Ale urwał ANDRZEJ BUBROWIECKI.pdf
(
2355 KB
)
Pobierz
391229716 UNPDF
Ten darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
„Ale urwał!”
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Wydawnictwo Złote Myśli
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko
i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek
zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej od-
sprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
© Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
&
Andrzej Bubrowiecki
rok 2010
Data: 23.11.2010
Tytuł: Ale urwał! – fragment utworu
Autor: Andrzej Bubrowiecki
Projekt okładki: Janusz Skierkowski
Redakcja: Magdalena Michalak, Sylwia Fortuna
Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www. ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej
książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowie-
dzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie
praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie pono-
szą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzy-
stania informacji zawartych w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Spis treści
.
.........................................11
Obszar duchowy
...............................................................12
Obszar mentalny
.
..............................................................14
Obszar emocjonalny
.
........................................................18
Obszar fizyczny
.
................................................................24
Kiedy uczenie się może być problemem
.
..............................29
Rozpoznawanie własnego stylu uczenia się
.
........................41
Test określający dominujące systemy reprezentacji
(hierarchię zmysłów)
.
........................................................42
Test określający dominującą
.................47
Dominujące style uczenia się
.
...........................................51
Warunki środowiskowe, fizyczne i
mózgową
....................55
Środowisko sprzyjające uczeniu się
.
.................................57
Teoria inteligencji wielorakiej
.
................................................59
Test określający rodzaje inteligencji
.
.................................59
Charakterystyka poszczególnych rodzajów inteligencji
.
....63
Skuteczna strategia uczenia się
.
..........................................71
Etap I. Przygotowanie
.......................................................73
Etap II. Lektura właściwa
.
.................................................78
Etap III. Kolejne powtórki
.
.................................................84
„Flow” — radosny stan uczenia się
.
....................................101
Uczenie się przy muzyce
.
...................................................107
Uczenie się „równoległe”
.
....................................................109
Jak uczyć się jednocześnie dwóch rzeczy?
.
....................109
Jak słuchać na wykładach
.
..................................................113
Dieta dla uczącego się mózgu
.
...........................................117
Uwagi ogólne o
społeczne
.
....................................................120
Codzienne „ładowanie akumulatorów”
.
...............................121
Ochrona umysłu przed złymi emocjami
...........................123
Negatywne oddziaływanie mass mediów
.
.......................124
Wstęp
.
....................................................................................7
Obszary, w
jakich funkcjonujemy
półkulę
diecie
...................159
Myślenie lateralne
.
..............................................................163
Zasada pierwsza
.
............................................................164
Zasada druga
..................................................................165
Zasada trzecia
.
...............................................................167
Zasada czwarta
.
..............................................................168
Zasada piąta
.
..................................................................170
Wybrane techniki myślenia kreatywnego
.
...........................171
Technika przypadkowego bodźca
.
..................................171
Prywatna burza mózgów
.
................................................172
Technika analogii
.
............................................................173
Gospodarowanie czasem
.
..................................................177
Ustalanie priorytetów
.
......................................................179
Podsumowanie
.
..................................................................181
Podstawowe zasady dla posiadacza „uczącego się umysłu”
........................................................................................181
Bibliografia
.
.........................................................................185
Odpowiednie towarzystwo
.
..............................................125
Sztuka wybaczania
.
........................................................126
Postawa wdzięczności
....................................................127
Dlaczego warto rozwijać kreatywność
.
...............................129
„Idea killers”
....................................................................133
Iloraz inteligencji twórczej
.
..................................................137
Codzienny trening kreatywności
.
........................................141
Etapy kreatywnego myślenia
.
.............................................149
Znaczenie percepcji
.
...........................................................157
ZWI, czyli Zalety, Wady i
to, co Interesujące
Ale urwał! :: Andrzej Bubrowiecki
::
kliknij po więcej
Rozpoznawanie własnego stylu uczenia
się
Każdy człowiek ma osobisty styl uczenia się. To najskuteczniejszy
sposób odbierania, przetwarzania i zapamiętywania informacji,
stworzony na podstawie naszych talentów i pewnej wrodzonej
specyfice całej osobowości. Inaczej mówiąc, każdy z nas ma swoje
mocne strony, które w jak najszerszym zakresie powinien
wykorzystywać w procesie nauki. Większość szkolnych
niepowodzeń wynika z faktu, że ta różnorodność stylów uczenia się
niestety nie jest uwzględniana w dominujących w szkole programach
nauczania. Większość z nich działa tak, jakby wszyscy ludzie w taki
sam sposób myśleli i postępowali.
Istnieje bardzo wiele metod określania stylu nauki. Jedną
z najbardziej wyczerpujących i funkcjonalnych jest ta, którą
proponują profesorowie Ken i Rita Dunnowie z St. Johns University
w Nowym Jorku. Uważają oni, że nasz styl uczenia się zależy od
kombinacji następujących czynników:
●W jaki sposób najłatwiej przyswajamy informacje —
czy najłatwiej uczymy się, patrząc, słuchając, poruszając się?
●W jaki sposób porządkujemy i przetwarzamy infor-
macje — czy dominuje prawa czy lewa półkula?
●Jakie warunki środowiskowe, fizyczne i społeczne pomagają nam
w przyswajaniu i zapamiętywaniu informacji?
Cennym uzupełnieniem powyższej propozycji metodologicznej
5
Rozpoznawanie własnego stylu uczenia
się
Plik z chomika:
dzysmen
Inne pliki z tego folderu:
JA Tadeusz Niwiński.pdf
(3528 KB)
Dzwonisz, sprzedajesz Artur Affek.pdf
(1489 KB)
Ty tu rządzisz! Marek Olejniczak.pdf
(1459 KB)
dieta proteinowa Pola Majkowska.pdf
(1359 KB)
Zburzę ten mur! Sławomir Luter.pdf
(1502 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ███ FREEE FILMY ███
- Kowboje i Obcy PL WERSJA-HD-DVDRIP
- - - -106 NOWOŚCI XXX
- - - -WCIĄGAJĄCE AMATORKI
SPORT
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin