Pytania i odpowiedzi na temat listu do Żydów cz. I_570925.pdf

(123 KB) Pobierz
cod-05.qxd
Pytania i odpowiedzi na temat
Hebrajczyków, czø I
Jak ona moga to uczyniø bez Boga? To by byo naprawd co, nieprawda? Nie
mogo to zostaø uczynione bez Pana.
Ja nie bd gosi na podstawie ich wszystkich. Lecz pomylaem sobie, e byø
moe podejm si czego nieco trudnego, wiecie, wic lepiej byø przygotowanym.
Lecz, o, byo to bardzo, bardzo atwe. Wic, byø moe nie ma tak duo pyta§
midzy ludmi, którzy^ Tylko bardzo le-^ proste i atwe pytania. Otó, ciesz
si i bd si stara odpowiedzieø na nie jak najlepiej potrafi, z pomoc Pana.
A jeli siostra Arganbright jest tutaj dzisiaj wieczorem^ Siostra Ruth. Czy
jeste tutaj, siostro Ruth? Tam jest. Mam^ O tak, mam tutaj adres i^ Nie, nie
mam. Otó, nie mam go tu teraz do dyspozycji. Mam go w moim notesie, a
zostawiem mój notes w domu. Otó, jeeli mnie przyapie policja w drodze
powrotnej do domu, bracie Fleeman, ty mi przyjdziesz z pomoc. Powiedz
Billymu, e ja zostawiem mój notes w domu i dzisiaj w nocy pojad bez prawa
jazdy. Myl, e go miaem w moim notesie; po prostu zmieniem ubranie.
Musiaem tutaj szybko przyjechaø dzisiaj po poudniu _ kosiem szybko troch
trawy i musiaem przestaø, i popieszyø si do domu, przebraø si i przyjechaø
tutaj, i przyniosem ten sownik, lecz moesz go zaraz potem zabraø stamtd.
Nie czujcie si le z powodu tego listu. Gdybym nigdy nie otrzyma gorszego
od tego, byby to fajny list. To byo dobre. To byo bardzo, bardzo mie.
Powiedziaem wam, e bym go nie czyta, ale ja si pomyliem odnonie tego,
wiecie, i nie mogem tego ju duej wytrzymaø. Chciaem si po prostu
dowiedzieø, co ona powiedziaa. A on by bardzo, bardzo miy, napisany tak, jak
powinien napisaø prawdziwy nauczyciel szkolny. Byo to dobre i ja to doceniam.
A to daje czowiekowi^
Widzicie, ja lubi listy od kogo, kto si troch nie zgadza ze mn. Rozumiecie,
jeli czowiek idzie naprzód przez cay czas, a nikt si nie róni z nim, staje si
zadufanym. Musisz dostaø co troch innego, by móg zrozumieø i przeanalizowaø
t rzecz. Jeli nie zwaasz, wpadniesz po prostu w koleiny; a jeeli tak postpujesz,
to wpadniesz w kopoty. Musisz si po prostu cigle troch posuwaø naprzód i
mieø kogo, kto by si z tob nie zgadza i nastroszy ci co pewien czas piórka.
Tam w Afryce znalazem dwa mae lwita, a one byy takie malutkie, mniej
wicej takie. Ctkowane, mae lwita: may lew i maa lwica. I ja bym^
wyglday jak kocita, byy takie malutkie, mae^ najliczniejsze mae
stworzonka, one si tylko bawiy. Miaem je zamiar przywieø do Ameryki,
miaem je w klatce na ptaki. Miaem je zamiar przywieø, ale nie mogem znaleø
niczego, by je zaszczepiø _ adnej szczepionki. I nie pozwoliliby mi ich przywieø
do Stanów Zjednoczonych, póki najpierw nie zostan zaszczepione, a nie mogem
znaleø szczepionki w caej Afryce. Lecz gdyby si chcia dowiedzieø, czy on jest
lwem, czy nie, potarmo go tylko troch. On zaraz zajmie bojow postaw i
uwiadomi ci, e jest lwem, wic to ci niejako pozwoli zrozumieø jego stanowisko.
W ten sposób musisz zrobiø od czasu do czasu, wiesz, nieco nastroszyø piórka,
eby to stwierdziø. Lecz, teraz, my nie wpadamy w gniew, tak jak lew, my po
prostu lubimy, kiedy ludzie zadaj pytania. A takie pytanie jak to, siostro Ruth,
jest bardzo, bardzo dobre dla mnie. Jest to^ Ja to lubi, rozumiesz. Ja nie znosz
tych, które s naprawd zoliwe. Lecz te s^ to byo mie.
632320822.002.png
146
MÓWIONE S~OWO
Zatem mamy kilka dobrych, intrygujcych po prostu pyta§ z naszego
otoczenia. Tam w tylnym pomieszczeniu jest wanie teraz pewien kaznodzieja,
który mi zada pytanie: Czy ci dwaj prorocy z Objawienia 11. wystpi przed
Zachwyceniem? Albo tu przed zabraniem Izraela? A co^ Otó, takiego rodzaju
pytania pochaniaj mi cakiem. Lecz takie proste pytania, jak to, s w porzdku.
Lecz teraz, zanim rozpoczniemy, pochylmy nasze gowy do modlitwy.
Ojcze, jest napisane, e kiedy Ty miae dwanacie lat, znaleziono Ci w
wityni z uczonymi w Pimie i z mdrcami, dyskutujcego z nimi o Pimie
witym. A oni byli zdumieni nad^ sdziwi mowie i znakomicie wyksztaceni
w Pimie witym, a jednak widzieli maego chopca w wieku okoo dwunastu lat,
który ich po prostu skonfundowa, wyjaniajc Pisma. Ty bye w sprawach
Swego Ojca. Ty powiedziae Swej matce: Czy ty nie wiesz, e Ja musz byø w
sprawach Mojego Ojca, by wyjaniø Pisma i ich duchowe znaczenie?
I my si teraz modlimy, Panie, eby Ty, wiedzc jak sabymi i kruchymi
jestemy, i jak jestemy podatni na bdy, eby Ty przyszed do nas dzisiaj
wieczorem w postaci Ducha witego i wyjani nam Pismo wite. Ja oczekuj i
jestem zaleny od Ciebie. A gdybym ja kiedykolwiek, w jakimkolwiek czasie
próbowa dodaø moje wasne myli lub interpretacj jakiej egoistycznej sprawy,
i próbowabym, by to wybrzmiao tak, e moje wyjanienie jest waciwe, to
zamknij moje usta, Panie, tak jak Ty _ jak uczynie lwom, kiedy one szy na
Daniela. Ty jeste cigle tym samym Bogiem.
I niech to bdzie cakiem^ Skoro jestemy zaleni od Ducha witego, niech
On nam po prostu objawia te sprawy. A zatem, gdy On je mówi, niech je
przedstawi tak jasno, eby ten, kto zada to pytanie, potrafi To przyjø. A jeeli
On odpowie w sprzecznoci do tego, jak ja zawsze wierzyem, to niech moje serce
raduje si równie Panie, wiedzc, e dowiedziaem si czego nowego i jakiego
dobrego sposobu od Pana. Bowiem Ty powiedziae: Badajcie Pisma, bo sdzicie,
e w nich ywot Wieczny macie; a one skadaj wiadectwo o Mnie.
Otó, po tym nauczaniu Pisma witego z pewnoci powstanie wiele myli i
tak dalej. I ja si modl teraz, Boe, skoro te pytania wydaj si byø zadane
przyjemnie i delikatnie, niechaj Duch wity delikatnie i przyjemnie odpowie na
nie. Bowiem prosilimy o to w Imieniu Jezusa i ku chwale Boga, i ku zbudowaniu
Jego Kocioa. Amen.
Wielokrotnie s odnonie czegokolwiek samolubne motywy, które tylko
rujnuj cay posmak tego. A zatem, zostay zadane pytania wedug tego Pisma
witego.
Otó, jeli wistam troch dzi wieczorem _ mam wyjty zb. Ja go woyem
do ust, a nie mog gosiø, powstrzymuje mnie to podczas przemawiania. Wyjem
go i niemal wistam.
ona Billy Grahama opowiadaa o nim pewne wydarzenie, e najbardziej
zdenerwowanego widziaa go wtedy, gdy mu wypad przedni zb. On go zgubi, a
mia wanie wystpiø w programie telewizyjnym, ale nie móg^ On by na
protezie razem z kilku tylnymi zbami. A kiedy zacz mówiø, wista: fiu, fiu
przez swoje zby. I ona rzeka, e klcza na swoich kolanach, modli si i poci
dziesiø minut przed kamer telewizyjn, i w ko§cu go znaleli, gdzie on wypad
_ z jego spodni na czubek jego buta. Jeden z go§ców hotelowych go znalaz _ ten
sztuczny zb. Pani Graham opowiadaa to o nim i przekazaa to tutaj. A ja to
otrzymaem _ kawaek papieru, myl, e go woyem do mojej Biblii.
A wic jest to poniekd^ kiedy si troch zestarzejemy i stajemy si
632320822.003.png
PYTANIA I ODPOWIEDZI NA TEMAT HEBRAJCZYKÓW _ cz. I
147
niedoni, wiecie, i stracimy je, to niedobra rzecz. A wic ja^ kiedy byem na
polowaniu z bratem Robersonem i z innymi tam w guszy, czyciem je pewnego
poranka i odama mi si od nich kawaek, i musiaem je zanieø do dentysty, by
to przymocowa. Wic niech Pan doczy Swe bogosawie§stwa.
Teraz mamy zamiar^ Spróbuj je przebraø wszystkie, jeeli mi si uda. I,
bracie Tony, z aski Boej mam wykad do twego snu, a byo to cudowne. Ciesz
si bardzo, e to mogem ogldaø. I jest to dobry wykad, lecz uwaam, e tego nie
mam mówiø tutaj publicznie, wic ja ci to powiem prywatnie, jeli ty _ jeeli ty
nie^ jeli to chcesz w ten sposób. On mnie zapyta onegdaj wieczorem, on mia
sen, a ja mu po prostu nie mogem powiedzieø, co to znaczy, dopóki nie poszedem
do Pana i nie modliem si o to. Potem mi to Pan objawi i powiedzia mi, jaki by
jego wykad. Jest to cudowna i dobra nowina dla ciebie, bracie Tony.
Zatem, w tym pierwszym pytaniu _ ja teraz po prostu nie wiem, gdzie
rozpoczø, bowiem one s wszystkie dobre. Lecz nie chcemy si teraz zajmowaø
nimi zbyt dugo i moe zako§czymy je w niedziel, jeeli ich nie przebierzemy
dzisiaj.
51. Wyjanij, co to znaczy ka§ wieczna w ew. Mateusza 25, 46. Ale^
To jest to pytanie.
52. Potem drugie pytanie: Ale synowie królestwa zostan wyrzuceni w
ciemnoci zewntrzne _ czy to jest mniej wicej to samo, e zostan
wyrzuceni z myli Boga?
Otó, teraz wemiemy twoje pierwsze pytanie, które znajdujemy w ew.
Mateusza, dwudzie-^ 25. rozdzia. Zatem, bdziemy^ Ja ich wcale nie
studiowaem, tylko zajrzaem do nich tam w tylnym pomieszczeniu i staraem si
je przegldnø jak najlepiej, na ile mnie staø. I moi^ Otwórzcie razem ze mn
swoje Biblie, kiedy Je studiujemy. Otó, chciaem to zaczerpnø równie z
greckiego sownika, abycie mogli mieø orygina tego. I ja to lubi. Zatem
bdziemy to mieø w obydwu _ w obydwu _ w greckim i w innych. A teraz bdzie
to nieco wolniej i bdziemy to studiowaø, bowiem ja musz signø po miejsca
Pisma witego, po prostu gdziekolwiek je bd móg znaleø i zaszeregowaø je na
ich miejsce. Dobrze.
Otó, czy kto chce Bibli, by studiowaø w oparciu o Ni? Jeeli kto chce,
niech podniesie swoj rk. A my^ Myl, e tam w tyle mamy trzy lub cztery.
Jeeli chcecie studiowaø na podstawie Pisma witego, w porzdku. Bracie Cox,
czy by podszed tutaj i poda mi te Biblie? I to _ jest to dobre dla was, jeeli
moecie^ (tam jest jeden i ja wanie _ wecie je sobie po prostu, jeli chcecie _
tylu). A kady, kto chce Bibli, niech trzyma podniesion swoj rk, chopiec ci
j zaraz przyniesie, rozumiesz. I my je chcemy studiowaø razem i wanie^
Zatem, na temat tego czytania i ostatnich rozdziaów^ pierwszych siedmiu
rozdziaów z Listu do Hebrajczyków. Po nauczaniu, oczywicie, ci chopcy, którzy
to przepisali _ te tematy _ brat Mercier i brat Goad, maj je i przygotowuj je
obecnie, by je opublikowaø w postaci ksiki. I oni to maj. Otó^ a mymy to
przeczesali zaledwie do poowy, zaledwie zadrasnlimy w powierzchni. I ja
myl, e oni im nadali nazw^ i powyjmowali bryki zota z tego^ i po prostu
poleruj te bryki zota, wanie tych kilka bryek zota z nauki z listu do
Hebrajczyków. Brat Mercier bdzie je mia niebawem w postaci drukowanej dla
kadego, kto je chce mieø.
Zatem, to tutaj wprowadza^ Czowiek nie moe tego zako§czyø po prostu w
632320822.004.png
148
MÓWIONE S~OWO
ewangelistycznym zborze, przy czym ten jest ewangelistycznym zborem _ nie
mona zako§czyø jakiego nauczania bez tego, eby nie powstay jakie
podejrzenia i myli wielu ludzi. Wy je macie równie. Nue, daleko mi do tego, by
byø nauczycielem, albo w ogóle objaniaczem Biblii. Ale ja nigdy nie próbuj
powiedzieø czego, czy nawet co uczyniø, jeli si najpierw _ najpierw prosz i
szukam to najlepsze, na co mnie staø w tej sprawie.
Ubiegego wieczora zapyta mnie jeden drogi brat, on rzek: Bracie Branham,
brat Seward powiedzia kiedy, e ciebie nie mona nigdzie przyprzeø do muru.
Rozumiesz, ty zawsze masz jak okrn drog, jak si z tego wydostaø albo
wyjø z tego.
Ja powiedziaem: Otó, powodem tego jest, e ja zawsze staram si rozmylaø,
zanim co uczyni. Rozumiesz? A potem, jeli ludzie zadaj mi pytania, potem
mog im powiedzieø, jakie byy moje myli. Rozumiesz? Lecz chodzi o to, czy
mylisz waciwie. A zanim uczynisz cokolwiek, staraj si stanø po tej stronie, po
której ci Bóg poleca stanø, potem bdzie rzeczywicie trudno przyprzeø ci do
muru.
Nie moglibycie sobie wyobraziø tego czasu, kiedy Achab próbowa przyprzeø
do muru Eliasza. Czy moglibycie sobie wyobraziø ten czas, kiedy faryzeusze
próbowali przyprzeø do muru Jezusa? Widzicie, On mia _ On mia szybko
odpowied, bowiem wszystko, co On czyni, to czyni z woli Boej, i On^ dlatego
wanie On j móg otrzymaø. Otó, w ten wanie sposób chcemy j otrzymaø do
tego.
Zatem, to pytanie jest zadane, bdziemy si trzymaø tego pytania:
Wyjanij, co to znaczy ka§ wieczna w ew. Mateusza 25. 46.
Suchajcie teraz naprawd uwanie. Wszyscy teraz, w ew. Mateusza 25, 46:
I odejd ci na ka§ wieczn^
Zatem, to pytanie brzmi: Co^ Wyjanij^ Otó, sowo wiecznie trwajcy
wywodzi si ze sowa zawsze i na zawsze, a wiecznie to pewna przestrze§ czasu.
To tylko oznacza tak wiele czasu, mianowicie wiecznie. Otó, jeeli tylko
bdziecie czytaø^ Ja nie wiem, kto napisa te pytania, poniewa nikt si na nich
nie podpisa; to nie musiao byø, ja tego nie chc, rozumiecie.
Lecz ci odejd na ka§ wieczn^ (zwaajcie teraz, to s ci
niegodziwi)
Otó, drogi czowieku, który zadae to pytanie, prosz, przeczytaj reszt Tego:
^ sprawiedliwi za do ycia wiecznego.
Ci niegodziwi odejd na ka§ wieczn (na pewien okres czasu), lecz
sprawiedliwi maj ywot Wieczny _ bezustanny. Nigdy nie znajdziecie kani
bezustannej, nie moe byø. Widzicie, gdyby oni mieli bezustann ka§, to maj
ywot Wieczny; a jeli maj ywot Wieczny, to s zbawieni. Widzicie, tak nie
moe byø. Otó, jeeli zauwaycie, to zadane pytanie odpowiada samo sobie.
Rozumiecie?
A ci^
Zwaajcie teraz, ja to wezm tutaj przedtem:
^ a oni^
W dwudziestym^ werset 44:
^ a oni mu odpowiedz, mówic: Panie! Kiedy widzielimy ci
632320822.005.png
PYTANIA I ODPOWIEDZI NA TEMAT HEBRAJCZYKÓW _ cz. I
149
akncym albo pragncym, albo przychodniem, albo nagim, albo chorym,
albo w wizieniu, i nie usuylimy ci?
Wtedy im odpowie tymi sowy: Zaprawd powiadam wam, czegokolwiek
nie uczynilicie jednemu z tych najmniejszych i mnie nie uczynilicie.
I odejd ci na wieczn (na wieki) ka§, (to znaczy ci grzesznicy) ^
sprawiedliwi za do ycia wiecznego.
Widzicie t rónic? Ci niegodziwi maj wieczn ka§, lecz wieczna oznacza
pewien odcinek czasu. Nue, gdyby to byo to samo, byoby napisane: I odejd
ci na ka§ trwajc wiecznie, a ci inni odejd do ycia bez ko§ca. Rozumiecie?
Albo: Ci odejd na ka§ wieczn, a ci inni do ywota Wiecznego. Widzicie,
gdyby bya ka§ bez ko§ca, byliby mczeni na zawsze i na zawsze, byby to jaki
bezustanny^ oni by mieli ywot Wieczny, a jest tylko jeden ywot Wieczny, a
ten przychodzi od Boga. Wszystko bez pocztku nie ma ko§ca; wszystko, co ma
pocztek, ma i koniec. Czy rozumiecie, co chc powiedzieø?
Otó, to Pismo Samo, które odpowiedziao temu drogiemu czowiekowi^
Zatem, jeli to wemiecie w sowniku I odejd ci do ainion _ odczenia i do
wiecz-^ i do ognia, do jeziora ognistego. Otó, sowo a-i-n-i-o-n znaczy okres
kary. W greckim sowniku, wanie tutaj: okres kary wzgldnie czas kary.
Rozumiecie, Odejd do okresu czasu kary. Tutaj jest uyte sowo a-i-n-i-o-n.
Ainion, które oznacza: czas, jaki czas, ograniczony czas. Przeniemy to z
powrotem do tego tumaczenia tutaj, do angielskiego _ wieczny oznacza pewien
ograniczony czas. Rozumiecie, ono pochodzi z greckiego ograniczony czas.
Sowo ainion albo a-i-n-i-o-n, ainion oznacza ograniczony czas kary.
Lecz potem czytamy o innych: lecz ci pójd do ywota Wiecznego. To jest
co innego. Rozumiecie, ywot Wieczny. Wieczny pochodzi od sowa Wiecznoø, a
Wiecznoø nie miaa ani pocztku ani nie ma ko§ca. Ona jest zawsze i na zawsze.
Otó, to powinno daø odpowied na to, rozumiecie, bowiem jeeli bdziecie czytaø
Pismo wite naprawd uwanie, zrozumiecie to.
A ci odejd na ka§ wieczn, lecz sprawiedliwi^ Ci niegodziwi odejd na
ka§ wieczn _ bd karani przez pewien okres czasu, byø moe miliard lat, ja nie
wiem, lecz czowiek zostanie z pewnoci ukarany za swoje grzechy. Lecz z tak
pewnoci, jak grzech mia pocztek, grzech ma swój koniec. Ka§ miaa swój
pocztek i ka§ ma swój koniec. A pieko zostao stworzone dla diaba i jego
anioów. Rozumiecie? W porzdku. Otó, mam tu na dole jeszcze inne pytanie
odnonie tego samego, odpowiem na nie za kilka minut, przy czym ono jest pikne
i czy si z tym.
Lecz ci tutaj: Lecz dzieci królestwa zostan wyrzucone do ciemnoci,
czy to jest mniej wicej to samo, co wyrzucenie ich z myli Boga?
Nie, to by nie mogo byø to samo. Nue, tutaj powoujesz si na Uczt Weseln.
Otó, A dzieci królestwa _ jak byo tutaj zapytane. Dzieci królestwa to ydzi, a
oni zostali wyrzuceni do ciemnoci zewntrznych. I oni _ oni zostali wyrzuceni do
ciemnoci zewntrznych i przechodzili przez czas pakania, lamentowania i
zgrzytania zbów. Oni zostali wyrzuceni do ciemnoci zewntrznych, poniewa to
dao tobie i mnie czas do pokuty; lecz oni wcale nie zostali wyrzuceni z myli Boga.
On nigdy nie zapomni Izraela. A Izrael, jak kady czytelnik Biblii wie, to dzieci
królestwa. Widzicie, jest to królestwo, obietnica. Innymi sowy Bóg zajmowa si
narodem, gdy On zajmowa si Izraelitami, którzy s dzieømi królestwa.
Przypomnijcie sobie teraz, On tam powiedzia: A Abraham i Izaak, i Jakub
632320822.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin