strategia bezp. narod. FR do 2020r. [POL].doc

(158 KB) Pobierz
ZATWIERDZONA

Strategia bezpieczeństwa narodowego Rosyjskiej Federacji do 2020 roku

 

ZATWIERDZONE

Dekretu prezydenckiego

Federacja Rosyjska

na 12 maja 2009 № 537

 

 

S T R T E D I

bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej do 2020 roku

 

 

I. Postanowienia ogólne

 

1. Rosja przezwyciężenia skutków kryzysu systemowego z końca XX wieku, politycznych i społeczno-gospodarczej - do przestaną spadać stopy życiowej i jakości życia obywateli rosyjskich, stanąć pod presją nacjonalizm, separatyzm i terroryzm międzynarodowy uniemożliwiły zdyskredytować porządku konstytucyjnego, utrzymanie suwerenności i integralności terytorialnej, należy przywrócić zdolność do budowania konkurencyjności i obrony interesów narodowych jako kluczowy temat pojawiających się wielobiegunowy stosunków międzynarodowych.

Wdrożone polityki publicznej na rzecz obronności, bezpieczeństwa publicznego i bezpieczeństwa publicznego, zrównoważonego rozwoju Rosji, odpowiednie warunki wewnętrzne i zewnętrzne. Warunki do wzmocnienia bezpieczeństwa narodowego, skonsolidowanych przestrzeni prawnej. Rozwiązane priorytetów w sferze gospodarczej, zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej gospodarki narodowej. Regeneruje rodowity Rosjanin ideałów, duchowości, godność związane z pamięci historycznej. Stronger publicznego konsensusu opartego na wspólnych wartościach - wolności i niepodległości państwa rosyjskiego, ludzkości, międzynarodowego pokoju i jedności kultur międzynarodowych osób Federacji Rosyjskiej, szacunek dla tradycji rodzinnych i patriotyzmu.

Ogólnie rzecz biorąc, tworzy warunki dla wiarygodnych zapobiegania zagrożeniom wewnętrznego i zewnętrznego bezpieczeństwa narodowego, szybki rozwój i przekształcenia Rosji w jednym z wiodących krajów w zakresie postępu technicznego, jakości życia, wpływu procesów globalnych.

W kontekście procesów globalizacji globalnego rozwoju, międzynarodowe stosunki polityczne i gospodarcze, które tworzą nowe zagrożenia i ryzyka dla rozwoju jednostki, społeczeństwa i państwa, Rosja jako gwarant sukcesu krajowych ruchów na rzecz rozwoju nowej polityki rządu w sprawie bezpieczeństwa narodowego.

2. Główne kierunki bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej są strategiczne priorytety krajowe, które określają problem z najważniejszych społecznych, politycznych i reform gospodarczych w celu stworzenia bezpiecznych warunków do realizacji konstytucyjnych praw i wolności obywateli rosyjskich, wdrażania zrównoważonego rozwoju, zachowania integralności terytorialnej i suwerenności państwa.

3. Strategia Bezpieczeństwa Narodowego Federacji Rosyjskiej do 2020 roku - oficjalnie system strategicznych priorytetów, celów i środków krajowych i zagranicznych uwarunkowań polityki bezpieczeństwa narodowego i poziomu zrównoważonego rozwoju kraju w perspektywie długoterminowej.

Koncepcja stanowiska w dziedzinie bezpieczeństwa narodowego oparta na podstawowych relacji i współzależności w Strategii Bezpieczeństwa Narodowego Federacji Rosyjskiej do roku 2020 i Koncept długoterminowego rozwoju społeczno-gospodarczego Federacji Rosyjskiej do 2020 roku.

4. Strategia ta jest dokumentem podstawę planowania rozwoju systemów w celu zapewnienia bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej, która określa procedury i środki w celu zapewnienia bezpieczeństwa narodowego. Stanowi to podstawę do konstruktywnej współpracy organów rządowych, organizacji i stowarzyszeń w celu ochrony interesów narodowych Federacji Rosyjskiej i bezpieczeństwo osób, społeczeństwa i państwa.

5. Głównym celem tej strategii jest rozwijanie i utrzymywanie narodowych sił bezpieczeństwa wewnętrznego i zewnętrznego środowiska sprzyjającego realizacji strategicznych priorytetów krajowych.

6. W tej strategii, następujące podstawowe pojęcia:

"Bezpieczeństwo narodowe" - stanu bezpieczeństwa jednostki, społeczeństwa i państwa od zagrożeń wewnętrznych i zewnętrznych, co pozwala na konstytucyjne prawa, wolności, jakości godnej i poziomu życia obywateli, suwerenności, integralności terytorialnej i zrównoważonego rozwoju Federacji Rosyjskiej, obronności i bezpieczeństwa państwa;

"Interesy narodowe Federacji Rosyjskiej" - zbiór wewnętrznych i zewnętrznych potrzeb państwa w zapewnieniu bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju jednostki, społeczeństwa i państwa;

"Zagrożenie bezpieczeństwa narodowego" - bezpośredni lub pośredni potencjalnie szkodliwy konstytucyjnych praw, wolności, jakości godnej i poziomu życia obywateli, suwerenności i integralności terytorialnej i zrównoważonego rozwoju Federacji Rosyjskiej, obrony i bezpieczeństwa narodowego;

"Narodowe Strategiczne priorytety - najważniejsze obszary bezpieczeństwa narodowego, do sprzedania konstytucyjnych praw i wolności obywateli rosyjskich w ramach trwałego rozwoju społeczno-gospodarczego i ochrony suwerenności, niepodległości i integralności terytorialnej;

"System bezpieczeństwa narodowego" - siły i środki w celu zapewnienia bezpieczeństwa narodowego;

"Siły bezpieczeństwa narodowego" - Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej, innych wojsk, formacji wojskowych i organów, w których prawo federalne przewiduje wojskowych i (lub), organy ścigania i władze federalne w ramach krajowych bezpieczeństwa państwa, zgodnie z prawem Federacji Rosyjskiej;

"Środki zapewnienia bezpieczeństwa narodowego - technologie, jak również sprzęt, oprogramowanie, językowych, prawnych, organizacyjnych zasobów, w tym kanałów telekomunikacyjnych wykorzystywanych w systemie bezpieczeństwa narodowego w zakresie zbierania, montaż, przetwarzania, przekazywania lub odbierania informacji o stanie bezpieczeństwa narodowego oraz środków do wzmocnienia.

7. Siły i środki zapewniające bezpieczeństwo narodowe skupić swoje wysiłki i zasoby na bezpieczeństwo narodowe w krajowym sferze politycznej, gospodarczej i społecznej, nauki i edukacji, międzynarodowych, duchowe, informacyjnych, wojskowych, przemysłu obronnego, a także obszary ochrony środowiska, jak również w miejscach publicznych bezpieczeństwa.

 

II. Współczesnego świata i Rosji: stan i tendencje rozwojowe

 

8. Rozwój świata podąża drogą globalizacji we wszystkich sferach życia międzynarodowego, który charakteryzuje się dużą dynamiką i współzależności zdarzeń.

Między państwami zaostrzenie sprzeczności związane z nierównomiernego rozwoju w wyniku procesu globalizacji, pogłębienie różnic w poziomie dobrobytu. Wartości i modele rozwoju zostały poddane globalnej konkurencji.

Zwiększona podatność wszystkich członków społeczności międzynarodowej do podjęcia nowych wyzwań i zagrożeń.

W wyniku budowy nowych ośrodków wzrostu gospodarczego i wpływów politycznych rozwija się jakościowo nowych sytuacji geopolitycznej. Wygenerowane skłonności do poszukiwania rozwiązań istniejących problemów i sytuacji kryzysowych na szczeblu regionalnym, bez udziału sił spoza regionu.

Nieadekwatność istniejących globalnych i regionalnych architektury zorientowanej, zwłaszcza w regionie euroatlantyckim, tylko North Atlantic Treaty Organization, jak również niedoskonałości instrumentów prawnych i mechanizmów w coraz większym stopniu stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa międzynarodowego.

9. Przejście od konfrontacji bloków zasad wielowektorowości dyplomacji i potencjału zasobów Rosji i pragmatyczny polityk z jej zastosowania, poszerzyło możliwości Federacji Rosyjskiej do wzmocnić swoje wpływy na arenie międzynarodowej.

Federacja Rosyjska ma potencjał, by polegać na stworzeniu warunków średnioterminowe do jego konsolidacji w wielu stanach - liderów w globalnej gospodarce poprzez efektywny udział w globalnym podziale pracy, poprawę globalnej konkurencyjności gospodarki narodowej, potencjału obronnego, poziom bezpieczeństwa państwa i społeczeństwa .

10. W celu zapewnienia interesów narodowych Federacji Rosyjskiej będzie miała negatywny wpływ na prawdopodobieństwo nawrotu jednostronne podejście wojskowych stosunków międzynarodowych, sprzeczności pomiędzy głównymi aktorami w polityce światowej, rozprzestrzenianie broni masowego rażenia należących do terrorystów ręce i ulepszonych form nielegalnej działalności w cyberprzestrzeni i biologicznych pól, w sferze wysokich technologii. Zwiększenie globalnej konfrontacji informacyjnych, zagrożenia dla stabilności wzrostu przemysłowego i krajów rozwijających się, ich rozwoju społeczno-gospodarczego i demokratycznych instytucji. Czy rozwój nacjonalizm, ksenofobia, separatyzmu i ekstremizmu rodzącego przemoc, w tym hasła radykalizm religijny. Pogarszają globalnej sytuacji demograficznej i problemów środowiska naturalnego, wzrost zagrożeń wynikających z niekontrolowanego i nielegalnej migracji, handlu narkotykami i handlu ludźmi, innych form międzynarodowej przestępczości zorganizowanej. Prawdopodobnie rozprzestrzeniania epidemii spowodowanych przez nowe, wcześniej nieznanych wirusów. Bardziej widoczne będzie brakiem wody pitnej.

11. Uwaga międzynarodowej polityki w perspektywie długoterminowej skupi się na posiadaniu źródeł energii, w tym na Bliskim Wschodzie, na Morzu Barentsa i w innych częściach Arktyki, basenu Morza Kaspijskiego i Azji Środkowej. Negatywny wpływ na sytuację międzynarodową w średnim okresie będzie w dalszym ciągu sytuacja w Iraku i Afganistanie, konflikt na Bliskim Wschodzie, w kilku krajach Azji Południowej i Afryce, na Półwyspie Koreańskim.

12. Krytyczny stan ochrony fizycznej materiałów niebezpiecznych i placówek, szczególnie w krajach o niestabilnej sytuacji politycznej, a nie pod kontrolą państwa rozprzestrzeniania broni konwencjonalnej, może prowadzić do zaostrzenia istniejących i powstających regionalnych i międzynarodowych konfliktów.

W warunkach konkurencji o zasoby nie można wykluczyć, rozwiązywanie problemów za pomocą siły zbrojnej - może być naruszone istniejącej równowagi sił w pobliżu granic Federacji Rosyjskiej i granic jej sojuszników.

Zwiększać ryzyko zwiększenia liczby państw - broni jądrowej.

Możliwości wspierania stabilności globalnej i regionalnej znacznie suzyatsya umieszczając w Europie elementów globalnego systemu obrony przeciwrakietowej USA.

Globalnego kryzysu finansowego i gospodarczego mogą stać się porównywalne do uszkodzenia kumulują się z szeroką skalę użycia siły zbrojnej.

13. W dłuższej perspektywie Rosja będzie dążyć do budowania stosunków międzynarodowych na zasadach prawa międzynarodowego, zapewnić niezawodne i równego bezpieczeństwa państw.

Aby chronić swoje interesy narodowe Rosji w ramach prawa międzynarodowego, będzie prowadzić racjonalną i pragmatyczną politykę zagraniczną, która wyklucza kosztowny konfrontacji, w tym nowego wyścigu zbrojeń.

ONZ i Rada Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych uważa, Rosji jako centralny element systemu stabilnego stosunków międzynarodowych, w oparciu o - szacunku, równości i wzajemnie korzystnej współpracy między krajami, w oparciu o cywilizowanych środków politycznych w celu rozwiązania globalnych i regionalnych kryzysów.

Rosja zacieśni współpracę w takich formatach jak wielostronnych Grupę Ośmiu, grupa dwudziestu, RIC (Rosja, Indie i Chiny), BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny), jak również korzystać z innych nieformalnych instytucji międzynarodowych.

Rozwoju stosunków dwustronnych i wielostronnych współpracy z państwami - członkami Wspólnoty Niepodległych Państw jest priorytetem zagranicznej polityki Rosji. Rosja będzie dążyć do rozwoju zdolności regionalnych i subregionalnych integracji i koordynacji w przestrzeni stanów - członków Wspólnoty Niepodległych Państw w pierwszym z krajów Wspólnoty Niepodległych Państw oraz Organizacji Układu o Bezpieczeństwie Zbiorowym i Euroazjatyckiej Wspólnoty Gospodarczej, ma stabilizujący wpływ na ogólną sytuację w regionach graniczących z państw - członków Wspólnoty Niepodległych Państw.

W tym przypadku, Organizacji Układu o Bezpieczeństwie Zbiorowym jest uważany za główne narzędzie przeznaczone do konfrontacji międzypaństwowych regionalnych zagrożeń i wyzwań natury polityczno-wojskowej i wojskowo-strategicznych, w tym zwalczania nielegalnego obrotu środkami odurzającymi i substancjami psychotropowymi.

14. Rosja przyczyni się do wzmocnienia Euroazjatyckiej Wspólnoty Gospodarczej jako rdzeń integracji gospodarczej, narzędzie wspierania realizacji dużych wody i energii, infrastruktury, przemysłu i innych wspólnych projektów, przede wszystkim znaczeniu regionalnym.

15. znaczenie Rosji będzie wzmocnienie potencjału politycznego Szanghajskiej Organizacji Współpracy, w ramach promocji praktyczne kroki, które budowania wzajemnego zaufania i partnerstwa w Azji Środkowej.

16. Rosja popiera kompleksowe wzmocnienie mechanizmów współpracy z Unią Europejską, w tym stopniowe tworzenie wspólnych przestrzeni w gospodarce, bezpieczeństwa zewnętrznego i wewnętrznego, edukacji, nauki i kultury. Długoterminowe interesy narodowe Rosji do utworzenia Euro-Atlantic otwarty system zbiorowego bezpieczeństwa, na wyraźną podstawę prawno-traktatowego.

17. Czynnikiem decydującym w stosunkach z Organizacją Traktatu Północnoatlantyckiego będzie nie do przyjęcia dla Rosji planuje przenieść infrastruktury militarnej do jej granic i próbuje je globalnej odpowiedzialności, które są niezgodne z prawem międzynarodowym.

Rosji zależy na rozwoju stosunków z Organizacją Traktatu Północnoatlantyckiego na podstawie równości i wzmocnienie ogólnego bezpieczeństwa w euroatlantyckim obszarze, głębokość i treści, które zostaną określone przez sojusz jest gotowa wziąć pod uwagę uzasadnione interesy Rosji w realizacji politycznych i wojskowych planowania, poszanowania prawa międzynarodowego i co do ich dalszego przetwarzania i poszukiwanie nowych zadań i funkcji humanistycznej orientacji.

18. Rosja będzie dążyć do budowania równego i pełnego strategicznego partnerstwa ze Stanami Zjednoczonymi w oparciu o wspólne interesy i, biorąc pod uwagę kluczowy wpływ stosunków rosyjsko-amerykańskich na temat stanu sytuacji międzynarodowej w ogóle. Jak dotrzeć do nowych priorytetów porozumień w sprawie rozbrojenia i kontroli zbrojeń, środki budowy zaufania, a także adres nierozprzestrzeniania broni masowego rażenia, wzmocnienie współpracy w dziedzinie walki z terroryzmem, rozwiązywania konfliktów regionalnych.

19. W dziedzinie bezpieczeństwa międzynarodowego, Rosja będzie nadal zobowiązują się do korzystania z instrumentów politycznych, prawnych, zagranicznych, wojskowych i innych w celu ochrony suwerenności państwa i interesów narodowych.

Przeprowadzenie przewidywalny i przejrzysty polityki zagranicznej jest nierozerwalnie związane z realizacją zrównoważonego rozwoju w Rosji. Udana integracja Rosji z globalną przestrzenią gospodarczą i międzynarodowego podziału pracy utrudniają wolny tłumaczenie gospodarki narodowej na innowacyjnej ścieżki rozwoju.

20. Zapobiegania zagrożeniom dla bezpieczeństwa narodowego jest niezbędna do zapewnienia stabilności społecznej, etnicznej i religijnej harmonii, zwiększy potencjał mobilizacji i wzrostu gospodarki narodowej, poprawę jakości władze publiczne oraz stworzenie skutecznych mechanizmów ich interakcji ze społeczeństwem obywatelskim w celu wprowadzenia w życie obywateli Federacji Rosyjskiej prawa do życia, bezpieczeństwa, pracy, mieszkalnictwa, zdrowia i zdrowego stylu życia, dostęp do przystępnych cenowo rozwoju edukacji i kultury.

 

III. Interesy narodowe Federacji Rosyjskiej i strategiczne priorytety krajowe

 

21. Narodowe interesy Federacji Rosyjskiej w perspektywie długoterminowej jest:

w rozwoju demokracji i społeczeństwa obywatelskiego, zwiększenie konkurencyjności gospodarki narodowej;

w celu zapewnienia nienaruszalności porządku konstytucyjnego, suwerenności i integralności terytorialnej Federacji Rosyjskiej;

w transformacji Federacji Rosyjskiej jako mocarstwa, którego celem jest utrzymanie stabilności strategicznej i obopólnie korzystnego partnerstwa w wielobiegunowego świata.

22. Wewnętrzne i zewnętrzne potrzeby suwerennego państwa w bezpieczeństwo narodowe są realizowane poprzez strategiczne priorytety krajowe.

23. Głównych priorytetów bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej obrony narodowej, rządu i bezpieczeństwa publicznego.

24. W celu zapewnienia bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej, wraz z realizacją kluczowych priorytetów krajowych bezpieczeństwa, koncentrując swoje wysiłki i zasoby na następujące priorytety dla zrównoważonego rozwoju:

poprawa jakości życia obywateli rosyjskich poprzez zapewnienie bezpieczeństwa osobistego, a także wysokie standardy utrzymania;

wzrostu gospodarczego, który uzyskuje się głównie poprzez rozwój krajowych systemów innowacji i inwestycji w kapitał ludzki;

nauki, technologii, edukacji, zdrowia i kultury, które rozwijają się poprzez wzmocnienie roli państwa i poprawy partnerstwa publiczno-prywatnego;

ekologii systemów życia i ochrony środowiska, utrzymanie która osiągana jest poprzez zrównoważone wykorzystanie i rozwój zaawansowanych technologii i celowego rozmnażania potencjalnych zasobów naturalnych kraju;

stabilności strategicznej i równego partnerstwa strategicznego, które wzmocnione przez aktywne uczestnictwo Rosji w rozwoju wielobiegunowego modelu ładu światowego.

 

IV. Zapewnienie bezpieczeństwa narodowego

 

25. Main Content bezpieczeństwa narodowego jest utrzymanie mechanizmów prawnych i instytucjonalnych, możliwości i zasobów państwa i społeczeństwa w interesie narodowym Federacji Rosyjskiej.

Stan bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej bezpośrednio zależy od kraju, potencjału gospodarczego i wydajności systemów w celu zapewnienia bezpieczeństwa narodowego.

 

1. Obrona narodowa

 

26. Celem strategicznym jest poprawa obrony narodowej są, aby zapobiec globalnej i regionalnej wojen i konfliktów, jak również realizację strategicznych odstraszania w interesie bezpieczeństwa militarnego państwa.

odstraszania strategicznego obejmuje opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu powiązanych ze sobą politycznych, dyplomatycznych, wojskowych, gospodarczych, informacji i innych środków mających na celu zapobieganiu lub ograniczenie zagrożeń destrukcyjnych działań przez państwo - agresora (koalicji państw).

odstraszania strategicznego, korzystając z potencjału gospodarczego państwa, w tym sił wsparcia zasobów w celu zapewnienia bezpieczeństwa narodowego poprzez rozwój wojskowo-patriotycznego wychowania obywateli Federacji Rosyjskiej, jak również infrastruktury wojskowej i systemów zarządzania organizacji wojskowej państwa.

27. Federacją Rosyjską stanowi obrona narodowa, oparta na zasadach racjonalnego adekwatności i skuteczności, w tym poprzez niewojskowych metod i mechanizmów działania w odpowiedzi na dyplomacji publicznej i przywracania pokoju, międzynarodowej współpracy wojskowej.

28. Bezpieczeństwa militarnego jest zapewniona poprzez rozwój i poprawę stanu wojskowego i potencjału obronnego oraz przyznawania dostateczne zasoby finansowe, materialne i inne.

Strategiczne cele obrony narodowej dokonuje się poprzez rozwój bezpieczeństwa narodowego, perspektywy wojskowo-technicznego i rozwoju polityki infrastruktury wojskowej, jak również poprzez poprawę zarządzania państwem organizacji wojskowych i wdrażania środków zmierzających do zwiększenia prestiżu służby wojskowej.

29. Polityka publiczna Federacji Rosyjskiej w dziedzinie obrony narodowej i budownictwo wojskowe, w tym w ramach Państwa Związkowego, długoterminowego ma na celu poprawę rosyjskich sił zbrojnych, innych wojsk, formacji wojskowych i organów do każdych warunkach sytuacji wojskowo-politycznej w celu zapewnienia bezpieczeństwa suwerenności i integralności terytorialnej.

30. Zagrożenia dla bezpieczeństwa wojskowego są: polityka szereg wiodących granicą mających na celu osiągnięcie dominującej przewagi w sferze wojskowej, przede wszystkim w strategicznych sił jądrowych, poprzez rozwój wysokiej precyzji, informacji i innych nowoczesnych środków walki, broni strategicznej w nonnuclear, tworzenie jednostronnych globalnego systemu obrony przeciwrakietowej i militaryzacji przestrzeni blisko Ziemi, że może doprowadzić do nowego wyścigu zbrojeń, a także rozprzestrzenianie broni jądrowej, chemicznej, technologii biologicznych, do produkcji broni masowego rażenia lub ich części oraz systemy dostaw.

Niekorzystny wpływ na bezpieczeństwo wojskowe Federacji Rosyjskiej i jej sojuszników, pogarsza wyjścia z umów międzynarodowych dotyczących ograniczenia zbrojeń i redukcji, jak również działania mające na celu naruszenie stabilności systemów kontroli rządowych i wojskowych, ostrzegających o rakietach, kontroli przestrzeni, funkcjonowanie strategicznych sił jądrowych , miejsc składowania broni jądrowej, energii nuklearnej, chemicznej i nuklearnej przemysłu i innych obiektów potencjalnie niebezpieczne.

31. Federacja Rosyjska jest wdrażanie długoterminowej polityki publicznej w obronie narodowej poprzez rozwój koncepcji, opracowań i dokumentów planistycznych, rozwoju norm prawnych rozporządzenia władz publicznych, instytucji, przedsiębiorstw i organizacji gospodarki realnej, instytucje społeczeństwa obywatelskiego, w czasie pokoju i wojny jak również poprawy zdolności obrony cywilnej, energii i infrastruktury transportowej w interesie obrony narodowej.

32. Głównym zadaniem obrony narodowej w średnim okresie jest przejście do jakościowo nowego wizerunku Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej do potencjalnych ochrony strategicznych sił jądrowych poprzez poprawę struktury organizacyjnej i systemu terytorialnego na bazie wojsk i sił, zwiększając liczbę stałych jednostek gotowość, a także poprawę operacyjnych i szkolenie, organizację siły interakcji międzygatunkowych i sił.

W tym wyrafinowany system rekrutacji do Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej, innych wojsk, formacji wojskowych i organów, w tym szkolenie personelu i rozwój niezbędnej infrastruktury, praktykowane znalezienie optymalnego mechanizmów w rezerwie, podniosło prestiż służby wojskowej i stan kadry oficerskiej, ale także zapewnić realizację programów państwowych i Zamówienia na rozwój, budowę i modernizację uzbrojenia, sprzętu wojskowego i specjalnych, w tym łączności, wywiadu, walki elektronicznej i kontroli.

33. W średnioterminowej perspektywie należy zakończyć proces przejścia na ujednolicony zamówień federalnych organów wykonawczych broni, wojska i sprzętu specjalistycznego dla Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej, wojsk innych formacji wojskowych i organów, jak również jednolity system wsparcia logistycznego i technicznego. Musi być zapewniona regulacji prawnych dla utrzymania zasobów w stanie i mobilizacji rezerw, jak również współpracy z innymi krajami w dziedzinie bezpieczeństwa militarnego.

34. Restrukturyzacji, optymalizacji i rozwoju wojskowa Federacji Rosyjskiej w średnim terminie, uzgodnionym z decyzją problemy na pełne i terminowe dostarczanie Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej, innych wojsk, formacji wojskowych i organów nowoczesnych typów uzbrojenia i sprzętu specjalnego.

 

 

2. Państwa i bezpieczeństwa publicznego,

 

35. Cele strategiczne dla bezpieczeństwa narodowego w obszarze państwa i bezpieczeństwa publicznego w celu ochrony porządku konstytucyjnego Federacji Rosyjskiej podstawowych praw i wolności człowieka i obywatela, ochrony suwerenności Federacji Rosyjskiej, jej niepodległości i integralności terytorialnej i zachowania pokoju wewnętrznego, stabilności politycznej i społecznej .

36. Federacji Rosyjskiej w zapewnieniu bezpieczeństwa narodowego w obszarze bezpieczeństwa państwa i społeczeństwa w długim okresie wynika z potrzeby ciągłego doskonalenia działań w zakresie egzekwowania prawa w celu wykrywania, zapobiegania, zwalczania i ujawniania aktów terroryzmu, ekstremizmu i wkraczaniu innych, dotyczących praw i wolności człowieka i obywatela, mienia, porządku publicznego i bezpieczeństwa publicznego, porządku konstytucyjnego Federacji Rosyjskiej.

37. Głównym źródłem zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego państwa i bezpieczeństwa publicznego są: inteligencja i innych działań służb specjalnych i organizacji państw obcych, jak również osób fizycznych, których celem jest szkodliwe dla bezpieczeństwa Federacji Rosyjskiej i działalności organizacji terrorystycznych, grup i jednostek, których celem jest gwałtowna zmiana konstytucyjnych podstaw Federacji Rosyjskiej, zakłócenia normalnego funkcjonowania organów władzy publicznej (w tym aktów przemocy w stosunku do państwa, politycznych i osób publicznych), zniszczenie wojskowych i zakładów przemysłowych, firm i instytucji świadczących wsparcie społeczeństwa, zastraszania ludności, w tym poprzez wykorzystanie energii jądrowej i broni chemicznej lub niebezpiecznych promieniotwórczych, chemicznych i biologicznych; nacjonalistycznej działalności ekstremistycznej, religijnych, etnicznych i innych organizacji i struktur mających na celu naruszenia jedności i integralności terytorialnej Federacji Rosyjskiej i destabilizacji wewnętrznej sytuacji politycznej i społecznej w kraju, działalność międzynarodowych organizacji przestępczych grup powiązanych nielegalnego obrotu środkami odurzającymi i substancjami psychotropowymi, bronią, amunicją, materiałami wybuchowymi, dalszy wzrost ataków przestępczych skierowanych przeciwko osób, mienia, administracji publicznej, bezpieczeństwa publicznego i gospodarczego oraz związane z korupcją.

38. Główne kierunki polityki państwa w sferze państwa i bezpieczeństwa publicznego w długim okresie powinno być wzmocnienie roli państwa jako gwaranta bezpieczeństwa dla osób, zwłaszcza dzieci i młodzieży, poprawa normatywnych regulacji prawnych w celu zapobiegania i zwalczania przestępczości, korupcji, ekstremizmu i terroryzmu, poprawy bezpieczeństwa praw i interesów prawnych obywateli rosyjskich za granicą, zwiększenie międzynarodowej współpracy w egzekwowaniu prawa.

39. bezpieczeństwa państwa Zapewnienie i bezpieczeństwa publicznego w dłuższej perspektywie przyczyni się także do poprawy skuteczności egzekwowania prawa i agencji wywiadowczych, stworzenie jednolitego systemu stan zapobiegania przestępczości (głównie nieletnich) i innych przestępstw, w tym monitorowania i oceny skuteczności praktyki egzekwowania prawa, rozwoju i wykorzystania środków specjalnych mających na celu ograniczenie korupcji i kryminalizacji stosunków społecznych.

40. W celu zapewnienia bezpieczeństwa publicznego i bezpieczeństwa publicznego: poprawa struktury i działalności federalnych władzy wykonawczej, realizowany przez Narodowe Antykorupcyjnego plan, system identyfikacji i zwalczania globalnych wyzwań i kryzysów naszych czasów, w tym międzynarodowych i krajowych terroryzmu politycznego i religijnego ekstremizmu, nacjonalizmu i separatyzmu etnicznego; stworzenie mechanizmów zapobiegania i neutralizowania społecznych i konfliktów etnicznych, długoterminowej koncepcji zintegrowanego rozwoju i poprawy egzekwowania prawa i agencji wywiadowczych, wzmocnienie ochrony socjalnej pracowników, poprawa wsparcia naukowego i technicznego do egzekwowania prawa, przyjęty do służby obiecujące specjalnych urządzeń i sprzętu, systemu kształcenia zawodowego w sferze bezpieczeństwa państwa i społeczeństwa, aby wzmocnić system bezpiecznego funkcjonowania przedsiębiorstw, organizacji i jednostek organizacyjnych przemysłu obronnego, jądrowej, chemicznej i złożonych atomowej energii i infrastruktury krytycznej ludności, zwiększenie odpowiedzialności społecznej jest zapewnienie bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa publicznego.

41. Jednym z warunków zapewnienia bezpieczeństwa narodowego jest ochrona i zachowanie granicy państwowej z Federacją Rosyjską.

Głównym zagrożeniem dla interesów i bezpieczeństwa Federacji Rosyjskiej na obszarze przygranicznym są obecności i możliwości eskalacji konfliktu zbrojnego w pobliżu jej granicy, niekompletność międzynarodowej granicy państwowej Federacji Rosyjskiej z niektórych państw sąsiadujących.

Zagrożenie dla bezpieczeństwa w strefie przygranicznej stanowią działalności międzynarodowych terrorystów i ekstremistów organizacji transferu do rosyjskiego terytorium jej emisariuszy terroru i sabotażu organizacji, jak również do rozwoju transgranicznych grup przestępczych w sprawie nielegalnej ruchu granicznego z Federacją Rosyjsk...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin