PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO.doc

(106 KB) Pobierz
Plan

 

 

 

 

 

 

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

 

 

 

 

 

 

Magda Babiuch

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel – grupa dzieci 4 i 5 letnich

Samorządowe Przedszkole nr 3 w Skawinie

Czas trwania stażu: 9 miesięcy (od 01.09.2008 do 31.09.2009)

Opiekun stażu: mgr Marta Westenholz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej                                     i Sportu z dnia 01. XII. 2004 r.

w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli)

 

Cel główny:

 

Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

 

 

Cele szczegółowe:

 

Ø      Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola.

Ø      Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu.

Ø      Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków zabawy, nauki i wypoczynku.

Ø      Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć  w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.

Ø      Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych                     w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego.

Ø      Wspieranie aktywności twórczej dzieci.

Ø      Pogłębienie kontaktów z rodzicami i nauczycielami przedszkola.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.     Zadania związane z realizacją stażu.

 

Zgodnie z: § 6 ust.2 pkt.1.

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola, w którym nauczyciel odbywał staż.

 

Zadania do realizacji.

Formy realizacji

Osoby wspierające

Termin

 

 

I Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego

 

 

 

Ø      Poznanie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.

Ø      Śledzenie informacji w Internecie i prasie poświęconej oświacie

Ø      Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego.

Ø      Opracowanie i napisanie planu rozwoju zawodowego.

Ø      Gromadzenie opracowań w teczce stażysty.

Ø      Napisanie planu rozwoju zawodowego

 

Opiekun stażu,

Dyrektor przedszkola,

 

 

 

 

 

 

 

IX

 

II Nawiązanie kontaktu z opiekunem stażu

 

 

Ø      Opracowanie zasad współpracy.

Ø     Zawarcie kontraktu.

 

 

Opiekun stażu,

 

 

 

IX

 

 

 

III Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego

 

 

Ø      Gromadzenie dokumentów, scenariuszy zajęć, programów, zaświadczeń  i świadectw.

Ø      Pisemna analiza przebiegu stażu, autorefleksja, opis realizacji planu rozwoju zawodowego.

Ø      Sprawozdanie podsumowujące realizację planu rozwoju zawodowego.

 

 

Opiekun stażu,

Dyrektor przedszkola,

Pozostali nauczyciele,

 

 

Na bieżąco

 

VI 2009

 

IV  Poznanie organizacji pracy przedszkola, zadań i zasad funkcjonowania.

 

Ø            Sporządzenie i umieszczenie notatek z przeglądniętej dokumentacji w teczce stażysty.

Ø            Poznanie i analiza dokumentów obowiązujących w przedszkolu:

1.             statut przedszkola

2.             regulaminy

3.             podstawa programowa

4.             programy wychowawczo -  dydaktyczne

5.             plany pracy przedszkola

6.             program rozwoju przedszkola

Ø            Zapoznanie się z organizacją pracy w ciągu dnia w oddziałach.

Ø            Poznanie obowiązujących procedur regulujących funkcjonowanie przedszkola.

 

 

Opiekun stażu,

Dyrektor przedszkola,

Pozostali nauczyciele,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały okres stażu

 

V Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego związanymi z funkcjonowaniem przedszkola.

 

Ø      Analiza ustaw i rozporządzeń:

1. UOSO.

2. KN.

3  KP.

4. Konwencja Praw Dziecka.

5.Przepisy BHP dotyczące wychowanków             i nauczycieli.

 

 

Opiekun stażu,

Dyrektor przedszkola,

 

 

 

 

 

IX-XII

VI Zaznajomienie

z przepisami dotyczącymi zapewnienia bezpiecznych

i higienicznych warunków

i pracy.

Ø      Szczegółowe poznanie przepisów BHP, zasad z zakresu ochrony przeciwpożarowej,

Ø      Zapoznanie się z regulaminem przedszkola pod względem bezpieczeństwa.

Ø      Uczestnictwo w szkoleniach BHP.

Dyrektor przedszkola,

 

 

VII Opanowanie umiejętności prowadzenia dokumentacji nauczyciela.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin