Wesoły karnawał
Cel główny: Poznanie własnych możliwości, uczestniczenie w zabawach i grach zespołowych, zbiorowych, dających możliwość obserwowania siebie na tle innych i budowania pozytywnego obrazu własnej wartości.
Lp.
Zadania edukacyjne
Cele operacyjne
Zakres edukacji
Uwagi
1.
Opowiadanie D. Niewoli – „Chciałem wam powiedzieć...”:
· zwrócenie uwagi na prawidłowe zachowanie się dzieci w grupie,
· rozmowa n/t opowiadania,
- słucha uważnie opowiadania,
- wie, że w każdej sytuacji należy zachowywać się grzecznie,
Moje przedszkole
2.
„Taniec z grzechotkami” – nauka kroków
i układu tańca, rytmiczne poruszanie się po sali i potrząsanie grzechotkami na sygnał nauczyciela.
- słucha muzyki i porusz się rytmicznie,
- reaguje na sygnał nauczyciela,
Ja i sztuka – muzyka
3.
„W karnawale same bale” – rozmowy n/t balów, zabaw karnawałowych, kostiumów. Czytanie całościowe wyrazu bal.
Zabawa – „Zgadnij w jaką postać z bajki się przebrałem?”
- wypowiada się samodzielnie na określony temat,
- potrafi zaprezentować postać z bajki,
- potrafi odnaleźć z pośród innych wyrazów słowo bal,
Myślę, mówię, czytam...
4.
Zabawa matematyczna „Balonowe zabawy” – tworzenie zbiorów balonów na postawie jednej wybranej cechy: koloru lub wielkości. Przeliczanie balonów w zbiorach.
- tworzy zbiór na podstawie jednej cechy,
- przelicza w zakresie sześciu,
Moje pierwsze doświadczenie z matematyką
5.
Kolorowe maski – wykonanie masek na bal karnawałowy z okrągłych talerzyków papierowych, ozdabianie ich błyszczącą folią samoprzylepną.
- samodzielnie projektuje i wykonuje maskę,
- ozdabia ją wg własnej inwencji twórczej,
Ja i sztuka – plastyka
6.
Zabawy rytmiczne przy piosence „Zabawa karnawałowa”:
· ćwiczenia inhibicyjno – incytacyjne,
· wyklaskiwanie wraz nauczycielem rytmu piosenki,
- bierze udział w zabawach,
- wyklaskuje rytm piosenki,
Ja i sztuka - muzyka
7.
„Ten mały nasz bałwanek” ćwiczenia ruchowo – graficzne – rysowanie w powietrzu obiema rękami konturów bałwanka.
Ćwiczenia grafomotoryczne – kalkowanie wzoru choinki.
- kreśli w powietrzu określone przez nauczyciela kształty,
- kalkuje wzory,
8.
Ćwiczenia gimnastyczne metodą R. Labana – zestaw VII (opracowane przez R. Gałuszkę)
Sprawność ruchowa
9.
Czy śnieg jest czysty? – poznawanie właściwości śniegu za pomocą obserwacji,
Próby określenia dlaczego śnieg jest brudny?
- potrafi wyciągnąć wnioski z obserwacji,
- zna właściwości śniegu,
- dzieli się swoimi spostrzeżeniami
z innymi,
Ja i przyroda
10.
Zabawy ruchowe orientacyjno – porządkowe wg K. Wlaźnik.
Literatura: Przewodnik metodyczny. Pięciolatek bawię się i uczę – red. W. Żaba – Żabińska
Wychowanie fizyczne w przedszkolu. – K. Wlaźnik
1
stokrotka2214