Zapoznanie z regułami i zasadami współżycia w grupie przedszkolnej 4,5-l.doc

(42 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNO – OPIEKUŃCZEJ DLA DZIECI 4 – 5 LETNICH WRZESIEŃ 2007

Zapoznanie z regułami i zasadami współżycia w grupie przedszkolnej

Cele ogólne

Cele szczegółowe

Sytuacje edukacyjne

Ewaluacja

Zapoznanie z regułami
i zasadami współżycia
w grupie przedszkolnej.

W wyniku podjętej aktywności dziecko:

­            wymienia dwie zasady w oparciu o DRZEWKO ZASAD:
używamy czarodziejskich słów – proszę, przepraszam, dziękuję, dzień dobry, do widzenia oraz jestem dobrym kolegą i nie dokuczam innym,

 

­            integruje się z innymi dziećmi podczas zabaw zaproponowanych przez nauczycielkę,

 

­            przestrzega zasady zgodnego korzystania ze wspólnych zabawek oraz ich odkładania po skończonej zabawie.

Dzieci:

­            uczestniczą w zabawach integracyjnych, takich jak: Powitanie, Powiedz imię i coś miłego, Rzucam do ciebie piłkę, Maszerują dzieci drogą, Zuchy, Woogie – Boogie,

­            rozmawiają na temat zasad w grupie na podstawie sytuacji zaaranżowanych i naturalnych; umieszczenie zasad w formie graficznej w kąciku DRZEWKO ZASAD,

­            słuchają wierszy i oglądają ilustracje w książce Dobre obyczaje J. Waczkowa,

­            bawią się przy piosence Jestem sobie przedszkolaczek,

­            biorą udział w zabawach inscenizowanych,

­            wybierają nazwę grupy - burza mózgów,

­            wykonują pracę plastyczną na temat nazwy grupy,

­            uczestniczą w zabawach przy muzyce, śpiewają grupową piosenkę,

­            słuchają wiersza Dorotka J. Suchorzewskiej

­            zabawy tematyczne: Sklep, Kuchnia, Dom, Autostrada,

­            zabawy z chustą animacyjną: Karuzela, Kolory, Rybak
i rybki, Fale,

­            słuchają bajek czytanych przez nauczycielkę,

­            uczestniczą w zabawach na placu przedszkolnym;

­            omawiają zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu
i zabawek.

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin