promocjach, produktach, itp. - rozsyłanie informacji reklamowych do szerokiego grona użytkowników Internetu – baza danych adresów e-mail użytkowników sieci:

 

·              formularz  dla konsumentów na firmowej stronie WWW - adres e-mail

·               karty rejestracyjne produktów, kart gwarancyjnych, itp.

4. Rozsyłanie reklam w elektronicznych biuletynach - polega na wykorzystaniu ukazujących się wyłącznie w sieci elektronicznych biuletynów i magazynów -

·              docierają do określonej i łatwo definiowalnej grupy internautów;

·              przykładem magazynu w Polsce jest Web Kurier (http: / /webkurier. pdi. net).

5. Wysyłanie listów poprzez listy dyskusyjne – narzędzie marketingu

·              każdy list wysłany na adres danej listy jest automatycznie rozsyłany do wszystkich jej subskrybentów.

·              listy stanowią niemal gotową bazę adresatów o określonych kryteriach (bardzo niemile widziana).

·              branie udziału w dyskusjach tematycznych, a jedynym elementem promocyjnym powinien być podpis listu.

6. Wysyłanie listów do grup dyskusyjnych - przydatność i skuteczność tej formy jest bardzo zbliżona do poprzedniej:

·              każda wiadomość wysłana do danej grupy dyskusyjnej umieszczana jest na tzw. news serwerze, z którego każdy może ją pobrać i zapoznać się z jej treścią.

·              informacje wysyłane nie powinny być tekstami czysto reklamowymi, lecz niejako udziałem w ogólnej dyskusji (w tytule skrót UCE (Unsolicited Commercial E-mail) lub Ad: (Advertisement).

Ta forma bardzo dobrze nadaje się do reklamowania nowych stron WWW.

Zostały do tego celu specjalnie utworzone grupy dyskusyjne o nowo powstałych witrynach.

7. Umieszczanie podpisów w całej elektronicznej korespondencji firmy - jest to dołączanie podpisu do wszystkich wychodzących z firmy listów elektronicznych.

 

Podpis powinien zawierać podstawowe informacje o autorze, np.:

·              nazwa firmy, adres, telefon i faks (z numerem kierunkowym do kraju i miasta);

·              adres firmowej strony WWW, adres e-mail;

·              często umieszcza się w nim jeszcze krótką jedno-, dwufrazową charakterystykę firmy;

Reklamując firmę i produkty za pomocą poczty elektronicznej należy mieć na uwadze netykietę („etykietę w sieci").

Definiuje ona pewne ogólnie przyjęte zwyczaje. Zjawiskiem szczególnie groźnym i tępionym przez użytkowników sieci jest spam.

Mianem tym określa się dystrybucję drogą elektroniczną listów o treści reklamowej do adresatów, którzy nie wyrazili wcześniej zgody na ich otrzymywanie.

Firma, która dopuści się spamu może spodziewać się reakcji internautów:

·              zablokowanie firmowej skrzynki e-mail olbrzymią ilością listów odsyłanych przez adresatów spamu;

·              wpisanie firmy na listę spamerów oraz zła opinia w środowisku internautów.

Reklama strony WWW

Reklamę witryny WWW można podzielić na dwie części.

Þ               Reklama on-line

·              prowadzona jest ona bezpośrednio w łnternecie;

·              obejmuje zgłoszenie adresu strony do systemów indeksujących zasoby Sieci;

·              zgłoszenie witryny do wyszukiwarek (search engines) i katalogów (directories).

Największymi z nich w świecie są: Yahoo, Altavista, Infoseek, Lycos, HotBot, Webcrawler.

Systemy wyszukiwarek do umieszczenia strony w swoich zasobach potrzebują jedynie adresu URL.

Od chwili rejestracji może upłynąć nawet do sześciu tygodni zanim pojawi się ona w wynikach poszukiwań.

Powyższe systemy same przeszukują zarejestrowane strony a następnie dodają do swoich zasobów automatycznie pobrane słowa kluczowe.

Słowa te powinny być wcześniej podane przez projektanta strony w tzw. metatagach.

Wyszukiwanie strony polega na podaniu przez użytkownika słowa opisującego interesujący go temat. Wynikiem wyszukiwania jest podanie rankingu zindeksowanych wcześniej stron w kolejności ustalonej przez system.

Na kolejność umieszczania strony możemy mieć wpływ poprzez odpowiedni dobór słów kluczowych w opisie strony.

 

Największym w świecie systemem wyszukiwawczym jest Infoseek, a w Polsce polskojęzyczna wersja AltaYisty, czy też Netoskop, prowadzony przez redakcję miesięcznika Chip (http: //www. chip.pl).

 

Katalogami natomiast są systemy, w których rejestracja polega na samodzielnym podaniu (najczęściej w formie wypełnienia formularza) informacji - o stronie tzn. adresu i jej opisu              -  następuje  umieszczenie podanych informacji w katalogu na stronie WWW.

 

Najpopularniejszym katalogiem jest Yahoo.

 

Największym polskiem katalogiem w Internecie jest Wirtualna Polska (http://www.wp.pl).

 

Istnieją specjalne serwisy zgłaszające daną stronę automatycznie do kilku lub kilkunastu wyszukiwarek i katalogów ale są one często zawodne i zalecałbym samodzielne rejestrowanie strony w poszczególnych systemach.

 

Są to m.in.               Submit-It  (http://www.submit-it.com),

All4one (http://www.all4one.com/all4submit).

 

Drugą częścią reklamy strony WWW jest tzw.

Þ              reklama off-line (jest to promowanie witryny poza Internetem)

 

Do najczęstszych działań należą:

·              umieszczenie adresu strony i poczty elektronicznej we wszystkich materiałach drukowanych firmy tzn. wszędzie tam gdzie się pojawia adres firmy;

(foldery i broszury reklamowe, biuletyny, faktury, druki zamówień, cenniki, papier listowy, koperty, instrukcje obsługi, itp.);

·              umieszczenie adresu strony i poczty elektronicznej na wizytówkach pracowników;

·              podawanie adresu strony na reklamach w innych mediach (TV, radio, prasa, itp.);

·              umieszczenie adresu strony na opakowaniach produktów (szczególnie dotyczy to stron produktowych);

·              zamieszczenie adresu strony na innych gadżetach reklamowych (długopisy, zapalniczki, itp.)

 

·              zamieszczanie reklam prasowych zawierających jako jeden z głównych elementów adres firmowej witryny WWW - celem jest odesłanie odbiorcy na stronę WWW po dokładniejsze informacje.

 

·              podawanie adresu strony na opakowaniach produktów (na batonach Snickers, mleku Łaciate i wielu innych produktach) buduje także wśród odbiorców reklamy wizerunek firmy.

·              przedsiębiorstwa wykorzystujące Internet w swoich działaniach postrzegane są jako nowoczesne, rozwojowe i potrafiące radzić sobie w dynamicznie zmieniających się warunkach.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin