Gimnazjum nr 2 w Kole
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego
Lp.
Sfera rozwoju
zawodowego
Zadania
Formy realizacji
Dowody realizacji,
wskazówki, uwagi.
I
organizacyjna
1
Poznanie procedury awansu zawodowego
Wyszukanie i analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji dotyczących awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenia, komentarze, opinie ekspertów)
Dyskusje na temat awansu z nauczycielami, wymiana dokumentów i przygotowanych projektów planów rozwoju.
Udział w szkoleniowej radzie pedagogicznej poświęconej awansowi zawodowemu.
VIII , IX
2000
Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego, zgromadzone materiały.
2
Nawiązanie współpracy
z doradcą metodycznym.
Zapoznanie się z harmonogramem dyżurów doradcy i terminami konferencji metodycznych
X
Terminarz konferencji, harmonogram dyżurów
3
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły.
Gromadzenie i analiza dokumentacji statutu, programu rozwoju szkoły, regulaminów, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, programu wychowawczego, przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
IX , X
Zgromadzone dokumenty i ich rejestr. Świadectwo ukończenia kursu BHP.
4
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań.
Współpraca z rodzicami. Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych.
IX
2000 -
-V
2001
Dokumentacja zebrań z rodzicami, protokoły posiedzeń zespołu przedmiotowego, listy obecności.
5
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, programów, nagrań, scenariuszy, list obecności, rejestrów.
Dokumentacja.
6
Przygotowanie projektu sprawozdania
Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju.
Projekt sprawozdania.
Zawodowego
Termin
II
osobista
Wstępna ocena własnych umiejętności.
Określenie formuły oceny, autorefleksja.
Określenie rzeczywistej długości stażu adekwatnej do własnych potrzeb i możliwości.
Plan rozwoju zawodowego, karta samooceny.
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu.
Udział w pracach zespołu samokształceniowego (zespołu przedmiotowego).
Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego i szkoleniach.
Protokoły posiedzeń zespołu przedmiotowego, zaświadczenia.
albert123010