Demonologia – religijna sfera_530609.pdf
(
144 KB
)
Pobierz
aaa.qxd
DEMONOLOGIA
RELIGIJNA SFERA
William Marrion Branham
mówione sowo jest oryginalnym nasieniem
Oto Oblubieniec idzie, wyjdcie Mu naprzeciw!
DEMONOLOGIA
RELIGIJNA SFERA
RELIGIJNA SFERA
(Demonology - Religious Realm)
53-0609
9. czerwca 1953
Connersville, Indiana, USA
Demonologia - religijna sfera
(Demonology - Religious Realm)
Poselstwo, wygoszone przez brata Williama Marriona Branhama dnia 9. czerwca 1953 w
Connersville, Indiana, USA. Podjto wszelkie wysiki, by dokadnie przenieø mówione
Poselstwo z nagra§ na tamach magnetofonowych do postaci drukowanej. Podczas
korekty korzystano równie z nagra§ na tamach w oryginalnym jzyku oraz z najnowszej
wersji The Message, wydanej przez Eagle Computing w 1996. Niniejszym zostao
opublikowane w penym brzmieniu i jest rozpowszechniane bezpatnie.
Wydrukowanie tej broszury zostao umoliwione dziki wkadom wierzcych, którzy
umiowali to Poselstwo i Jego Sawne Przyjcie. Przetumaczono i opublikowano w 1998.
Wszelkie zamówienia naley kierowaø na adres:
MÓWIONE S~OWO
GUTY 74, 739 55 Smilovice, CZ
tel./Fax +420 (0)659 324425
William Marrion Branham
Ksika ta nie jest przeznaczona na sprzeda.
DEMONOLOGIA
2
MÓWIONE S~OWO
Demonologia
religijna sfera
teraz modliø za mn, eby mi Pan pomóg, poniewa bd tego teraz
naprawd potrzebowa tam wród^ Spodziewam si co najmniej
dwustu tysicy ludzi na tym naboe§stwie.
5
Mam tutaj zanotowan pewn wizj. Pragn, abycie i wy,
suchacze, mieli z tego korzyø. Wydarzyo si to w grudniu. Pewnego
poranka byem w pokoju, kiedy wszed tam Anio Pa§ski. Ja^
Rozumiecie, kiedy byem tam wówczas, byem nieposuszny Bogu i
nabawiem si ameb. Kady wie, czym s ameby. S to pasoyty,
które niemal umierc czowieka. I to dlatego, e zrobiem co, co mi
Bóg zabroni uczyniø. Ilu z was syszao ju o tym? Sdz, e
niektórzy z was, obecnych tutaj. Wiem, e suchacze z okolicy tej
kaplicy syszeli ju o tym, co si stao. Bóg mi powiedzia, ebym si
uda do pewnej miejscowoci i ebym si trzyma z dala od
tej
miejscowoci, a potem powróci do innej miejscowoci. A ja
pozwoliem kaznodziejom, eby mi to wyperswadowali. Otó,
kaznodzieje s wspaniali i oni s moimi braømi, lecz czowiek musi
zwaaø na to, co mówi Bóg. To si zgadza. Rozumiecie, czowiek ma
jedno posannictwo.
6
Ilu z was przypomina sobie, e pewnego razu byo dwóch
proroków w Biblii? A jeden z nich _ Pan mu powiedzia: Id do
pewnej miejscowoci, a nie id _ nie chod do^ a powróø inn
drog, i tak dalej. I powiedzia: Nie spoywaj pokarmu ani nie pij,
kiedy tam bdziesz.
7
A inny prawdziwy prorok wyszed mu na spotkanie i powiedzia:
Pan spotka si ze mn, potem gdy spotka si z tob. I powiedzia:
Wstp do mego domu. I ten prorok usucha tego, co mu powiedzia
inny prorok i na skutek tego zgin. Rozumiesz, czy§ to, co ci Bóg
rozkazuje czyniø, bez wzgldu na to, co mówi ktokolwiek inny.
8
Teraz jestemy _ w tej wizji On^ Ona mnie obudzia
trzynastego wrzenia, wzgldnie grudnia. I kiedy siedziaem na
brzegu mego óka, zastanawiaem si nad tym, co bdzie w mojej
przyszoci. Kiedy wówczas powróciem tutaj, chcieli mnie zamknø
w szpitalu dla chorób zakanych _ te pasoyty mnie niemal
wyko§czyy. I poddano mnie badaniom, kiedy wyldowaem w
naszym kraju. I z aski Boej pozwolono mi po prostu odejø do
domu, poniewa to jest bardzo rozpowszechnione. I ja si modliem i
udaem si do tych kaznodziejów, i powiedziaem: Pan mi
powiedzia, ebym nie szed w t stron.
Powiedzieli: O, Bóg mówi do kogo innego oprócz ciebie.
9
Ja powiedziaem: Kore myla tak równie pewnego razu. A
zatem _ lecz poszedem i wziem kilka zezwole§, i pooyem je im
u stóp, i rzekem: Pamitajcie, w Imieniu Pana, jeeli udamy si w
tamt stron, zako§czy si to fiaskiem, i my wszyscy za to
` Dzikuj ci. Chciabym wiedzieø, ilu z was zna t krótk pie§,
kiedy was pozdrawiam najgortsz chrzecija§sk spoecznoci i
mioci Chrystusow dzisiaj, ilu zna ten krótki refren: On troszczy
si o ciebie? Czy go znacie? Dobrze, zobaczmy, czy go potrafimy
zapiewaø. Czy go znasz, siostro? Tak, znasz.
On troszczy si o ciebie,
On troszczy si o ciebie;
Kiedy wieci so§ce lub jest cie§,
On troszczy si o ciebie.
O, to jest wietne, spróbujmy to teraz jeszcze raz.
On troszczy si o ciebie,
On troszczy si o ciebie;
Kiedy wieci so§ce lub jest cie§,
On troszczy si o ciebie.
2
Nasz Niebia§ski Ojcze [Puste miejsce na tamie _ wyd.]^
wierzymy, e Ty troszczysz si o nas i zamanifestowae Twoj
mioø do nas tak dalece, e posae Swego wasnego umiowanego
Syna, niewinnego Syna Boego, eby zaj miejsce winnych
grzeszników. Jak bardzo dzikujemy Ci, e Ty troszczye si o nas i
dbae o nas, by to uczyniø. I my sobie to tak bardzo cenimy, Panie.
Cieszymy si, e zgromadzilimy si tutaj dzisiaj po poudniu pod
baldachimem niebios i prosimy o Twoje bogosawie§stwa dla tego
naboe§stwa. Daruj, Panie, eby kady mczyzna i kada kobieta,
chopiec czy dziewczyna, którzy s tutaj, mogli teraz studiowaø
gboko w Pimie witym. My stawiamy czoo temu wiatu, który
jest pod wadz szatana. I, Ojcze, modlimy si, kiedy studiujemy moc
demonów i co one czyni ludziom, eby Ty da nam wielk wiar, i
niech si dzieje wiele wielkich cudów i znamion. Bowiem prosimy o
to w Imieniu Chrystusa i ku Boej chwale. Amen.
3
Rozpatrujemy to dzisiaj po poudniu i przejdziemy szybko do
tego, myl, e zaczlimy o pitnacie minut wczeniej. Jest to cigle
na temat: Demonologia.
4
A teraz _ wanie przed chwil otrzymaem wiadomoø od moich
przyjació, bracie Beeler, i wyruszam do Afryki w poowie lipca.
Wic na tym sprawa zaatwiona, mamy to teraz ustalone. A brat
Baxter nie moe wyjechaø tym razem, wic ja bd musia wyruszyø
do Afryki sam. Zatem, udajc si tam z^ byø moe^ Musicie si
DEMONOLOGIA _ RELIGIJNA SFERA
3
4
MÓWIONE S~OWO
zapacimy. I zapacilimy! O, moi drodzy! Niewiele brakowao, a
pomarlibymy. Wic potem, wracajc z powrotem^
10
Czowiek musi si zmagaø z tak wielu rzeczami w tych obcych
krajach. Na przykad uksi ci maa pcha i to ci spowoduje
natychmiast gorczk. A to malutkie stworzonko _ kiedy ci uksi i
czujesz swdzenie, nie moesz tego podrapaø. Popatrzysz i jeli to
jest malutki czarny robak, nie wycigaj go. On ma ma gówk,
któr wwierca si do skóry, obraca si w ten sposób i przyczepia si.
Gdyby go wyciga, oderwaby mu gow, a w niej jest wirus i on
by ci sparaliowa. Wic nie drap go ani go nie wycigaj, we po
prostu troch sada _ on oddycha swoimi plecami, kapnij na niego, a
on wyjdzie.
11
Jest tam równie may komar, on nie wydaje adnego dwiku _
lata sobie w powietrzu i tylko si ciebie dotknie. To wystarczy, ju
masz malari.
12
A potem istnieje tam w, którego nazywaj mamba. Jeeli ci
uksi, to yjesz zaledwie okoo dwóch minut po jego ukszeniu.
13
Istnieje tam te óta kobra _ czowiek yje okoo pitnastu
minut po jej ukszeniu. A jedna z nich bya tak blisko mego syna, e
mógby jej pooyø rk na gowie _ ju si podniosa do ataku,
zanim si zoyem do strzau, ot tak.
14
Istnieje tam równie czarna kobra. O, jest tam po prostu wszystko
moliwe! A potem niebezpiecze§stwo od dzikich zwierzt,
oczywicie _ lwy, tygrysy czy lamparty, i wszystko moliwe, z czym
trzeba walczyø w dungli. A prócz tego choroby _ s tam po prostu
wszelkiego rodzaju choroby.
15
I czowiek musi stawiø czoo temu wszystkiemu, kiedy si tam
uda. Poza tym s tam równie szarlatani, wyzywajcy czowieka na
kadym kroku, rozumiecie, i wszystkie ich zabobony, i tym podobne
rzeczy. Lecz jak to cudowne, kiedy widzimy, jak nasz Pan po prostu
machniciem rki przepdza to wszystko na obie strony i potem
mona iø dalej. I owego dnia _ przypominam sobie, e tam staem,
jak, hm, co si wydarzyo _ opowiem wam to kiedy na innym
zgromadzeniu, poniewa pragn przejø do mego tematu na
dzisiejsze popoudnie _ Demonologia.
16
Lecz teraz _ rozmylaem wanie o tym, kiedy tam siedziaem:
Jaki bdzie koniec? A kiedy wrócilimy z za morza, wiem, e
mielimy tam okoo stu tysicy nawróconych, kiedy tam bylimy. A
stary brat Bosworth podszed do mnie. Powiedziaem _ ja rzekem:
No có, bracie Bosworth?
17
On odrzek: Ja jestem tak dumny z ciebie, bracie Branham!
Dalej powiedzia: Ty jeste z pewnoci na pocztku swego ycia
_ powiedzia.
18
Powiedziaem: Otó, ja myl, e si wszystko sko§czyo.
Rzekem: Mam ju ponad czterdzieci lat i myl, e bojowaem
dobry bój i zako§czyem bieg.
19
On powiedzia: Ponad czterdzieci lat? Powiedzia: Ja byem
w tym wieku, zanim si nawróciem. Dalej rzek: Cigle czuj si
dobrze. On by ju dosyø blisko swojej osiemdziesitki i po
prostu^
Pomylaem sobie: Hm, byø moe to jest cakiem waciwe.
20
A on rzek: No, ty jeste obecnie cakiem nowym Branhamem,
wiesz teraz, jak lepiej pokierowaø swoimi zgromadzeniami i
wszystkim innym. Powiedzia: Wanie, jeeli kiedykolwiek
uderzysz w Ameryk we waciwy sposób, za pomoc waciwie
zorganizowanych zgromadze§, kiedy moesz pozostaø szeø lub
osiem tygodni na jednym miejscu i urzdzisz je tam, i ogosisz w
okolicy, powiedzia: to moesz czego dokonaø dla naszego Pana.
Rozmawialimy dalej w ten sposób i byo to bardzo, bardzo mie.
21
Potem, po pewnym czasie widziaem wizj, kiedy byem w
Ameryce, i ona przysza do mnie, i wrócia mnie z powrotem do
Afryki, i pokazaa mi to samo naboe§stwo, odbywajce si tam na
przedmieciach Durbanu. A te pierwsze naboe§stwa przeszy do
historii; przechodzi to na Zachód. Potem odbyway si drugie
naboe§stwa, a kiedy si tak stao, one byy jeszcze wiksze, ni te
pierwsze naboe§stwa. A On^ Usyszaem okrzyk, a Anio
zstpowa z Niebios; On mia wielk wiatoø.
22
A Anio Pa§ski, który stoi przy nas tutaj, który sta i zawsze stoi
po mej prawicy _ tam po
tej
stronie. A On tam sta i On by _ On si
tam przechadza, a ja widziaem tego czowieka stojcego poniej.
On jest _ On nie jest^ Otó, to nie jest wizja, kiedy Go czowiek
oglda. Jest to po prostu tak rzeczywiste, jak kiedy si patrzycie na
mnie. Wiecie, moecie Go syszeø, chodzcego i rozmawiajcego z
wami. A gdy On^ Cokolwiek, On jest po prostu tak rzeczywisty,
jak^ to nie jest jaka wizja. Ten mczyzna tam po prostu stoi tak
samo jak wy. Jego gos jest zupenie taki sam, jak mój lub wasz. Lecz
wizja to co, co si pojawia przed wami i wy to ogldacie, ot tak. Ten
czowiek po prostu podchodzi i stoi tam.
23
Wic On mi powiedzia, co si ma wydarzyø. I On to powiedzia.
Ten Anio zstpi i On mi powiedzia, abym si odwróci i patrzy w
tym
kierunku. Wygldao to teraz na Indie. I nie mówi, e to byo w
Indiach, lecz byo to blisko. Byli to jednak Hindusi.
DEMONOLOGIA _ RELIGIJNA SFERA
5
6
MÓWIONE S~OWO
24
Bowiem afryka§czycy to wielcy, tdzy, cicy, jakby tuci ludzie.
Niektórzy z nich maj niemal siedem stóp wzrostu i wa, och,
dwiecie osiemdziesit albo trzysta funtów _ krzepcy. Szczep Zulu,
dalej Shunghi i Bazuda, i ach, jest tam wiele rónych szczepów.
Owego dnia siedziao tam pitnacie rónych szczepów, do których
przemawiaem.
25
Powiedziaem jedno sowo, na przykad: Jezus Chrystus, Syn
Boy i mogem si iø napiø wody, zanim to przeszo przez
wszystkich tumaczy. Jeden powiedzia^ I wszelkiego rodzaju
dwiki! Dawniej mylaem, kiedy syszaem zielonowitkowców,
mówicych jzykami, e moe jeden mówi jakiego rodzaju
dwikiem, a drugi innym. Jak mogoby tak byø w ogóle? Lecz ja
wierz, e Biblia ma racj, a wiem, e Ona j ma, kiedy mówi: Nie
ma adnego dwiku, który by nie mia jakiego znaczenia. Na
przykad niektórzy z nich mówili _ jeden z nich: Blrr, blrr, blrr,
blrr i to znaczyo Jezus Chrystus, Syn Boy. Inny znów mówi:
Cluk, cluk, cluk, cluk i to znaczyo Jezus Chrystus, Syn Boy w
jego jzyku. Wic bez wzgldu na to, jakiego rodzaju to jest dwik,
on ma gdzie jakie znaczenie. To si zgadza. Bez wzgldu na to,
jakiego rodzaju to jest dwik, on dla kogo gdzie co oznacza. A
kiedy On by^ Oni to w ten sposób wyraali.
26
I zauwayem, kiedy ten Anio zstpi, tam po mojej lewej stronie
zobaczyem mnóstwo mczyzn, wygldali jakby byli owinici
przecieradem, ot
tak,
a ono owijao i zwizywao dookoa jak w
wypadku maego niemowlcia w pieluszkach. I tak byo. I mogem
ogldaø, jak daleko mogem wzrokiem signø, nie byo nic innego
ni ludzie. A potem ten Anio zapali wielkie oscylujce wiato i
zacz nim koysaø tam i z powrotem, ot
tak.
Nigdy w moim yciu nie
widziaem tylu ludzi!
27
A potem ten inny Anio przyszed naprawd blisko do mnie i On
powiedzia: Na tym naboe§stwie jest ich trzysta tysicy. Mam to
tutaj zanotowane. A wy zapiszcie to na jakim kawaku papieru,
podobnie jak wam powiedziaem o tym maym chopcu, który zosta
wskrzeszony w Finlandii. Zanotujcie to na pustej kartce w waszej
Biblii czy gdzie indziej, e tam bdzie zgromadzenie a na tym
zgromadzeniu _ usyszycie to przez jakie rodki przekazu _ trzysta
tysicy ludzi przybdzie na to zgromadzenie. Zobaczcie teraz, czy to
nie jest prawd. Ono bdzie trzy razy wiksze, ni byo to inne.
Rozumiecie? Trzysta tysicy ludzi przyjdzie na zgromadzenie. I ja
jestem po prostu tak szczliwy, e tam mog dotrzeø, e nie wiem,
co mam czyniø, bowiem ja lubi pozyskiwaø dusze dla naszego Pana.
28
I tam _ widziaem, jak pewnego razu przyszo trzydzieci tysicy
nieokrzesanych pogan do Jezusa Chrystusa podczas jednego
wezwania do otarza _ trzydzieci tysicy prymitywnych pogan.
29
Przejdmy teraz szybko do naszego tematu. Wczoraj
studiowalimy technik demonów. Rozmylaem dzisiaj o tym, jak
dziaa Bóg. Wy nie wiecie, jak to przynosi wolnoø _ wywizaø si
z tego. Otó, ja nie jestem nauczycielem i daleko mi do tego, by byø
wykadowc Biblii. I jestem^ moje wyksztacenie jest ograniczone,
sko§czyem tylko siedem klas, wic to jest^ A to _ przestaem
chodziø do szkoy przed okoo dwudziestu piciu laty, wic to jest ju
dawno. I nie mam _ nie miaem wiele wyksztacenia, lecz wszystko
co wiem, otrzymuj dziki inspiracji. A jeli ta inspiracja nie zgadza
si z Bibli, to ona jest niewaciwa. Rozumiecie? Musi to byø zgodne
z Bibli. Bez wzgldu na to, jaka to jest inspiracja. Musi to przyjø _
tutaj jest Boy fundament. Nie zosta pooony aden inny
fundament, prócz Tego. A To jest wanie _ gdyby to, co ja powiem,
byo w sprzecznoci do Tego, to niech moje sowa s kamstwem,
poniewa To jest Prawda. Rozumiecie? Rozumiecie? A choøby jaki
anio powiedzia wam co, co by si odróniao od Tego, to Pawe
powiedzia: Niech wam bdzie przeklty. Nawet anio wiatoci!
Otó, istnieje wiele doniosych spraw. Ja tylko^ jedyne^
Wybraem dwa dni, by przekazaø ten temat ludziom _ to znaczy
wczoraj i dzisiaj _ te popoudniowe zgromadzenia.
30
Otó, powodem, dlaczego to uczyniem jest to, e chciaem
zobaczyø, czy Bóg mi dopomoe. Co ley mi na sercu. A mianowicie,
eby po tym wspaniaym Poselstwie i kiedy Bóg Sam potwierdzi jako
Prawd w Jego Sowie to, co ja powiedziaem. Przez Jego Sowo
najpierw, a potem przez znaki i cuda. Zatem, ja uwaam, e jestem
zobowizany wobec Boga przynieø t Prawd Ewangelii kocioowi.
To si zgadza. Oni s na skutek podziaów rozproszeni do tak wielu
rónych organizacji i sekt, e to jest ze. My wszyscy jestemy Boymi
dzieømi, kiedy jestemy narodzeni na nowo. To jest^ Rozumiecie?
A prawd jest, i Bóg chce, abymy poznali, e jestemy Jego
dzieømi.
31
Zatem, pamitajcie, kamienie wityni Salomona s obciosywane
po caym wiecie. I oto przychodzi jeden kamie§ obrócony w
ten
sposób, drugi kamie§ obrócony w
inny
sposób, jeden obciosany w
ten
sposób, a drugi w
inny
sposób, lecz kiedy one zeszy si razem, nie
byo tam sychaø ani bzykania piy ani odgosów mota, wszystko
pasowao dokadnie na swoje miejsce. Bóg by Instruktorem tego.
32
Bóg ma koció, nazywany Zbory Boe, a inny nazywa si Koció
Boy, inny nazywa si
tak,
a trzeci znów
tak,
lecz kiedy wszyscy
zejdziemy si razem, bdziemy jedn wielk grup braterskiej
Plik z chomika:
eagle77
Inne pliki z tego folderu:
Zupełne wyzwolenie_590712.pdf
(95 KB)
Znak_640308.pdf
(125 KB)
Znak_640208.pdf
(110 KB)
Znak, który jest przeoczany_611112.pdf
(176 KB)
Znak tego czasu_631113.pdf
(130 KB)
Inne foldery tego chomika:
Audycje radiowe Boży głos w czasach ostatecznych
Biblia mp3
Biblia Warszawska - mp3
Biblia Warszawska- Przeglądarka
Filmy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin