Scenariusz zajęcia - NASZE BAJKI.doc

(36 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘCIA

SCENARIUSZ ZAJĘCIA

z zakresu edukacji polonistycznej

 

 

1.                 Data:

2.                 Grupa wiekowa: 5-6 latki

3.                 Treści programowe:

- układanie wypowiedzi na temat obrazka składającej się z 4 zdań,

- wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich,

- wykonuje pracę plastyczną nową techniką

4.                 Temat zajęć: „Nasze Bajki”

5.                 Cele edukacyjne (dziecko):

- śpiewa piosenkę,

- układa puzzle z obrazka

- wypowiada się nt ilustracji w czterech zdaniach

- liczy wypowiadane zdania,

- tworzy prace plastyczną nową techniką, stemplowanie

- ocenia swoją pracę plastyczną,

6.                 Metody nauczania:

- słowna: rozmowa, objaśnienie, instrukcja

- czynna (działalność praktyczna dzieci): kierowanie własną działaniem, zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń,

- oglądowa: pokaz

7.                 Formy organizacyjne

- indywidualna,

- zbiorowa,

- zespołowa

8.                 Środki dydaktyczne:

Ilustracje bajek jedna zakryta puzlami, kolejne trzy pocięte na puzzle, koperty, tamburyno, liście, farby plakatowe, kubeczki z wodą, kartki

 

9.                 Literatura przedmiotu:

Czapara E., Żaba-Żabińska W.[red.] „Przedszkole czterolatka. Przewodnik metodyczny”, wyd. MAC Edukacja, Kielce 2008;

Kwaśniewska M., Żaba-Żabińska W. „Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci”, wyd. MAC Edukacja, Kielce 2009;

 

 

10.             Przebieg zajęć

Tok zajęć

Czynności n-la

Czynności dzieci

Czynności organizacyjno-porządkowe

Wprowadzenie do tematyki zajęć

Uświadomienie celu zajęć

 

 

 

 

Realizacja tematu – układanie wypowiedzi nt ilustracji

Rozwijanie spostrzegania wzrokowego

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa

 

 

 

 

 

Poznanie nowej formy plastycznej - stemplowania

 

Podsumowanie i ocena pracy dzieci

- zaproszenie dzieci na dywan,

 

 

- wspólny śpiew piosenki powitalnej „Wszyscy są, witam Was…”

- S-tka przypina jesienną ilustrację z bajki pt. „Kubuś Puchatek” na tablicy, przykrytą kolorowymi puzzlami, dzieci wybierają kolor który chcą odkryć i próbują odgadnąć ilustrację. S-tka podpowiada, że jest to ilustracja z bajki,

- S-tka prosi, by dzieci opowiedziały obrazek w czterech zdaniach. Wspólnie z dziećmi liczy ilość wypowiadanych zdań.

 

- s-tka dzieli dzieci na cztery grupy, każdej rozdaje kopertę z pociętym obrazkiem, zadaniem dzieci jest ich złożenie w całość i przyklejenie na kartkę,

- S-tka rozkłada w czerech różnych miejscach w sali przyklejone przez dzieci obrazki z różnych bajek. Wyjaśnia na czy polegać będzie zabawa:

Kiedy ja gram na tamburynie, wy biegacie po sali, kiedy przestanę musicie odgadnąć zagadkę „Jaka to bajka” i podejść do obrazka który ją przedstawia.

- s-tka zaprasza dzieci do stolików, wyjaśnia na czy polegać będzie zadanie dzieci: Będziecie malować liście farbami plakatowymi i odbijać je na kartkach papieru,

- oglądanie prac dzieci, udzielenie pochwały wszystkim,

- dzieci siadają przed tablicą

 

 

- dzieci śpiewają piosenkę i pokazują do jej słów

- dzieci określają kolor puzla, który ma zostać odkryty, po odkrytym fragmencie próbują odgadnąć co to za bajka,

 

 

- dzieci układają krótkie wypowiedzi nt. ilustracji składające się z czterech zdań

 

- dzieci układają pocięte obrazki,

 

 

- dzieci biegają po sali, nast. odgadują zagadkę i szukają odpowiadającego jej obrazka,

 

 

 

 

 

- malują farbkami plakatowymi liście, stemplują nimi kartkę,

 

- dzieci oglądają prace kolegów i koleżanek oraz swoja,

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin