Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu nauczyciela dyplomowanego
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Zadania
Forma realizacji
Sposób dokumentowania
Termin realizacji
1. Poznanie procedury awansu zawodowego
● Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenia)
● Analiza dokumentów szkoły
● Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu
● Plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentacją szkoły
IX 2010
2. Realizacja planu i sporządzenie sprawozdania
● Wykonywanie zadań zawartych w Planie Rozwoju Zawodowego oraz z bieżącymi potrzebami życia szkoły
● Opracowanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego
● Gromadzenie dokumentacji, świadectw, konspektów, scenariuszy
● Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego
Okres stażu
VI 2013
3. Opracowanie w zespołach podstawowych dokumentów regulujących pracę placówki
● Praca w zespole tworzącym Plan Pracy Szkoły
● Coroczna analiza planu wychowawczego
● Udział w zespole ds. promocji szkoły
● Znajomość dokumentacji oraz zmian dokonywanych przez MEN
● Potwierdzenia dyrektora
4. Pogłębianie wiedzy
i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym
● Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (WDN, warsztaty, kursy, konferencje, narady)
● Zaświadczenia
5. Przeprowadzenie i analiza wyników kompetencji uczniów klasy III rozpoczynających i kończących naukę w celu utworzenia planu naprawczego oraz planowania przyszłych działań edukacyjnych
● Analiza badania przyrostu wiedzy wśród uczniów klasy 3 – Badanie kompetencji uczniów rozpoczynających i kończących naukę w klasie 3.
● Tworzenie planu naprawczego
● Wnioski do dalszej pracy
● Wyniki badań
● Plan naprawczy
● Wnioski
IX 2012
6. Uwzględnianie w pracy dydaktyczno-wychowawczej potrzeb rozwojowych ucznia
● Praca wspierająca uzdolnienia ucznia poprzez indywidualizację nauczania zachęcania do udziału w konkursach,
● Uwzględnianie w pracy dydaktycznej i wychowawczej specyficznych potrzeb edukacyjnych uczniów
● Dostosowanie wymagań edukacyjnych uczniów mających trudności w nauce zgodnych z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej
● Dokumentacja własna
● Opinie nauczyciela o uczniu
● Wnioski do pracy opracowane na podstawie opinii bądź orzeczeń PPP
7. Przygotowanie i przeprowadzenie wewnątrzszkolnych konkursów
● Przygotowanie uczniów do konkursów
● Przeprowadzenie konkursów
● Dyplomy
● Regulaminy
● Protokoły
8. Przeprowadzenie badań edukacyjnych wśród uczniów klas pierwszych
● Przeprowadzanie badań wśród uczniów rozpoznających naukę testem “Dojrzałości szkolnej”
● Opracowanie wniosków do pracy
9. Włączenie rodziców w życie szkoły
● Opracowanie ankiet
● Zdiagnozowanie potrzeb
● Przeprowadzenie zajęć otwartych dla rodziców
● Włączanie rodziców w organizację różnych uroczystości stwarzając warunki do współpartnerstwa
● Organizowanie uroczystości szkolnych, np. Dzień Babcii Dziadka, Dzień Matki i Ojca, Zakończenie klasy III, Ślubowanie klasy I oraz zakończenie roku szkolnego.
● Ankiety
● Scenariusze spotkań
● Potwierdzenia
● Zdjęcia
10. Doskonalenie miejsca i warsztatu pracy
● Przygotowanie pomocy dydaktycznych
● Doskonalenie warsztatu pracy
● Dbałość o estetykę klasopracowni
● Gromadzenie pomocy
● zaświadczenia dyrektora
11. Przygotowanie i przeprowadzenie apeli, akademii, imprez środowiskowych, uroczystości, konkursów, wycieczek szkolnych
● Oprawa muzyczna wszystkich uroczystości szkolnych
● Uroczystość środowiskowa “Dzień Babci i Dziadka”
● Koncert okolicznościowe dla środowiska lokalnego
● Koncert okolicznościowe w pobliskim Domu Pomocy Społecznej
● Udział w „Betlejem Poznańskim”
● Zorganizowanie wycieczek do innych miast
● Inne związane z kalendarzem klasowym i szkolnym
● Scenariusze uroczystości
● Zdjęcia, nagrania
● Karty wycieczki
§ 8 ust.2 pkt 2
...
Kekos