7.05.2009
Marta Krawczyk
Czas 45 min.
Temat : Dodawanie sposobem pisemnym
Cele głowne:
- zastosowanie liczenia sposobem pisemnym w praktyce
- utrwalenie słownictwa matematycznego – sumy
- uczeń potrafi odczytać działanie i wynik
- Cele szczegółowe
- skłanianie do starannego i estetycznego zapisywania działań
- pobudzanie aktywności uczniów poprzez stopniowanie trudności
Formy: zbiorowa i indywidualna
Metody: ćwiczeniowa , pogadanka ,
Środki dydaktyczne: działania na karteczkach, zadania
Tok lekcji:
1. Sprawy organizacyjne
- powitanie
- podanie tematu
- rachunek pamięciowy
a) Wykonaj działania w pamięci.
20 + 15 =
50 + 19 =
25+ 14 =
30 + 19 =
20 + 18 =
b) Wykonaj działanie pisemnie, oblicz sumę
A. 175 + 39 =
793 + 45 =
4591 + 7893 =
2394 + 4787 =
Uczniowie rozwiązują zadania na podanych przez nauczyciela
kartkach pt. „Sprawdź czy umiesz”
SPRAWDŹ, CZY UMIESZ
1. Oblicz:
a) 596 b) 2134 c) 3568 d) 4623
+384 +1072 +1909 +734
2. Podsumowanie lekcji.
Jako podsumowanie lekcji, każdy otrzymuje sprawdzian błyskawiczny, który rozwiązuje. Nauczyciel zbiera sprawdziany i ocenia pracę uczniów.
3. Zadanie pracy domowej.
Podręcznik, zadanie 103 – strona 36.
4. Pożegnanie
mpwjs