Vigyan Bhairav Tantra-112 technik Shivy (50z112).txt

(18 KB) Pobierz
Vijnana Bhairava - jeden z rozdziałów starożytnego Rudrayamala Tantra,
Bhairavi (Parvati) pyta Bhairava (Lorda Shivę) jak trzeba kroczyć na cieżce do
realizacji najwyższej rzeczywistoci  stanu Bhairava.
W jego odpowiedzi Bhairava opisuje 112 sposobów wchodzenia do uniwersalnego i
transcendentalnego stanu wiadomoci. Jest wszechstronnš pomocš do studentów medytacji
jakiejkolwiek tradycji dotyczšcš najbardziej fundamentalnych podstaw duchowej praktyki.
Zawiera ogromny zbiór technik, od najbardziej elementarnych do najbardziej zaawansowanych.
Vijnana Bhairava może byż stosowana przez aspirantów każdego poziomu duchowego rozwoju.



technika 1 (technika buddy):
zwróć uwagę na stan miedzy wdechem i wydechem,
w krótkim momencie kiedy nie oddychasz nie jeste w wiecie, czujesz doskonale ten bezdech, 
oddech i wiadomoć powinny zostać jednym, przez tš technikę owiecenie osišgnšł Budda,

technika 2 (zmiana biegu):
oddech wchodzšcy jest półokręgiem i wychodzšcy jest 2 połowš, razem sš jednym oddechem, 
koncentrujesz się nie na przerwie ale na zmianie, na miejscu w którym następuje zmiana 
-zmiana biegu, zrozum zmiane a zrozumiesz jań

technika 3 (centrum):
oddech dochodzi do centrum i z niego wychodzi, contrum zostaje dotknięte ale przy 
głębokim oddechu, to pępęk jest centrum a nie głowa, dzieci czuujš to lepiej, 
majš więcej energii, 

technika 4 (pauza):
trudne dla nieczystych, zatrzymanie oddechu zatrzymuje umysł, 

technika 5 (3 oko):
tš technikę ćwiczyć musiał przez 40 dni ćwiczyć pythagoras aby zmienić sposób mylenia,
Uwaga między Brwiami, pozwól umysłowi pozostać przed mylami.
Pozwól formie napełnić istotę oddechem do szczytu głowy,
technika otwiera 3 oko, powiecona mu koncentracja, po jamim czasie mysli beda biec
przed tobš a ty bedziesz tylko ich wiadkiem, nie identyfikujesz sie z mylami

technika 6 (krishna):
zwróć uwagę między oddechami w jakichkolwiek zajeciach ale w sposób cišgły, 
technika do praktykowania w codzinnym działaniu gdy robisz co jeszcze gdy
umysł zwykle jest rozproszony a nie w odizolowaniu,
czynnoci zewnętrzne stanš się tylko grš, jak krishna bedziesz grał wiele ról
ale nie na poważnie, bez identyfikacji

technika 7 (sen):
technika do pratykowanie przed snem do momentu zanięcia, 
czuj między brwiami pranę czyli siłe życiowš  w oddechu-niewidzialnš częć oddechu, 
skup się na trzecim oku i pranie wchodzšcej do serca,
jesli czujesz pranę to będziesz czuł dzień swojej mierci 6 mięsiecy przed,
po pewnym czasie bedziesz wiadomy podczas snów, gdy nie ma snów jest wieczny sen,
poznasz mierć

technika 8 (oddanie):
skpróbuj techniki jeli nie jeste naukowym umysłem, jeli traktujesz ciało jak swištynię,
jeli bierzesz oddech, oddech bierze z tobš boskoć, miej tego cały czas wiadomoć,

technika 9 (mierć):
wyobra sobie, ze jeste martwy, zostaw ciało, nie jeste nim, poprzez tę technikę owiecnie
uzyskał Raman Maharshi i Meher Baba, pozostań ze swoimi uczuciami, nie pozwól emocjom poruszać ciałem,
leż i leż aż wszelkie myli ustanš, ssaj powietrze, ty jeste tym i innymi procesami,

technika 10 (bliskoci stwórcy):
dotyczy miłoci, będšc w miłosci nie patrzysz w przyszłosć i nie snujesz planów,
ego nie może kochać, pozostań w stanie miłoci do shivy,
wyobrażajac sobie wybranš postać stwórcy wtul sie w niego i pozostań w tym stanie jak najdłuzej

technika 11 (mrówki):
pełzajace mrówki sš przykładem,
gdy oddech ustaje ustajš wszystkie zmysły, na moment ustaje odczuwanie czegokolwiek, 
bšd jak kamień co nic nie czuje, będ sobš i w sobie samym

technika 12 (nieważkoć):
poczuj, ze jeste bez wagi - jeste wiadomociš, gdy nie ma wagi, nie jeste ciałem,
ciało, umysł, promienie słońca majš wagę ale nie ty, możesz przewyższyć umysł,
im jeste szczęliwszy tym czujesz się lżej, ciało moze spokojnie zaczšć lewitować,
staraj sie siedzieć albo stać jak najmniej dotykajac ziemi, gdy najmniej czujesz grawitację,
z prostym kręgosłupem

technika 13 (5 kolorów):
wyobra sobie centum gdzie spotyka sie 5 kolorów jak dookoła pawiego ogona, cały wiat
staje sie kolorami które spotykajš się w okolicach pępka, te 5 kolorów rozpuszcza się
bo się na nich koncentrujesz i zostajesz w swoim centrum, w tej medytacji sš tylko kolory,
koncentruj się ale nie myl o tych kolorach, wiat umysłu rozpuszcza się i zostaje tylko wiadomosć
umysł jest tylko działaniem a nie prawdziwš naturš

technika 14 (nić lotosu):
zaknij oczy i wyobra sobie swój kręgosłup z rdzeniem kręgowym tak jak wyglšda w rzeczywistoci,
a w rodku delikatnš srebrnš nić, jest to rdzeń całej struktury twojego ciała, wszystko jest do
tego podłaczone, jest delikatny jak nić lotosu

technika 15 (zamknięcie zmysłów):
jedna z najstarszych technik, zamknij oczy, uszy, nos, usta, zatrzyma isę wszystko z nimi zwišzane,
wszystko zaczyna obejmować przestrzeń między oczami w której zawira się całe wnętrze, 
jest to nieskończona przestrzeń, użyj stoperów, maski na oczy itp.

technika 16 (serce): 
technika dla osób z czułym sercem, kochajšcych bezwarunkowo, dotknij czego z zamknietymi oczami
i postaraj się czuć wszystko sercem jakbys był bez głowy, zmysły zostajš podłšczone do serca,
z centrum serca do centrum pępka bardzo blisko, 

technika 17 (rodek):
umysł fascynuje się skrajnociami, jest jak wahadło, wszelki ruch stanie gdy wahadło pozostanie
na rodku, w jednej skrajnoci gromadzi pęd do drugiej, niczego nie żałuj i przyjrzyj się sobie,
utrzymuj się w rodku dopóki nie będzie żadnego umysłu, nie wyrzekaj się zadnych uczuć,
technika do cišgłego praktykowania, 

technika 18 (obserwacja):
poprzez żšdzę starasz się uczynić z przedmiotów albo np. ciała narzędzie dla twojego szczęcia,
żšdza znaczy jak co dostać (agresja), miłoć jak co dać (poddanie), 
odnoszšc się do przedmiotu czule traktujesz go jak osobę, przy pożšdliwym spoglšdaniu 
z człowieka robimy przedmiot, zastanawiasz się jak go użyć, spoglšdajac czule zapominasz o sobie,
upiększasz wszystko wokół, na wszystko zaczynasz spoglšdać jak na unikat, z tym przychodzi
błogosławieństwo, spojrzenie jest głębokš rzeczš, gdy stajesz i przyglšdasz się bez miłosci
jeste obserwatorem a obserwowany przedmiotem,

technika 19 (poladki):
wpirw musisz uczynić swoje ciało wrażliwym, twoje poladki, nie jeste wiadomy gdy na nich
siadasz, tylko sišd na krzele, odpręż się i zamknij swoje oczy, poczuj tylko jednš swojš rękę,
poczuj jak staje się ciężka, teraz druga, poczuj jakby był tylko rękš, poczuj wszystko co się w
ręce dzieje, rób to codziennie przez przynajmniej 3 tyg., w dowolnej chwili dnia rób to przez
10, 15 min., będziesz  czuł jakby miał nowe ręcę będšc wiadomy nawet drobnych odczuć, 
teraz spróbuj z poladkami, stajesz się tylko poladkami, czuj zmiany temperatur, dotknięcia, 
teraz sišd bez podpierania się rękoma i nogami, przerzucaj czucie ciężkoci z jednego poladka
do drugiego aż nagle osišgniesz centrum

technika 20 (Gurdjieffa):
gdy jedziesz opierasz się kołysaniu, jeste zmęczony bo robisz dużo bezwładnie, nie opieraj się,
stań się częciš wozu, tak jak człowiek pijany, zamknij oczy i twórz podczas ruchu muzykę,
jakby to był taniec, teraz sišd bez ruchu, zamknij oczy i zacznij zataczać okręgi ciałem,
wpierw dużo, potem coraz mniejsze aż pozostanie tylko subtelny ruch wewnštrz ciebie,
teraz rusza się tylko umysł, zwalniaj coraz bardziej aż nie będzie cię w ciele,
mozesz wirować na stojšco do momentu aż upadniesz, ciało bezwładne nie zrobi sobie krzywdy,
to ciało wiruje a nie wy, 

technika 21 (szpilka):
twoje ciało jest napełnione tobš, jeste jego nektarem, gdy odczuwasz ból po ukłuciu
szpilkš i się na nim koncentrujesz to ródło bulu zawęża się, obszar stanie się coraz mniejszy,
aż nagle znika a ty zostajesz napełniony błogociš, gdy się koncentrujesz rozbiciu ulega
identyfikacja z ciałem, postrzegasz ból ale go nie czujesz, 

technika 22 (dianetyka):
cofnj się pamięciš do jakich wydarzeń z przeszłosci, teraz jeste tylko wiadkiem, obserwatorem
jakgdyby nie dotyczyło to ciebie, możesz wieczorem przejrzeć cały dzień z perspektywy widza,
mozesz w ten sposób rozwiazać wiele problemów i chorób z przeszłoci, zawsze zaczynaj od
zdarzeń nowszych cofajšc się powoli wstecz, idšc wstecz rozwijasz umysł, pewnego dnia
staniesz się wiadomy podczas dnia że jeste tylko swiadkiem, nikt cię nie obrazi, obrazić
moze jedynie formę od której możesz się odłšczyć, będziesz wiadomy wszystkiego co rejestruje
umysł

technika 23 (próżnia):
zamiast tylko widzieć przedmiot poprzez wszystkie wspomnienia i opinie poczuj go, 
znałe przedmiot przedtem więc powięcasz mu tylko przelotne spojrzenie, zamknij oczy,
skup sie tylko na tym przedmiocie, dotknij go, mistrzowie zen trzymajš w swoich ogrodach skały,
medytujš nad nimi będšc jak skała, stań się tylko tym przedmiotem, istnieje tylko on,
gdy zapomnisz o całym wiecie zostaw to uczucie i obraz, spadasz do absolutnej próżni
gdzie nic nie ma, to jest twoja natura, 

technika 24 (projekcja):
gdy dażysz kogo pozytywnym lub negatywnym uczuciem pamiętaj ze uczucie jest w tobie,
kto jest dla nas liczny bo taki obraz na niego rzucamy, poczuj wychodzšce uczucia,
użyj ich jako podróży do wnetrza, poczuj ból jak ukłucie szpilkš 

technika 25 (stop):
gdy działasz umysł jest tym pochłonięty, bez względu na to co i kiedy robisz powiedz do siebie
'stop' i zrób to bez żadnego zastanowienia, nawet przelotne dowiadczenie jest rewolucyjne i
cudowne, bezczynnosć nie moze być prkatykowana bo to juz działanie, bezczynny mozesz zostać
tylko nagle, ale jestemy tak fałszywi, że nic nie wydaje się naprawdę, nie mówimy co chcemy
powiedzieć bo inni sš fałszywi, zatrzymuj sie tylko gdy aktualne uczucie bedzie prawdziwe,
nie myl o tym, wstrzymaj ruch, odd...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin