KONSPEKT - PODSTAWY KSZTAŁCENIA RUCHOWEGO Nr 3Opracowała: Paulina Kusak, gr. ć.7, s.4Data: 20.10.12
Dyscyplina: piłka ręczna
Temat: Nauka podań i chwytów górnych i półgórnych.
Ilość studentów:19
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
Czas: 45min
Przybory: piłki do piłki ręcznejCele główne lekcji:
1.Umiejętności: uczymy się oddawać rzuty górne i półgórne wykonujemy ćwiczenia z przyborami
2. Motoryka: szybkość, zwinność, zręczność, skoczność, siła, koordynacja ruchowa.
3. Wiadomości: poznanie przykładów różnych form aktywności ruchowej, nauka i doskonalenie elementów gry w piłkę ręczną
4. Akcenty wychowawcze: współdziałanie w zespole ćwiczących, kulturalne i sportowe zachowanie się podczas rywalizacji, nauka pracy w grupie.
Tok zajęć
Zadania szczegółowe
Dozowanie
Uwagi organiz.- metod.
I część wstępna
1.Zorganizowanie grupy
2. Nastawienie do świadomego i aktywnego uczestnictwa w lekcji.
3.Rozgrzewka, psychomotoryka, profilaktyka
Zbiórka. Powitanie i sprawdzenie obecności.
Podanie tematu i celu lekcji.
Rozgrzewka bez piłek:
*naprzemianstronne krążenia ramion w przód i tył,
*w każdym kroku podskok z unoszeniem jednoimiennego ramienia w górę,
*krążenia tułowia, kkd
*przysiady bez odrywania pięty od ziemi.
„Walka kogutów"
Ćwiczący w przysiadzie naprzeciw siebie starają się poprzez odepchnięcie rękami zmusić partnera do siadu.
Ćwiczenia z wykorzystaniem piłek:
*krążenia piłki wokół tułowia
*podrzut piłki, klaśnięcie w dłonie
*podrzut piłki i wyskok po nią
*przekładanie piłki pod nogami, ósemki
* przerzut piłki zza pleców przed
siebie
*przerzut piłki sprzed siebie - chwyt
za plecami
*w leżeniu przodem z piłką w kołyska
*kozłowanie piłki prawą i lewą ręką oraz naprzemienne
*kozłowanie piłki w pozycji normalnej , stopniowe przechodzenie do siadu prostego na podłodze i powrót
* toczenie piłki dookoła ciała w pozycji siadu prostego
*siad prosty przekładanie piłki za plecy odbiór z drugiej strony
*podrzut piłki w siadzie szybkie powstanie , wyskok w górę, chwyt piłki w wyskoku, zwrócić uwagę na wyprostowane ręce.
15 min
2’
4’
7’
- dwuszereg
- strój, zdjęte zegarki i biżuteria
Marsz dookoła sali.
Prowadzący wykonuje z podopiecznymi rozgrzewkę przygotowującą do zadania głównego, czuwa nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń.
Rozsypka./15 powt.
Uczniowie dobierają się w pary.
Rozsypka. Każdy uczeń ma swoją piłkę.
II Część główna.
4.Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności, rozwijanie zdolności twórczych.
Zapoznanie z techniką.Ćwiczenia w parach z piłkami:
Rzuty oburącz zza głowy i chwyty;rzuty i chwyty półgórne, rzuty oburącz zza głowy z kozłem, rzuty oburącz sprzed klatki piersiowej; rzuty jednorącz zza głowy i chwyty w parach.
Zabawa ożywiająca „ 5 podań” - ćwiczący podają piłkę w swoich drużynach (bez kozłowania). Po wymianie 5
podań drużyna zdobywa 1 pkt po
stracie punktu lub gdy piłka opuści
plac gry przejmuje ją drużyna
przeciwna.Podział na 3 drużyny.
- Uproszczona gra na małych boiskach.
35 min
5’
10’
Zbiórka osób wokół prowadzącego. Prowadzący tłumaczy i pyta czy ćwiczący zrozumieli.
Prowadzący zwraca uwagę na najczęściej popełniane błędy.
Uczniowie dobierają się dwójkami, piłka na parę. Zwracamy uwagę na popełniane błędy. (ułożenie piłki na całej dłoni, zbyt wysokie uniesienie piłki, odsunięcie łokcia ręki rzucającej w bok, rzut piłki zza głowy brak pełnego wyprostu ręki rzucającej ,zła praca nadgarstka)
III Część końcowa.
5.Uspokojenie organizmu.
6.Czynności organizacyjno – wychowawcze.
7.Nastawienie do samodzielnej pracy w czasie wolnym.
- marsz relaksujący
- Zabawa uspokajająca- minutka- leżenie tyłem, max. rozciągnięcie się na długość
Zbiórka, omówienie lekcji.
Zachęcenie do uczestnictwa w zajęciach SKS z koszykówki.
Pożegnanie.
5 min
1’
Marsz- dwa okrążenia sali.
Rozsypka.
Ustawienie w dwuszeregu.
rafal19-99