ESTRADA I STUDIO - 2008-11.pdf
(
25500 KB
)
Pobierz
untitled
2 PYTY GRATIS
CD+DVD
MUSIC MEDIA 2008 – TARGI W KRAKOWIE
|
NA YWO Z LAPTOPEM
NA YWO Z LAPTOPEM
|
ROLI MOSIMANN
ROLI MOSIMANN
Magazyn muzyków i realizatorów
Nr 11/2008 (146)
cena 14,70 z (w tym 0% VAT)
Dig Out Your Soul
zespou Oasis
24 bity
w kieszeni
marynarki
Zestawienie 24-bitowych rejestratorów stereo,
które mona zabra ze sob na koncert, na prób ,
oraz do prac nagraniowych w terenie
Zestawie
enie 24-bitowych
na zabra ze sob
h rejestratorów stereo,
na koncert, na prób ,
które mona zabra ze sob
oraz do prac na
na zabra ze sob
na koncert, na prób ,
oraz do prac na
NASZ TYP 2008
TRAFIY DO ZWYCIZCÓW!
Statuetki
TRAFIY DO ZWYCIZCÓW!
W
YW
IAD
Peter Siedlaczek
Mistrz samplingu, twórca
WSCHO
DZCA
GWIAZD
A
Mistrz samplingu, twórca
najlepszych na wiecie bibliotek
DYNAMICS TOOLBOX
Prawdziwa bestia w skromnej obudowie
najlepszych na wiecie bibliotek
z brzmieniami orkiestrowymi
z brzmieniami orkiestrowymi
Prawdziwa bestia w skromnej obudowie
TES
T Y
Korg Zero 8
|
|
M-Audio Microtrack II
M-Audio Microtrack II
|
Vember Audio Surge 1.5
Vember Audio Surge 1.5
Make Music Finale 2009
|
Icon FireXon
Icon FireXon
|
|
Auzen X-Fi Prelude 7.1
Auzen X-Fi Prelude 7.1
INDEX 345369 * ISSN 1427-0404
ART SyncGen
|
|
Beyerdynamic TG-X 47
Beyerdynamic TG-X 47
|
|
Sony Vegas Movie Studio 9
Sony Vegas Movie Studio 9
MixVibes Maya 44 SE
|
Quantum Leap Pianos
Quantum Leap Pianos
|
RME RayDAT
RME RayDAT
|
TASCAM VL-A5
TASCAM VL-A5
Thermionic Culture Red Rooster
|
|
TC Digital Konnekt x32
TC Digital Konnekt x32
|
Vicoustic Flexi Screen
Vicoustic Flexi Screen
Nakład 12.000 egz.
MUSIC MEDIA 2008 – TARGI W KRAKOWIE
Zestawie
które mona zabra ze sob
enie 24-bitowych
h rejestratorów stereo,
NASZ TYP 2008
Peter Siedlaczek
DYNAMICS TOOLBOX
Korg Zero 8
Make Music Finale 2009
ART SyncGen
MixVibes Maya 44 SE
Thermionic Culture Red Rooster
WSTP
Powrót
do korzeni
Rozwiązanie konkursu
na remiks nagrania
MachineHat
miejecie się z piosenki Gracjana Roztockiego
Mój Internet
, którą można znaleźć w Sieci? W zasa-
dzie nie ma z czego, bowiem mamy tu do czynienia z tak naturalną kreacją postaci i podejścia do
tematu, że już bardziej nie można. Tak na dobrą sprawę, czym różni się ta infantylna piosenka
od
Autobahn
zespołu Kraftwerk? I tu, i tu zastosowano najnowszą dostępną technologię – w przypad-
ku Kraftwerku instrumenty elektroniczne, a w przypadku Gracjana możliwość dostępu do Internetu.
Owszem, zgoda, Kraftwerk to jednak dyplomowani artyści, z jakąś wizją, a Gracjan to raczej
współczesny, jakże typowy dla czasów zinternetyzowanego społeczeństwa fenomen dziwa-
ka, gościa który ma swoje pięć minut, bo jest jakiś inny, ale zaraz potem zniknie i z pewno-
ścią nie wywrze takiego wpływu na historię muzyki jak panowie z Kraftwerku.
Internet otworzył przed ludźmi możliwości, jakie do tej pory były nieosiągalne. Dziś
każdy może wydać płytę, obojętnie czy będą na niej genialne utwory, czy odpowiednio obro-
bione beknięcia i chrząknięcia, i zawsze znajdzie się ktoś, komu to się spodoba. Czasy, kiedy
kilku ludzi decydowało o tym, czego mają słuchać masy, minęły bezpowrotnie. Czy muzyka
przez to stała się lepsza? Na pewno barwniejsza, mieniąca się wszystkimi kolorami tęczy.
Ale też przeraźliwie wtórna, nijaka, pasteryzowana, globalna. Oryginalność przestała się
objawiać w czymś nowym z punktu widzenia kreacji, ale w czymś tak głupim, co jeszcze
nikomu nie przyszło do głowy. Dziś na miliony widzów i słuchaczy mogą liczyć panienki
z kucykami, dwaj młodzieńcy ruszający ustami do słów hitu
Barbie Girl
, facet, któremu
mikrofon wybija przednie zęby, czy właśnie rzeczony kolega Gracjan.
Popsioczyć zawsze można, że jest byle jak i ogólnie, panie, tandeta. Ale druga strona
medalu jest taka, że Internet dał nam możliwości, o jakich jeszcze kilkanaście lat temu nikomu się nie
śniło. Nie dość, że można nagrać płytę z ludźmi zza Oceanu, z którymi nigdy się nie zobaczymy na żywo,
to jeszcze można ją bez wychodzenia z domu sprzedać wielu słuchaczom, a nawet w ten sam sposób
wydać zarobione pieniądze. Droga do kariery stała się prosta jak planowana autostrada A2 ze Strykowa
do Warszawy. Jest jednak pewien warunek – Twoje utwory muszą mieć w sobie jakiś element niepowta-
rzalności, inności, fajności. Muszą intrygować i ciekawić, a Twoja postać ma przyciągać uwagę. Tu się
nic nie zmieniło od czasów prehistorii przemysłu nagraniowego – kreacja musi być ciekawa. Zmieniła
się tylko jedna rzecz – kiedyś w tworzeniu tej kreacji pomagali specjaliści – zawodowi menedżerowie,
producenci, realizatorzy. Dziś możesz to wszystko zrobić sam. A to oznacza, że jeśli nie zadziałasz na
wszystkich płaszczyznach jednocześnie, to grozi Ci bycie pięciominutową gwiazdką. Oprócz tego, że fajnie
wyglądasz, wziąłeś udział w telewizyjnej reklamie jakiegoś banku, Twoja twarz wyziera niemal z każdej
okładki kolorowych magazynów w tej części Europy i kasujesz worek pełny stuzłotówek za każdy występ,
to musisz, niestety, mieć dobre, wpadające w ucho piosenki. Przydałoby się też, żeby te piosenki w miarę
nowocześnie brzmiały (ale bez przesady). A do tego wszystkiego potrzebujesz już sztabu ludzi, sam tego
nie ogarniesz. Wciąż zatem liczy się praca zespołowa, staranne planowanie i konsekwencja w działaniu.
Nie pomstowałbym więc na „dzisiejsze czasy”, że promują beztalencia i niedojdy. Zawsze tak było,
tylko kiedyś zasięg rażenia tychże osób był mniejszy, bo dostęp do mediów był starannie ograniczany
zarówno po tej, jak i po tamtej stronie żelaznej kurtyny. Dzisiaj każdy może zrobić z siebie wariata za
pomocą telefonu komórkowego i rozesłać linki do swoich audiowizualnych wygłupów do wszystkich
znajomych i nieznajomych. Ale czym innym jest jednorazowe pośmianie się z idiotycznego wideoklipu, od
których Internet pęka w szwach, a czym innym znalezienie wartościowego materiału, za który będziemy
chcieli zapłacić z szacunku dla jego twórców. Internet znacząco zdemokratyzował sztukę, która wróciła
do swoich korzeni, kiedy wędrowne grupy występowały wszędzie tam, gdzie mogły liczyć na widownię.
Wystąpić mógł każdy, ale nie każdy mógł się z tego utrzymać. I teraz właśnie mamy taką samą sytuację.
Skończyły się czasy kontrolowanego dostępu do mediów, runął porządek, w którym byli wydawcy, wyko-
nawcy, media i słuchacze. Wszystko się pomieszało. I bardzo dobrze. Ale czy na pewno...?
Komisyjnie (skład komi-
sji: Kalina Kasprzak, Andrzej
Karp, Michał Jelonek, redak-
torzy
EiS
) rozstrzygnęliśmy
konkurs na remiks utworu
MachineHat
Jelonek
Oto wyniki:
• Zdecydowanym zwycięz-
cą jest
Paweł Ślusarczyk
„Tymbarkland”
z War-
szawy z remiksem pt.
She
Loves The Bit
. Paweł zauro-
czył nas pomysłami woka-
lowymi, aranżacyjnymi, ko-
łysaniem i radością muzy-
kowania!
• Wyróżniliśmy także
Arka-
diusza Jabłońskiego
„ArJa Monroe”
ze
Stargardu Szczecińskiego
za jego mroczny i transowy
remiks.
Wszystkim uczestnikom
konkursu dziękujemy i ży-
czymy powodzenia w mu-
zykowaniu! Zwycięskie re-
miksy znajdziecie w po-
staci ścieżek audio na do-
łączonym do tego nume-
ru EiS krążku CD oraz jako
pliki WAV na płycie DVD
(katalog
remiksy_jelo-
nek
). Zwycięzcy otrzymu-
ją w nagrodę płyty Michała
Jelonka, koszulki i gadże-
ty od wydawnictwa AVT
Korporacja, a także cieka-
we oprogramowanie mu-
zyczne.
Tomasz Wróblewski
redaktor naczelny
E
i
S
Estrada i Studio • listopad 2008
3
z płyty
Michała Jelonka
z płyty
W NUMERZE
TECHNOLOGIA
90
24 bity w kieszeni marynarki
Przenone rejestratory stereo
Przedstawiamy rejestratory pracujce
z 24-bitow rozdzielczoci i dedykowane do
rejestracji dwiku stereo. Wszystkie s urz-
dzeniami kieszonkowymi, które z powodzeniem
mieszcz si w kieszeni marynarki
ROZMOWY
84
Odnale sw dusz
Kulisy produkcji pyty
Dig Out Your Soul
zespou Oasis
Paul Tingen rozmawia z Liamem Gallagherem,
wokalist grupy Oasis, oraz Davem Sardy, pro-
ducentem, na temat powstawania
Dig Out Your
Soul
– najnowszej pyty tego synnego zespou,
która ju zostaa okrelona jako ich najlepszy
album w historii
108
Na ywo z laptopem
Coraz popularniejsze staje si wystpowanie
na scenie z laptopem. Zespoy uywaj go
do odtwarzania zrobionych wczeniej ptli
i sekwencji, perkusici jako metronomu czy
samplera, a solici niekiedy jako caego, lub
prawie caego, instrumentarium. Jak to wyglda
w praktyce?
100
Roli Mosimann
Pochodzcy ze Szwajcarii producent, który ma
na swym koncie prac z takimi artystami jak
Faith No More (
Album Of The Year
), The Young
Gods, Bjork, The The, Smashing Pumpkins czy
New Order. Niedawno przyjecha do Polski,
by w studiu Saraswati wyprodukowa pyt
zespou Miloopa
TEMATY Z OKADKI:
Dynamics Toolbox........................................ 32
Dig Out Your Soul zespou Oasis................... 84
24 bity w kieszeni marynarki ........................ 90
Statuetki Nasz Typ 2008 ............................. 120
Peter Siedlaczek......................................... 122
RELACJE
112
Music Media Kraków 2008
4. Targi Instrumentów, Sprztu Muzycznego,
Scenicznego i Owietleniowego przeszy do
historii jako najwiksze do tej pory, zarówno pod
wzgldem frekwencji jak i liczby wystawców.
Trzy dni, od 25 do 27 wrzenia, wypenione byy
prezentacjami, pokazami, koncertami
122
Peter Siedlaczek
Urodzi si w Wodzisawiu lskim, ale obec-
nie mieszka we Frankfurcie nad Menem. Jest
powszechnie znany jako autor najlepszych
na wiecie bibliotek sampli orkiestrowych.
Opowiada nam o swoich dowiadczeniach,
zdradzajc, w jaki sposób powstaj jego niesa-
mowite produkty
8
84
9
90
122
100
122
4
Estrada i Studio • listopad 2008
TESTY
ART SyncGen..................................................................
56
generator sygnau synchronizacji
Auzen X-Fi Prelude 7.1 ....................................................
74
wielokanaowy interfejs audio PCI
Beyerdynamic TG-X 47 ...................................................
50
instrumentalny mikrofon dynamiczny
4
46
EastWest/Quantum Leap Pianos ....................................
68
wirtualne fortepiany
5
56
Icon FireXon...................................................................
66
interfejs audio/MIDI FireWire
Korg Zero 8 ....................................................................
46
cyfrowa konsoleta sterujca
Make Music Finale 2009................................................
82
edytor nutowy
M-Audio Microtrack II....................................................
52
przenony rejestrator stereo
MixVibes Maya 44 Special Edition .................................
42
cyfrowe studio dla dideja
STAE RUBRYKI
3
Wstp
Droga do kariery staa si prosta jak planowana autostrada A2 ze Strykowa
do Warszawy. Jest jednak pewien warunek – Twoje utwory musz mie
w sobie jaki element niepowtarzalnoci, innoci, fajnoci
RME RayDAT...................................................................
70
interfejs audio PCI Express
Safe Sound Audio Dynamics Toolbox ..............................
32
dwukanaowy procesor dynamiki
Sony Vegas Movie Studio 9 ............................................
62
pakiet narzdzi do edycji obrazu i dwiku
6
Spis CD i DVD
Spis zawartoci krka CD Audio oraz pyty DVD zawierajcej filmy, pro-
gramy, dokumentacj uzupeniajc itp.
TASCAM VL-A5 ...............................................................
38
aktywne monitory bliskiego pola
10
Mieszanka
Najnowsze informacje ze wiata producentów i dystrybutorów sprztu
i oprogramowania przeznaczonego na scen i do studia
TC Electronic Digital Konnekt x32 .................................
58
krosownica sygnaów cyfrowych, konwerter formatów i interfejs audio
28
Pytania, odpowiedzi, porady
Dzia, w którym znajdziecie odpowiedzi na pytania zadawane w listach do
redakcji oraz na naszym Forum www.eis.com.pl
Thermionic Culture The Rooster.....................................
80
przedwzmacniacz lampowy
Vember Audio Surge 1.5 .................................................
76
syntezator wirtualny
132
Przylij nam swoje demo
134
Recenzje
W tym dziale opisujemy ciekawe wydawnictwa pytowe, jakie niedawno
pokazay si na naszym rynku
Vicoustic Flexi Screen ...................................................
36
ekran akustyczny
6
62
136
Rynek
EiS
Chcesz co kupi, sprzeda bd zamieni? A moe zaproponowa swoje
usugi lub da prac? To miejsce jest dla Ciebie!
143
Zaprenumeruj
EiS
Prenumerata
EiS
jest najtasz i najprostsz form zakupu naszego mie-
sicznika. Przy okazji mona te co wygra (patrz str. 8)
144
W nastpnym numerze
146
Felieton
EiS
Jeli za pidziesit lat kto pokusi si o napisanie artykuu o tym, skd
wziy si gwiazdy, bdzie to bardzo monotonny i przewidywalny materia
Estrada i Studio • listopad 2008
5
Plik z chomika:
MarvinTheMartian
Inne pliki z tego folderu:
Gitarzysta_12_07.pdf
(109541 KB)
Gitarzysta_11_07.pdf
(107231 KB)
Gitarzysta_10_07.pdf
(119734 KB)
Gitarzysta_09_07.pdf
(128279 KB)
Gitarzysta_07_08.pdf
(98967 KB)
Inne foldery tego chomika:
AKUSTYKA
Akustyka (hasło w opisie chomika)
Akustyka budowlana
Elektronika Audio
Książki (hasło w opisie chomika)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin